رقیب کلاب هاوس آمازون را به خاطر دارید؟ اشکالی ندارد – تقریباً هیچ کس دیگری هم اینطور نیست

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم رقیب کلاب هاوس آمازون را به خاطر دارید؟ اشکالی ندارد – تقریباً هیچ کس دیگری هم اینطور نیست
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

در اوج بحران بهداشتی COVID-19، زمانی که بسیاری از ما – به اجبار قوانین قرنطینه و دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی – در داخل خانه و دور از فضاهای عمومی قفل شده بودیم، کلاب هاوس، پلت فرم اجتماعی متمرکز بر صدا، به طرز انفجاری رشد کرد. پلتفرمی که هر کسی می تواند در مورد آن صحبت کند. . . خوب، تقریباً هر چیزی، Clubhouse میلیون‌ها کاربر را جذب کرد که به دنبال مهلت از انزوای ناشی از همه‌گیری بودند.

به دنبال تکرار موفقیت کلاب‌هاوس، غول‌های فناوری شروع به توسعه محصولات صوتی متمرکز و شبیه به رادیو خود کردند – به Twitter Spaces، Spotify Live، رویدادهای صوتی LinkedIn و رقیب Meta's Clubhouse مراجعه کنید. آمازون نیز با Amp وارد رقابت شد، پلتفرمی که به مردم امکان می‌دهد «نمایش‌های رادیویی» زنده ایجاد کنند که در آن می‌توانند با گرفتن تماس‌گیرندگان و پخش آهنگ‌هایی از کاتالوگ مجاز آمازون، به عنوان دی جی عمل کنند.

اما در حالی که آمازون جاه‌طلبی‌های بزرگی برای Amp داشت، اسنادی که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده بود، این برنامه در تلاش بود.

نقطه تمایز

Amp که زمانی به عنوان Project Mic شناخته می شد، ورود دیرهنگام آمازون به بازار صوتی زنده بود. تا زمانی که Amp در مارس 2022 راه اندازی شد، کلاب هاوس تسلط خود را تثبیت کرده بود و بودجه را با ارزشی حدود 4 میلیارد دلار جمع آوری کرد.

آمازون با ایجاد تمایز شدید محصول خود از رقبای خود، به دنبال آن بود که جایگاه از دست رفته را جبران کند و دسترسی به کاتالوگ وسیع موسیقی را فراهم کند. کاربران Amp، پس از ورود به حساب کاربری آمازون، می توانند دی جی پخش کنند، پخش جریانی کنند و درباره آهنگ ها و هنرمندان مورد علاقه خود کنند تا خود را به عنوان سلیقه ساز معرفی کنند. یا می‌توانند از این برنامه برای صحبت در مورد هر چیز دیگری مانند ورزش یا فرهنگ پاپ استفاده کنند، اما این کار را در حالی انجام دهند که مجموعه‌ای از موسیقی را برای شنوندگان خود تهیه کنند.

به عنوان بخشی از راه اندازی در مارس 2022، آمازون فهرستی از نمایش ها و برنامه های انحصاری آمپر را اعلام کرد، از جمله هنرمندان، مجریان رادیو، گویندگان ورزشی، نویسندگان فرهنگی و شخصیت هایی مانند نیکی میناژ («رادیو ملکه»)، تفی پسوا و گای راز و دیگران.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه بفهمیم که آیا کارفرمای شما بر رایانه شما نظارت دارد یا خیر

Amp در iOS، دستگاه های آمازون الکسا و وب در نسخه بتا راه اندازی شد، فقط در ایالات متحده شروع به کار کرد. طبق اسناد داخلی، آمازون تا پایان سال 2022 بیش از 1 میلیون کاربر فعال ماهانه را هدف قرار داده بود – یک دهم از پایگاه کاربر کلاب هاوس در اوج خود.

اما آمپ هرگز به این نقطه عطف نزدیک نشد.

Amp که تا پایان مارس 2022 تقریباً 32000 کاربر فعال ماهانه داشت، تا اواخر اکتبر تنها کمتر از 200000 کاربر فعال ماهانه داشت. (یک منبع به TechCrunch می گوید که این عدد امروز در حدود 700000 عدد است.) این معیار قبلا توسط Business Insider گزارش شده بود، اما TechCrunch توانست به طور مستقل آن را تایید کند.

اسناد داخلی نشان می دهد که از سپتامبر 2022 تا اکتبر 2022، نصب ماهانه برنامه iOS برای اولین بار به سرعت از 76000 به 43000 کاهش یافته است. و آمپ علیرغم محتوای پرمخاطب خود، با موانعی در جبهه تعامل مواجه شد. بین سپتامبر 2022 و اکتبر 2022، تعداد ساعت‌هایی که کاربران صرف گوش دادن به برنامه‌های Amp کرده‌اند، از حداکثر 183000 ساعت، 51 درصد کاهش یافته است.

حتی بدون دسترسی به داده‌های داخلی، واضح است که Amp فعال‌ترین گروه پلتفرم‌های صوتی زنده نیست.

برنامه‌های شاخص آمپ، مانند شو زک سانگ و برنامه صبحگاهی نیک کانن که اخیراً راه‌اندازی شده است، پس از ساعت‌ها پخش در هر قسمت، تنها چند ده تا صدها شنونده را جذب می‌کنند. وبلاگ رسمی آمپ از دسامبر گذشته به روز نشده است. و Amp که به طور رسمی از نسخه بتا خارج نشده است، با وجود وعده‌های وب‌سایت مبنی بر یک کلاینت اندرویدی «به‌زودی» هنوز به اندروید نیامده است.

شکست آمپر در به دست آوردن کشش هم نشان دهنده کاهش اشتها برای “صوت اجتماعی” و هم رقابت سخت در بازار است. تحلیلگران مقیاس پذیری ضعیف و فقدان گزینه های کسب درآمد را مقصر می دانند. یکی از پر شنیده ترین های کلاب هاوس، مصاحبه ای اختصاصی با ادل توسط اپرا وینفری، توانست تنها حدود 40000 شنونده همزمان را جذب کند.

بر اساس اعداد برج سنسور، تا آوریل 2021، کلاب هاوس – که زمانی یک تایتان در فضایی بود که ایجاد می کرد – با کاهش بارگیری ماهانه از 10 میلیون به 900000 در فوریه 2021 مواجه شد. ژوئن گذشته، متا پس از اینکه ابتدا گفت که جنبه‌هایی از تجربه را در فیس‌بوک لایو گنجانده است، به Live Audio Rooms پایان داد. و اواخر سال گذشته، Spotify پس از سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیون دلار برای خرید یک استارت‌آپ، Betty Labs، برای ساخت این سرویس، Spotify Live را تعطیل کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این برنامه‌های اندرویدی ممکن است بدون اطلاع شما اطلاعات شما را به چین ارسال کنند

اما آمازون بی تقصیر نیست.

گسترش آمپ فراتر از ایالات متحده با سرعت حلزونی پیش رفته است، شاید به دلیل الزامات مجوز موسیقی برای آوردن این پلتفرم به کشورهای دیگر. و آمازون تلاش های کمی برای بازاریابی Amp در سایر سیستم عامل های خود، به ویژه ویترین فروشگاه و دستگاه های الکسا انجام داده است. داده‌های داخلی نشان می‌دهد که کاربران الکسا تا اکتبر سال ۲۰۲۲ حدود ۴۴ هزار نفر از تقریباً ۱۰۰ هزار شنونده فعال Amp را تشکیل می‌دهند که بخش کوچکی از پایه نصب ۵۰۰ میلیون دستگاهی الکسا است.

در غیاب رشد، برخی از سازندگان سرفصل های آمپ پلتفرم را ترک کردند. هالسی، تراویس بارکر و بیگ بوی، که آمازون از آنها به عنوان شرکای راه‌اندازی یاد می‌کرد، چندین ماه است که برنامه‌ای را در Amp میزبانی نکرده‌اند.

در تلاشی برای جلوگیری از خونریزی، آمازون در اواخر سال گذشته صندوقی را راه اندازی کرد تا به سازندگان در Amp برای “ایجاد نمایش های جذاب و ایجاد مخاطبان وفادار” پاداش دهد. اما این عرضه در جزئیات، از جمله اینکه آمازون قصد دارد دقیقاً چه مقدار پول به این برنامه اختصاص دهد، بسیار ساده بود، و تقریباً در همان زمان بود که شرکت تقریباً نیمی از کارکنان Amp را اخراج کرد.

با توجه به وضعیت سرویس امروزی، مشخص نیست که آمپر ممکن است از اینجا به کجا برود. اما یک چیز مسلم است: اگر هدف نهایی این بود که ثبت نام در حساب آمازون را افزایش دهد، Amp خیلی کوتاه آمد. اسناد نشان می دهد که Amp هر ماه حداکثر هزاران کاربر تک رقمی را برای ایجاد حساب های آمازون هدایت می کرد.

هنگامی که آمازون برای اظهار نظر تماس گرفت، تمام معیارهای این مقاله را “نادرست” توصیف کرد.

یکی از سخنگویان از طریق گفت: “Amp در مارس 2022 به صورت بتا راه اندازی شد و ما شاهد رشد سریعی بودیم که این سرویس به تکامل خود ادامه داد.” “ما به بهینه سازی برای مشتریان خود ادامه می دهیم و برای نقشه راه محصول پیش رو بسیار هیجان زده هستیم.”

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UaNsYG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *