من سعی کردم یک پست در TechCrunch.com بخرم

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم من سعی کردم یک پست در TechCrunch.com بخرم
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

چند بار در روز، پیامی دریافت می‌کنم که در آن چیزی شبیه به این می‌پرسد: «برای یک مقاله مهمان در TechCrunch چقدر هزینه می‌گیرید؟» مردم به دلایل سئو سعی در دریافت لینک های ورودی از TechCrunch دارند. تئوری این است: پیوندی از TechCrunch به سایت شما از نظر گوگل قابل اعتماد است و بنابراین ارزش انجام آن را دارد. اما آیا واقعاً این چیزی است که اینجا اتفاق می افتد؟

می دانم که بعد از چند صد مورد باید این موارد را نادیده بگیرم، اما بعد از آن پیامی از شخصی دریافت کردم که به شخصی در Fiverr، سایتی برای فریلنسرها، برای پیوند در TechCrunch پول پرداخت کرده بود. او کلاهبرداری کرده بود و پیش من آمد تا بپرسد چه زمانی قرار است مقاله را منتشر کنم. گیج شدم؛ ظاهراً شخصی از نام من به عنوان مخاطب در TechCrunch استفاده کرده بود. نیازی به گفتن نیست، من به او اطلاع دادم که نمی توانم کمکی کنم و با Fiverr این کار را انجام دهم.

بنابراین بعد از آن فکر کردم که اگر بخواهم مقاله ای در TechCrunch بخرم چه اتفاقی می افتد.

من حدود 800 دلار هزینه کردم تا مقاله ای را در TechCrunch منتشر کنم. شوخی بر سر من است: من کسی هستم که برای انتشار مقالات در TechCrunch پول می گیرم. اعتبار تصویر: اسکرین شات از Fiverr

جستجو در Fiverr ده ها نفر را نشان داد که مقالاتی را در این سایت ارائه می دهند. من با تعداد انگشت شماری از آنها نامزد کردم و به آنها پول دادم. من این کار را با استفاده از نام کامل و واقعی خود نیز انجام دادم، بنابراین هیچ ابهامی در مورد اینکه چه کسی سوال می‌کند وجود نداشت.

Fiverr خانه را تمیز می کند

کلاهبرداران با تمام قوا بیرون آمدند. “من این را به مخاطب خود ارسال کرده ام. 16 روز طول می کشد تا منتشر شود، اما لطفاً اکنون پرداخت را آزاد کنید، و من تضمین می کنم که منتشر خواهد شد. درخواست برای آزادسازی وجوه قبل از نتیجه نهایی کلاهبرداری است.

Fiverr در خود توضیح می دهد: “وجوه برای یک دوره تسویه 14 روزه در وضعیت “در انتظار” باقی می مانند. “این جدول زمانی برای پردازش مالی و تضمین رضایت خریدار است.” به عبارت دیگر، هنگامی که فروشندگان به شما می گویند که باید 16 روز صبر کنید، منتظر نمی مانند تا تماس داخلی آنها “انتشار” را بزند، بلکه منتظر تسویه وجوه هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه وارد کردن یا صادرات نشانک های فایرفاکس

«این خدمات هرگز نباید به پلتفرم ما وارد می شدند. از اینکه توجه ما را به این موضوع جلب کردید متشکریم، زیرا توانسته‌ایم ابزارهای خود را به روز کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این مورد دیگر تکرار نمی‌شود. ما این را بسیار جدی می‌گیریم و سرویس‌هایی که شما نام بردید حذف شده‌اند،» سخنگوی Fiverr به من گفت. ما می بینیم که برخی از این سرویس ها از طریق مجموعه ابزار ما استفاده می کنند، زیرا گران بد تلاش می کنند تا سیستم را پیشی بگیرند، اما تیم به طور فعال در حال ردیابی و تطبیق با تکنیک های مورد استفاده از هر راه ممکن است. پس از یافتن، بلافاصله آنها را پایین می آورند و فروشنده مسدود می شود. ما همچنان الگوریتم‌ها و ابزارهای خودکار خود را به‌روزرسانی می‌کنیم تا این سرویس‌ها را قبل از رسیدن به بازار فعالانه بگیریم، حذف کنیم و مسدود کنیم.»

Fiverr عمل خود را پاکسازی کرد. امروز، سه هفته پس از صحبت من با تیم Fiverr، جستجوی “TechCrunch” هیچ نتیجه ای به دست نمی دهد. اما این بدان معنا نیست که مشکل حل شده است. کلاهبرداران به تازگی به سمت اهداف مختلف حرکت کرده اند و دیگر مقالات امیدوار کننده ای در TechCrunch ندارند.

TechCrunch دیگر هانی پات هرزنامه نیست، اما تعداد مشکوکی از افراد هنوز این خدمات را برای انتشارات دیگر ارائه می دهند. اعتبار تصویر: اسکرین شات از Fiverr

دوبرابر شدن

کلاهبردارانی که با آنها صحبت کردم حاضر بودند به آنها بروم خارق العاده طول می کشد تا کلاهبرداری های خود را زنده نگه دارند. برخی وب سایت های جعلی ایجاد کردند و گفتند که کار را تحویل داده اند. وقتی به این نکته اشاره کردم که پیوند به سایتی که techcrunch.com در URL ندارد، یک مقاله زنده در TechCrunch نیست، در ازای آن استدلال های جعلی دریافت کردم. برخی تصاویری از مقاله «منتشر شده» در TechCrunch ارسال کردند. کارهای فتوشاپی خوب نبودند و البته مقاله در هیچ جای سایت یافت نشد. وقتی به چالش کشیده شد که، به من گفته شد که نمی دانم چگونه از گوگل استفاده کنم. وقتی به من پیشنهاد دادم که می توانند یک لینک برای من بفرستند، قفس شدند.

یکی از کلاهبرداران با ارائه یک “اسکرین شات” از مقاله در TechCrunch، یک پروژه موفق را به من تبریک گفت. او نتوانست لینک مقاله را به صورت زنده در سایت ارائه دهد، که جای تعجب نیست، زیرا مقاله در سایت وجود ندارد. اعتبار تصویر: تصویری از ابزار پیام رسان Fiverr

یکی از کلاهبرداران Fiverr گفت که مخاطب او Jagmeet است – یکی از همکاران محترم من، که هرگز کاری به اندازه پذیرش پول برای پیوند در TechCrunch انجام نمی دهد. من با Jagmeet چک کردم و مطلع شدم که، بله، البته او این کار را نکرده است. سپس پیامی از Jagmeet در دریافت کردم:

آیا جگمیت واقعی لطفاً بایستد؟ اعتبار تصویر: اسکرین شات از تلگرام

البته این یک سوال ترفندی بود. من واقعاً جگمیت را شخصاً ملاقات نکرده ام، اما جگمیت واقعی این را می داند. این کلاهبردار Fiverr (“Kurt Dylan”، اگر این را می خوانید – سلام!) به ویژه بی کفایت بود.

من با “جگمیت” در مورد تلاش برای کلاهبرداری او تماس گرفتم و سپس متوجه شدم که او نیز در حفظ شخصیت خود خوب نیست. من از مکالمه اسکرین شات گرفتم و از Fiverr درخواست بازپرداخت کردم. که البته دریافت کردم. اعتبار تصویر: اسکرین شات از تلگرام

هنگامی که Fiverr در نهایت اکانت را تعطیل کرد، پس از اینکه دیلن سعی کرد کار خود را نیم دوجین بار ارسال کند، و پس از ارسال اسکرین شات ها به Fiverr، پیام نهایی را از دوست جدیدم دریافت کردم.

متاسفم، “جگمیت.” اعتبار تصویر: اسکرین شات

پس چه کسی این کلاهبرداری ها را اجرا می کند؟

یکی از کلاهبردارانی که مایل بود با من صحبت کند به من گفت که او مردی 23 ساله است که در لاگوس، نیجریه زندگی می کند. او شغلی نداشت و توضیح داد که او و تعدادی از دوستانش در تلاش بودند تا مردم را برای این تعاملات پول پرداخت کنند. با این حال، روشن شد که ساده‌تر از این است که یک کلاهبردار گرگ تنها بخواهد پولی به دست آورد. معلوم شد که او واقعاً نمی‌دانست که امکان ندارد کسی مقاله‌ای به این شکل در TechCrunch منتشر کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین لپ تاپ گیمینگ با RTX 4090

شخص دیگری به او گفته بود که چه بگوید و چگونه این کلاهبرداری ها را در بسیاری از پلتفرم ها اجرا کند. من هرگز تایید قاطعانه ای در مورد آنچه در حال وقوع است دریافت نکردم، اما تصور بسیار واضحی داشتم که این نوعی جنایت سازمان یافته است. در واقع، او به صراحت گفت که وقتی حقوق دریافت می کند، باید دو سوم درآمد خود را به شخص ثالثی بپردازد.

این موضوعی بود که از چندین نفر از کلاهبرداران تکرار شد. آنها به من گفتند که باید به یک نفر پول بدهند و من باید سریع به آنها پول بدهم تا به دردسر نیفتم. وقتی از آنها پرسیده شد، آنها درباره اینکه این “فردی” کیست مبهم بودند، اما غیرمنطقی نیست که فرض کنیم تعدادی از این کلاهبرداران توسط همان افرادی اداره می شدند که مغزهای پشت عملیات بودند.

سخنگوی Fiverr گفت: “ما یک تیم اعتماد و ایمنی داریم که به صورت شبانه روزی کار می کنند تا به هر گزارشی از محتوای نامناسب پاسخ دهند و همچنین جستجوهای دستی را در سایت اجرا کنند.” ایجاد اعتماد در پلتفرم ما همچنان اولویت Fiverr است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/onsico
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *