نحوه ارائه دستورالعمل های سفارشی به ChatGPT

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه ارائه دستورالعمل های سفارشی به ChatGPT با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اگرچه ممکن است شکایت از ChatGPT ناعادلانه به نظر برسد، اما با توجه به قابلیت‌های اصلی آن، ارائه اطلاعات پیش‌نیاز برای هر کار ممکن است خسته‌کننده باشد. OpenAI این مشکل را تشخیص داد و ویژگی دستورالعمل های سفارشی را برای ChatGPT اضافه کرد.

دستورالعمل های سفارشی در ChatGPT

در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چگونه ویژگی دستورالعمل های سفارشی در ChatGPT سرعت گردش کار شما را در ChatGPT به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. ما همچنین برخی از بهترین راه‌هایی را که می‌توانید از این دستورالعمل‌های سفارشی استفاده کنید، به شما نشان خواهیم داد. شروع کنیم.

دستورالعمل های سفارشی در ChatGPT چیست؟

اگر به طور فعال از ChatGPT استفاده می کنید و برخی از جزئیات در درخواست های شما ثابت می مانند، همیشه مجبور نیستید این جزئیات را وارد کنید. دستورالعمل‌های سفارشی در ChatGPT اطلاعات پیش‌نیازی را ارائه می‌کنند که ابزار باید هنگام پاسخ دادن به درخواست‌ها در نظر بگیرد.

به عنوان مثال، اگر من به طور فعال از ChatGPT برای نوشتن کد استفاده کنم، می‌توانم دستورالعمل‌های سفارشی را تنظیم کنم تا کد را فقط در پایتون، همراه با معنای هر خط کد، ارائه دهم. بنابراین، من نیازی به اضافه کردن “کد به من در پایتون، با معنی هر خط در کد” را در هر اعلان اضافه نمی کنم. من می توانم برای وارد کردن بیانیه مشکل خود ادامه دهم.

chatgpt

دو نوع دستورالعمل سفارشی وجود دارد که می توانید از قبل به ChatGPT ارسال کنید. اولین مورد شامل اطلاعات مرتبط در مورد خودتان و تمام جزئیات اساسی است که می خواهید ChatGPT بداند. نوع دوم شامل آموزش ChatGPT در مورد نحوه پاسخگویی است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه روشن کردن رومینگ داده در اندروید و آیفون

شما می توانید ماهیت پاسخ را بر اساس نیاز خود سفارشی کنید. در بخش بعدی مقاله در مورد این موارد توضیح خواهیم داد.

نحوه اضافه کردن دستورالعمل های سفارشی در ChatGPT

ویژگی دستورالعمل های سفارشی قبلاً فقط برای مشترکین ChatGPT Plus در دسترس بود. خوشبختانه OpenAI این ویژگی را برای کاربران رایگان نیز گسترش داده است. در اینجا نحوه اضافه کردن دستورالعمل های سفارشی به ChatGPT آورده شده است.

دستورالعمل های سفارشی را در وب ChatGPT روشن کنید

مرحله 1: ChatGPT را باز کنید و با استفاده از حساب OpenAI خود وارد شوید.

مرحله 2: روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.

روی نماد سه نقطه 1 کلیک کنید

مرحله 3: بر روی دستورالعمل های سفارشی کلیک کنید.

بر روی Custom Instructions کلیک کنید

مرحله 4: تمام دستورالعمل های سفارشی را ارائه کنید و روی Save کلیک کنید. برای فعال کردن دستورالعمل‌های سفارشی، حتماً کلید «فعال کردن ‌های جدید» را روشن کنید.

همانطور که قبلاً ذکر شد، می‌توانید به ChatGPT اطلاعات بیشتری در مورد خودتان بدهید تا پاسخ‌های مناسب ارائه کنید و دستورالعمل‌هایی در مورد اینکه می‌خواهید قالب پاسخ‌ها چگونه باشد را ارائه دهید.

ذخیره دستورالعمل ها

مرحله 5: اگر می‌خواهید دستورالعمل‌های سفارشی را غیرفعال کنید، کلید «فعال کردن چت‌های جدید» را خاموش کنید و روی ذخیره کلیک کنید.

برای چت های جدید غیرفعال کنید

دستورالعمل های سفارشی را در برنامه iOS و اضافه کنید

مرحله 1: برنامه ChatGPT را در دستگاه خود باز کنید.

مرحله 2: روی نماد همبرگر در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

مرحله 3: روی تنظیمات ضربه بزنید.

مرحله 4: روی دستورالعمل های سفارشی ضربه بزنید.

مرحله 5: کلید را برای دستورالعمل های سفارشی فعال کنید. دستورالعمل های سفارشی را وارد کنید.

می‌توانید به ChatGPT اطلاعات بیشتری در مورد خودتان بدهید تا پاسخ‌ها و دستورالعمل‌هایی را در مورد اینکه می‌خواهید قالب پاسخ‌ها چگونه باشد ارائه دهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر صدای اعلان تیم های مایکروسافت

در مرحله بعد، اجازه دهید نگاهی به نحوه استفاده بهینه از این دستورالعمل های سفارشی بیندازیم.

نکاتی برای استفاده از دستورالعمل های سفارشی در ChatGPT

در اینجا چند نکته برای بهترین استفاده از دستورالعمل های سفارشی در ChatGPT وجود دارد.

  • اگر از ChatGPT در محل کار استفاده می‌کنید، شغل خود و کارهایی را که برای دریافت پاسخ‌های متناسب با نیازتان انجام می‌دهید، مشخص کنید.
  • اگر می‌خواهید پاسخ‌هایتان در قالب فهرست، جدول، امتیاز و غیره باشد، این گزینه‌ها را تحت دستورالعمل‌های سفارشی اضافه کنید.
pexels aram datoon 15940011
  • اگر از ChatGPT برای یک پروژه یا یک کار استفاده می‌کنید، می‌توانید تمام جزئیات را در قسمت «چه می‌خواهید ChatGPT درباره شما بداند…» برای نتایج بهتر اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر از ChatGPT برای آشپزی استفاده می کنید و شامل همان تعداد افرادی است که باید برای آنها آشپزی کنید، شماره را وارد کنید. ChatGPT مقدار مناسبی از مواد تشکیل دهنده و پیشنهادات دیگر را ارائه می دهد.
  • نقطه ضعف نسخه رایگان ChatGPT این است که بر روی اطلاعات موجود تا سپتامبر 2021 آموزش داده شده است. اگر می خواهید ChatGPT اطلاعات به روز شده را در پاسخ ها لحاظ کند، تمام داده های لازم را در دستورالعمل های سفارشی قرار دهید.

سوالات متداول در مورد دستورالعمل های سفارشی ChatGPT

1. تعداد کلمات برای دستورالعمل های سفارشی برای ChatGPT چیست؟

در بخش دستورالعمل‌های سفارشی می‌توانید دستورالعمل‌ها را تا حداکثر 1500 کلمه برای هر دو سؤال اضافه کنید.

2. قیمت ChatGPT Plus چقدر است؟

هزینه اشتراک ChatGPT Plus 20 دلار در ماه است.

3. آیا داده های وارد شده در ChatGPT ایمن است؟

آره. با این حال، OpenAI می گوید این دستورالعمل های سفارشی برای آموزش بیشتر مدل جمع آوری می شود.

ChatGPT را به دستیار خود تبدیل کنید

اکنون می‌توانید ChatGPT را راهنمایی کنید که چگونه می‌تواند به شما کمک کند. ما تصور نمی کردیم مقاله ای در مورد نحوه آموزش ابزارهای بنویسیم. تنها چیزی که نیاز دارد فعال کردن یک ضامن است. OpenAI مطمئناً آینده را سریع دنبال کرده است!

امیدواریم از این مقاله نحوه ارائه دستورالعمل های سفارشی به ChatGPT مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (4 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MsNcgX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *