نحوه استفاده از متن پیشگوی درون خطی در macOS Sonoma

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر مک شما بتواند در نوشتن ایمیل یا متن برای شما کمک کند چقدر راحت می شوید؟ خب، اپل با انتشار macOS Sonoma ویژگی متن پیش‌بینی درون خطی را به مک‌ها آورده است. این ویژگی مهیج پیشنهادهایی را در زمان واقعی برای کمک به نوشتن و صرفه جویی در وقت ارزشمند ارائه می دهد. جالب به نظر می رسد، درست است؟ بنابراین، بیایید در مورد متن پیشگوی درون خطی و نحوه فعال یا غیرفعال کردن آن در مک خود بیشتر بیاموزیم.

متن پیشگوی درون خطی در مک چیست؟

قبل از اینکه وارد مراحل شویم، بیایید بررسی کنیم که متن پیشگوی درون خطی چه می کند. متن پیشگوی درون خطی ویژگی‌ای است که کلمات و عباراتی را هنگام تایپ بر اساس الگوهای تایپ، کلمات پرکاربرد و سرنخ‌های متنی شما پیشنهاد می‌کند. به یاد داشته باشید، آیفون قبلاً دارای متن پیش بینی بود که با iOS 17 بهبود یافته است.

در این مثال، مک شما از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی کلمه بعدی که می‌خواهید تایپ کنید استفاده می‌کند و نوشتن پیام‌ها، ایمیل‌ها و اسناد را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. اما زمان می برد تا مک شما با عادت های نوشتاری شما سازگار شود و عبارات دقیق را پیش بینی کند.

از زمان نگارش این مقاله، تنها برنامه های کاربردی اپل از متن پیشگوی درون خطی به زبان انگلیسی پشتیبانی می کنند. می توانم از آن در Notes، Apple Mail و TextEdit استفاده کنم. با این حال، این یک عملکرد در سراسر سیستم است و در نهایت در همه جا در دسترس خواهد بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع عدم پخش صدا در ویندوز

برای استفاده از ورودی متن پیشگوی داخلی در مک، نیازی به روشن کردن آن ندارید. راه اندازی شده است و به طور پیش فرض فعال شده است.

نحوه استفاده از ورودی متن پیشگوی داخلی در مک خود

  1. یک را باز کنید کاربرد که از ورودی متن پیشگویانه درون خطی مانند پیام ها یا یادداشت ها پشتیبانی می کند.
  2. شروع کنید تایپ کردن در یک فیلد متنی
  3. کلمات یا عبارات پیشنهادی را در آن خواهید دید خاکستری همانطور که شما تایپ می کنید
    این پیشنهادات بر اساس زمینه و کلماتی است که تاکنون تایپ کرده‌اید.

    از ورودی متن پیشگویانه داخلی در مک خود استفاده کنید

  4. برای افزودن آنها به متن خود، دکمه را بزنید نوار Space روی شما
  5. اگر پیشنهادات با آنچه می‌خواهید بنویسید مطابقت ندارد، می‌توانید طبق معمول به تایپ کردن ادامه دهید و macOS توصیه‌ها را بر این اساس به‌روزرسانی می‌کند.

اما توجه داشته باشید که اگر سریع تایپ کنید، ممکن است حرف بعدی را قبل از ظاهر شدن پیش بینی تایپ کرده باشید. با این حال، با گذشت زمان بهبود می یابد زیرا الگوریتم های یادگیری ماشینی برای انطباق الگوهای نوشتاری و کلمات یا عبارات مورد علاقه شما آموزش می بینند. به عبارت دیگر، هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، تر می شود.

و نگران نباشید؛ اپل چیزی را که شما تایپ می کنید نمی خواند. ورودی‌های متن پیش‌بینی‌کننده درون خطی به‌طور ایمن در دستگاه تولید می‌شوند و فقط از اطلاعات متنی ارائه‌شده در قسمت متن متمرکز استفاده می‌کنند. بهترین بخش این است که متون پیشگو از نظر گرامری بدون خطا هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه یافتن، شکستن و حذف مراجع پیوند خارجی در مایکروسافت اکسل

اگر از این پیشنهادات درون خطی خوشتان نمی آید، می توانید متن پیشگویانه را در مک بوک خود در مراحل سریع خاموش کنید.

نحوه خاموش کردن متن پیشگویانه درون خطی در macOS Sonoma

  1. کلیک منوی اپل () → تنظیمات سیستم.

    به تنظیمات سیستم در مک بروید

  2. انتخاب کنید صفحه کلید در پانل سمت چپ ← کلیک کنید ویرایش کنید جنب منابع ورودی

    صفحه کلید، ویرایش در تنظیمات سیستم را انتخاب کنید

  3. خاموش کنید نمایش متن پیشگوی درون خطی.

    متن پیشگوی درون خطی را که در تنظیمات سیستم انجام شده است، روشن کنید

  4. کلیک انجام شده برای ذخیره تنظیمات

اگر بعداً نظر خود را تغییر دادید، می توانید مراحل 1-3 را دنبال کرده و آن را تغییر دهید نمایش متن پیشگوی درون خطی.

از یک تجربه تایپ پیشرفته لذت ببرید!

متن پیش‌بینی‌کننده در macOS Sonoma می‌تواند سرعت تایپ، تجربه نوشتن و بهره‌وری شما را افزایش دهد. با استفاده از آن می توانید از پیشنهادات هوشمندانه استفاده کنید و در زمان و تلاش صرفه جویی کنید. علاوه بر این، غیرفعال کردن متن پیش‌بینی‌کننده به شما این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی بر تایپ خود بدون هیچ گونه خودکارسازی داشته باشید.

کاوش بیشتر…


نویسنده محتوا
در

iGeeksMedia

آوا یک نویسنده مشتاق فناوری مصرف کننده است که از یک پیشینه فنی می آید. او عاشق کاوش و تحقیق در مورد محصولات و لوازم جانبی جدید اپل است و به خوانندگان کمک می کند تا به راحتی این فناوری را رمزگشایی کنند. در کنار مطالعه، برنامه آخر هفته او شامل تماشای انیمه پرحرفی است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oyv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *