نحوه ایجاد رمز عبور پلی استیشن برای احراز هویت بدون رمز عبور

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

نحوه ایجاد رمز عبور پلی استیشن را بیاموزید که به شما امکان می دهد به جای رمز عبور با Face ID و Touch ID به حساب Sony PlayStation Network خود وارد شوید.

 

تصویر بازاریابی که کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و 5 را با گیم‌پدهایشان به نمایش می‌گذارد، با پس‌زمینه شیب آبی همراه با شعار "معرفی رمز عبور برای پلی استیشن" در بالاتصویر بازاریابی که کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و 5 را با گیم‌پدهایشان به نمایش می‌گذارد، با پس‌زمینه شیب آبی همراه با شعار "معرفی رمز عبور برای پلی استیشن" در بالا
Passkey رمز عبور شما را با ورود بیومتریک | تصویر: سونی

از آنجایی که هیچ رمز عبوری برای سرقت یا رمزهای اس ام اس برای رهگیری وجود ندارد، کلید عبور حساب پلی استیشن شما را در برابر حملات فیشینگ آسیب پذیرتر می کند.

در دستگاه‌های اپل، کلیدهای عبور در زیرسیستم مورد اعتماد Secure Enclave ذخیره می‌شوند. همچنین می توانید کلیدهای عبور را در اندروید یا یک کلید امنیتی سخت افزاری ذخیره کنید.

برای استفاده از کلیدهای عبور، iPhone، iPad یا Mac شما باید حداقل از iOS 16، iPadOS 16 یا macOS 13 استفاده کند، iCloud Keychain را راه‌اندازی کرده و احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کرده باشد.

چگونه یک رمز عبور برای حساب پلی استیشن خود تنظیم کنید

برای ایجاد یک رمز عبور برای حساب پلی استیشن خود، وارد مدیریت حساب سونی شوید و «ورود با رمز عبور» را در بخش امنیت روشن کنید.

  1. با استفاده از اطلاعات کاربری خود، در playstation.com/acct/management برای حساب Sony یا حساب PlayStation Network خود وارد Account Management شوید.
  2. انتخاب کنید امنیت در نوار کناری (در صورت درخواست، کلیک کنید ادامه هید).
  3. اصابت ویرایش کنید در با رمز عبور وارد شوید بخش.
    حساب سونی در سافاری برای مک با بخش امنیت در نوار کناری انتخاب شده و دکمه ویرایش که در بخش ورود به سیستم با کلیدهای عبور مشخص شده است.حساب سونی در سافاری برای مک با بخش امنیت در نوار کناری انتخاب شده و دکمه ویرایش که در بخش ورود به سیستم با کلیدهای عبور مشخص شده است.
  4. کلیک یک رمز عبور ایجاد کنید ادامه.
    بخش امنیت حساب سونی در سافاری برای مک، با دکمه Create a Passkey برجسته شده استبخش امنیت حساب سونی در سافاری برای مک، با دکمه Create a Passkey برجسته شده است
  5. هنگامی که از شما خواسته شد، صورت/انگشت خود را اسکن کنید یا رمز عبور دستگاه خود را ارائه دهید.
    برای تنظیم رمز عبور PlayStation برای یک حساب Sony در وب، درخواست ID را لمس کنیدبرای تنظیم رمز عبور PlayStation برای یک حساب Sony در وب، درخواست ID را لمس کنید
  6. هنگامی که یک پیام تأیید ظاهر شد، کلیک کنید خوب ادامه.
    در بخش امنیت حساب سونی در سافاری برای مک پیام دهید تا ایجاد کلید عبور را تأیید کنددر بخش امنیت حساب سونی در سافاری برای مک پیام دهید تا ایجاد کلید عبور را تأیید کندشما به دلایل امنیتی از سیستم خارج خواهید شد و یک ایمیل تأیید دریافت خواهید کرد. به‌طور پیش‌فرض، رمز عبور PlayStation شما به‌طور ایمن در iCloud Keychain ذخیره می‌شود.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای رفع عدم اتصال اپل واچ به وای فای

برای نمایش گزینه های دیگر، کلیک کنید گزینه های دیگر در اعلان Touch ID.

گزینه های دیگر برای Touch ID هنگام تنظیم رمز عبور PlayStation برای یک حساب Sonyگزینه های دیگر برای Touch ID هنگام تنظیم رمز عبور PlayStation برای یک حساب Sonyبه عنوان مثال، می توانید یک کلید عبور را در دستگاه دیگری با دوربین ذخیره کنید. برای امنیت نهایی، می توانید رمز عبور خود را در یک کلید امنیتی فیزیکی مانند YubiKey ذخیره کنید.

آنچه باید قبل از ایجاد رمز عبور پلی استیشن بدانید:

  • کلیدهای عبور از طریق iCloud Keychain در همه ‌ها، آی‌پدها، مک‌ها و TV‌هایی که به یک حساب وارد شده‌اند همگام‌سازی می‌شوند. این به شما امکان می دهد در صورت گم شدن آیفون خود، با استفاده از کلید عبور از دستگاه دیگری وارد حساب PlayStation خود شوید.
  • ایجاد رمز عبور PlayStation رمز عبور حساب شما را غیرفعال می کند.
  • برخلاف سایر سرویس‌هایی که از کلیدهای عبور به‌عنوان یک عامل اضافی پشتیبانی می‌کنند، سونی می‌خواهد پیش از ایجاد کلید عبور، احراز هویت دو مرحله‌ای غیرفعال شود.
  • ظاهراً همه بخش‌های امپراتوری گسترده سونی این یادداشت را دریافت نکردند. به عنوان مثال، ما نمی‌توانیم در id.sonyentertainmentnetwork.com/signin با کلید عبور در زمان فشار وارد شویم. پیام خطایی توضیح داده شده است: “اگر ورود به سیستم با رمز عبور را فعال کرده اید، باید آن را غیرفعال کنید و سپس برای ورود به سیستم یک رمز عبور ایجاد کنید.”

نحوه استفاده از رمز عبور برای ورود به حساب پلی استیشن

به صفحه ورود به سیستم در کنسول PlayStation 4 یا 5 خود بروید (کنسول های قدیمی فقط می توانند از رمز عبور استفاده کنند). همچنین می توانید این کار را در برنامه رسمی پلی استیشن یا در وب انجام دهید. به سادگی فیلد ایمیل را انتخاب کنید، با Face ID یا Touch ID احراز هویت کنید و…

استفاده از Face ID برای ورود به حساب PlayStation در وب در iPhoneاستفاده از Face ID برای ورود به حساب PlayStation در وب در iPhoneو تمام، شما وارد هستید!
استفاده از Touch ID برای ورود به حساب PlayStation در وب در لپ تاپ Macاستفاده از Touch ID برای ورود به حساب PlayStation در وب در لپ تاپ Macنیازی نیست آدرس ایمیل خود را وارد کنید، اما اگر این کار را انجام می دهید و رمز عبور مرتبط با آن وجود دارد، روی با رمز عبور وارد شوید گزینه ای برای تغییر به ورود با کلید عبور.
صفحه ورود به حساب سونی، با گزینه Sign in With Passkey برجسته شده استصفحه ورود به حساب سونی، با گزینه Sign in With Passkey برجسته شده استاگر هنگام تلاش برای استفاده از رمز عبور خود با مشکل مواجه شدید، پیوند را انتخاب کنید با رمز عبور نمی توان به سیستم وارد شد. با دو گزینه روبرو خواهید شد. اولی به شما امکان می دهد با اسکن کد QR با دوربین آیفون خود وارد شوید، در حالی که دومی باید کد تأیید ارسال شده به ایمیل خود را وارد کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  3 راه برای جلوگیری از باز کردن پیوندها در سافاری توسط مک

نحوه مدیریت رمزهای عبور پلی استیشن

برای ایجاد کلیدهای عبور بیشتر، ضربه بزنید مدیریت کلیدهای عبور زیر با رمز عبور وارد شوید و یکی را کلیک کنید در این دستگاه ایجاد کنید یا در دستگاه دیگری ایجاد کنید.
گزینه Manage Passkeys که در بخش امنیت حساب پلی استیشن در وب مشخص شده استگزینه Manage Passkeys که در بخش امنیت حساب پلی استیشن در وب مشخص شده استدر اینجا، همچنین می توانید با کلیک کردن، یک رمز عبور موجود را باطل کنید برداشتن در کنار آن کلید عبور لغو شده بلافاصله کار نمی کند اما در دستگاه شما غیرفعال می ماند. شما می توانید آن را به صورت دستی با ورود به آن حذف کنید تنظیمات > رمز عبور.

پس از اینکه گزینه ورود کلید عبور را به طور کلی غیرفعال کردید، صفحه از شما می خواهد که یک رمز عبور برای حساب پلی استیشن خود ایجاد کنید. اگر می‌خواهید به ورود ایمیل/گذرواژه تنزل دهید، ممکن است راه‌اندازی احراز هویت دو مرحله‌ای ایده خوبی باشد.

برای اطلاعات بیشتر، به صفحه فرود Passkey سونی مراجعه کنید.

پذیرش کلیدهای عبور توسط مایکروسافت، پی پال، eBay و دیگران

اپل در یک سند پشتیبانی خاطرنشان می کند که کلیدهای عبور “یک استاندارد امنیتی در سطح صنعت هستند” و “بسیاری از وب سایت ها و برنامه ها به سرعت پشتیبانی از رمز عبور را اضافه می کنند.”

شرکت‌هایی که رمز عبور را می‌پذیرند یا هنوز در حال ارائه پشتیبانی از رمز عبور هستند عبارتند از PayPal، Twitter، Google، Microsoft، Best Buy، eBay و دیگران. کلیدهای عبور در آخرین نسخه مرورگرهای ، Chrome و Edge پشتیبانی می‌شوند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rcGXPh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *