نحوه بررسی آسیب آب در آیفون

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6نحوه بررسی آسیب آب در می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

70 درصد از بدن ما از آب تشکیل شده است، اما خدای ناکرده حتی کسری از آن وارد همراه محبوب روزمره شما – آیفون – نشود. آیفون شما در برابر آب مقاوم است اما مطمئنا ضد آب نیست. اگر اخیراً در معرض آب قرار گرفته است، در اینجا نحوه بررسی آسیب آب در آیفون خود آورده شده است.

نحوه بررسی آسیب آب در آیفون

به عنوان مثال، آخرین سری آیفون 15 دارای رتبه IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. این بدان معنی است که سطح 6 محافظت در برابر گرد و غبار و آب و سطح 8 در برابر آب محافظت می کند. سطح 6 حداکثر مقاومت در برابر گرد و غبار است و سطح 8 هنگامی که آیفون شما تا عمق 3 متری تا 30 دقیقه در آب فرو رفته باشد، مقاومت در برابر آب را ارائه می دهد.

این بدان معنی است که آیفون شما ضد آب نیست و این احتمال وجود دارد که آب همچنان وارد شود و بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. بیایید بفهمیم چگونه.

همچنین بخوانید: چگونه آب را از آیفون خارج کنیم

چگونه آب وارد آیفون شما می شود

مقاومت در برابر آب در آیفون شما برای شرایط خاصی آزمایش می شود، مانند غوطه ور شدن در آب برای مدت زمان محدود و در یک عمق خاص. وقتی از این محدودیت ها فراتر رفت و اگر دستگاه شما برای مدت طولانی در معرض آب قرار گیرد، مقاومت در برابر آب به خطر می افتد.

علاوه بر این، آیفون شما دارای مهر و موم و واشر در اطراف دهانه ها (مانند درگاه شارژ، دکمه ها و سینی سیم کارت) است تا از ورود آب جلوگیری کند. با این حال، این مهر و موم ها می توانند در طول زمان تخریب شوند یا در اثر آسیب فیزیکی در معرض خطر قرار گیرند و به طور بالقوه اجازه نفوذ آب را بدهند.

تصویر 439تصویر 439

منبع تصویر:

یکی دیگر از احتمالات به خطر افتادن مقاومت در برابر آب زمانی است که آیفون شما در حین سرویس و تعمیر باز می شود و به درستی آب بندی نشده است. این می تواند چند شکاف بین و پنل بدنه را نشان دهد و به قطرات آب و رطوبت اجازه نفوذ بدهد.

اگر در بین موارد ذکر شده در بالا به یک اتفاق ناگوار مشکوک هستید، به روش های زیر نگاه کنید تا ببینید آیا آیفون شما در اثر آب آسیب دیده است یا خیر. بیایید با بررسی نشانگر تماس مایع در آیفون خود شروع کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه لغو دیزنی پلاس

در اینجا یک راه قطعی برای بررسی اینکه آیا آیفون شما تحت تأثیر آب است یا خیر، وجود دارد. سینی سیم کارت آیفون خود را بردارید و دستگاه را طوری نگه دارید که صفحه نمایش آن رو به پایین باشد. از یک چراغ قوه استفاده کنید و نور را داخل شیار سیم کارت پخش کنید.

آیفون LCIآیفون LCI

اگر LCI قرمز باشد، آیفون در اثر آب آسیب دیده است. اما اگر LCI رنگ سفید یا نقره ای را نشان دهد، آیفون تحت تأثیر آب قرار نمی گیرد.

در حالی که اکثر آیفون‌ها دارای نشانگرهای تماس مایع داخلی هستند، مدل‌های آیفون 14 و 15 در ایالات متحده از LCI برخوردار نیستند زیرا هیچ اسلات سیم‌کارتی وجود ندارد. بنابراین، می توانید چند پارامتر دیگر را در لیست زیر بررسی کنید.

سایر علائم آسیب آب در آیفون

در اینجا شش علامت دیگر به غیر از LCI وجود دارد که نشان دهنده آسیب آب در آیفون شما است.

1. مسائل مربوط به قدرت

اگر آیفون شما به خودی خود خاموش شود یا به طور تصادفی راه اندازی مجدد شود، ممکن است آسیب آب وارد شود. اگر آب به قسمت‌های داخلی رسیده باشد، ممکن است با مدارها و اتصالات تداخل داشته باشد که منجر به مشکلات منبع تغذیه شود. علاوه بر این، ممکن است هنگام تلاش برای شارژ آیفون خود متوجه مشکلاتی شوید، زیرا ممکن است منبع تغذیه قطع شود.

آیفون به طور تصادفی راه اندازی مجدد می شودآیفون به طور تصادفی راه اندازی مجدد می شود

2. مشکلات با صفحه نمایش و صفحه نمایش لمسی

آسیب آب می تواند در اتصال بین نمایشگر و اجزای داخلی اختلال ایجاد کند و منجر به مشکلات و بی نظمی در نمایشگر شود. آب می‌تواند به پنل‌های نمایشگر آسیب برساند و باعث اختلال در عملکرد پیکسل‌ها یا ایجاد تغییر رنگ دائمی شود.

تصویر 437تصویر 437

آسیب آب می تواند باعث خوردگی اجزای مسئول نور پس زمینه شود و باعث می شود صفحه نمایش تیره تر از حد معمول به نظر برسد. علاوه بر این، آسیب آب ممکن است عملکرد صفحه لمسی را تحت تاثیر قرار دهد، و در نتیجه مناطقی روی صفحه نمایش بدون واکنش همراه با رفتارهای نامنظم مانند لمس کاذب یا ارواح ایجاد شود.

3. دوربین های آسیب دیده

اگر آب به داخل حسگرهای دوربین برود، مشاهده خواهید کرد که تصاویر نرم‌تر از حد معمول هستند و در نتیجه خروجی مه آلود است. اگر قطعات خارجی در حین سرویس یا تعمیر به درستی چسبانده نشده باشند، آب می تواند وارد ماژول های دوربین شود. اگر از نزدیک به لنز دوربین آیفون خود نگاه کنید، ممکن است قطرات آب یا رطوبت قابل مشاهده را نیز پیدا کنید.

4. خروجی صوتی تحریف شده

هنگامی که آب به داخل مشبک بلندگو می رسد، ممکن است صدای خروجی صوتی همراه با اعوجاج و صداهای ترقه را بشنوید. اگر بتوانید هر گونه بی نظمی را در خروجی صوتی آیفون خود تشخیص دهید، ممکن است نشانه آن باشد که آب به داخل دستگاه نفوذ کرده و باعث آسیب می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه حذف علامت های سبز رنگ روی آیکون های دسکتاپ

5. نقص سنسور

آب همچنین می تواند به سنسورهای آیفون شما آسیب برساند. هنگامی که آب به داخل آیفون شما نفوذ می کند، می تواند حسگرها را مسدود کرده و مانع شود و در نتیجه عملکرد را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، زمانی که قطرات آب روی لنز دوربین یا حسگرها سیگنال‌های نوری را مخدوش می‌کنند، Face ID در آیفون شما ممکن است از کار بیفتد و منجر به شناسایی ناموفق شود.

تصویر 438تصویر 438

علاوه بر این، آب می‌تواند بر حسگر مجاورت و سنسور نور محیط نیز تأثیر بگذارد و منجر به مشکلاتی مانند خاموش نشدن صفحه در هنگام تماس‌های تلفنی یا تنظیمات نادرست روشنایی شود.

6. دکمه های معیوب یا پاسخگو نیستند

اگر نمی توانید دکمه کناری، دکمه تنظیم صدا یا دکمه هوم Touch ID را در آیفون خود فشار دهید، به احتمال زیاد ذرات آب یا رطوبت گیر کرده و این دکمه ها را مسدود کرده است. نفوذ آب به قسمت های خاصی می تواند حرکت صحیح دکمه ها را مختل کند و باعث چسبندگی یا فشار دادن آن ها شود.

اینها چند راه ممکن برای شناسایی آسیب مایع در آیفون شما بودند. اگر سوالات بیشتری دارید، به بخش زیر بروید.

سوالات متداول در مورد مقاومت در برابر آب و آسیب در آیفون

1. آیا آسیب آب تحت پوشش گارانتی است؟

آسیب آب معمولاً تحت ضمانت‌های استاندارد (از جمله گارانتی محدود یک ساله اپل) برای دستگاه‌های الکترونیکی پوشش داده نمی‌شود.

2. آیا Apple Care+ برای آسیب آب پوشش می دهد؟

بله، Apple Care+ برای آسیب‌های تصادفی، از جمله آسیب آب، پوشش می‌دهد.

3. آیا می توانم با آیفون خود شنا کنم؟

توصیه نمی شود با آیفون خود شنا کنید – نمی خواهید مقاومت در برابر آب را به چالش بکشید.

4. هزینه تعمیر آسیب های ناشی از آب در آیفون من چقدر است؟

هزینه تعمیر آسیب آب در آیفون متفاوت است و تحت تأثیر میزان آسیب است. تماس با پشتیبانی اپل می تواند اطلاعات دقیق تری را ارائه دهد.

5. آیا قرار دادن آیفون من در داخل کیسه برنج، آب را خارج می کند؟

قرار دادن آیفون در کیسه برنج یک روش معمول برای جذب رطوبت است. با این حال، این یک راه حل تضمینی نیست، و ممکن است هنوز تعمیر حرفه ای برای دستگاه های آسیب دیده در آب مورد نیاز باشد.

آیفون شما در برابر آب مقاوم است

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا ارزیابی کنید که آیا آب به آیفون شما آسیب زده یا خیر. بله، آیفون شما در برابر آب مقاوم است، اما توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است از به چالش کشیدن آن خودداری کنید. اگر مشکوک هستید که آیفون شما آسیب دیده است، به نزدیکترین تکنسین تایید شده اپل مراجعه کنید و آن را تعمیر کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه بررسی آسیب آب در آیفون مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hmtkHM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *