نحوه تبدیل تصاویر WEBP به JPG/PNG در آیفون

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه تبدیل تصاویر WEBP به JPG/PNG در آیفون با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

آیا تا به حال یک تصویر را از یک وب سایت در دانلود کرده اید اما نتوانستید آن را همانطور که انتظار می رفت مشاهده کنید؟ این احتمال وجود دارد که تصویر در قالب WEBP کدگذاری شده باشد. در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه از این محدودیت عبور کرده و تصاویر WEBP را در آیفون خود به JPG یا PNG تبدیل کنید.

 

WEBP را به JPG یا PNG در آیفون تبدیل کنید

با این حال، آیفون شما می‌تواند تصاویر WEBP را بدون هیچ مشکلی باز کند – این مشکل ممکن است زمانی رخ دهد که این تصاویر را برای مشاهده آن‌ها در دستگاه دیگری انتقال دهید. بنابراین بهتر است این تصاویر دانلود شده را قبل از انتقال به فرمت JPEG/PNG تبدیل کنید. اما ابتدا اجازه دهید بفهمیم که این فرمت چیست و چرا ممکن است مشاهده این تصاویر دشوار باشد.

تصویر WEBP چیست و چرا نمی توانم آن را مشاهده کنم

WEBP، مخفف تصویر وب، یک فرمت تصویر مدرن است که در سال 2010 توسط گوگل توسعه و راه اندازی شد. هدف این فرمت فشرده سازی تصویر به اندازه ای نسبتاً کمتر از فرمت های PNG/JPEG و در عین حال حفظ کیفیت تصویر مناسب است. گوگل ادعا می کند که تصاویر WEBP 26 درصد کوچکتر از فرمت PNG هستند.

هدف از این فرمت کمک به ناشران است که تصاویر با کیفیت بالا را در وب با اندازه ای که بر سرعت بارگذاری و عملکرد وب سایت ها تأثیر نمی گذارد بارگذاری کنند. همچنین به همین دلیل است که بیشتر در تصاویری که از وب سایت ها دانلود می کنید با فرمت WEBP مواجه می شوید.

pexels cottonbro studio 5082579 1

با این حال، همه نمایشگرهای تصویر، برنامه های مدیریت فایل و سایر برنامه های ویرایش عکس، فرمت WEBP را نمی شناسند. علاوه بر این، اگر می خواهید تصویری را که دانلود کرده اید به اشتراک بگذارید، باید آن را به JPG یا PNG تبدیل کنید تا گیرنده هنگام دسترسی به تصویر با مشکل مواجه نشود.

نحوه تبدیل عکس های WEBP به JPG/PNG در آیفون

در اینجا تمام روش های تبدیل یک تصویر WEBP به یک تصویر JPG یا PNG در آیفون شما وجود دارد. بیایید با استفاده از برنامه Files شروع کنیم.

1. از برنامه Files برای تبدیل تصویر استفاده کنید

می توانید از برنامه داخلی Files در آیفون خود برای تبدیل آسان تصاویر از هر نوع، از جمله WEBP به JPG یا PNG استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر رنگ و قلم پیامک و iMessage در آیفون یا آیپد

مرحله 1: تصویر را در برنامه Files باز کنید. اگر تصویر در برنامه Photos است، روی نماد اشتراک‌گذاری ضربه بزنید و «ذخیره در فایل‌ها» را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی تصویر در Files ضربه طولانی بزنید و Quick Actions را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Convert Image ضربه بزنید.

مرحله 4: فرمت خروجی را انتخاب کنید.

مرحله 5: در صورت درخواست، اندازه تصویر را انتخاب کنید.

اندازه تصویر را انتخاب کنید

عکس به فرمت انتخاب شده تبدیل می شود و در همان پوشه ذخیره می شود.

2. یک میانبر برای ذخیره WEBP به صورت JPG/PNG ایجاد کنید

همچنین می توانید یک میانبر برای تبدیل تصاویر WEBP به JPG/PNG ایجاد کنید. اگر می خواهید تصاویر را مستقیماً از برنامه Photos تبدیل کنید، این مفید است. در اینجا نحوه ایجاد میانبر مبدل تصویر در آیفون خود آورده شده است.

مرحله 1: برنامه Shortcuts را در آیفون خود باز کنید.

اگر آن را پیدا نکردید، برنامه را از اپ استور با استفاده از پیوند زیر نصب کنید.

مرحله 2: شما باید یک میانبر جدید ایجاد کنید. روی نماد ‘+' ضربه بزنید.

مرحله 3: روی Add Action ضربه بزنید.

مرحله 4: عکس های انتخابی را جستجو کنید. روی نتیجه جستجو ضربه بزنید.

روی Select Photos ضربه بزنید

مرحله 5: روی Select Photos ضربه بزنید و کلید انتخاب چندگانه را روشن کنید. این به شما امکان می دهد چندین تصویر را همزمان تبدیل کنید.

مرحله 6: روی نوار جستجو در پایین ضربه بزنید.

مرحله 7: «تبدیل تصویر» را جستجو کنید. روی نتیجه جستجو ضربه بزنید.

مرحله 8: JPEG را انتخاب کنید و روی “Ask Every Time” ضربه بزنید. این به شما امکان می دهد هر زمان که عکسی را تبدیل می کنید، فرمت خروجی را انتخاب کنید.

مرحله 9: روی نوار جستجو ضربه بزنید تا عمل دیگری اضافه شود. ذخیره در آلبوم عکس ” را جستجو کنید. روی نتیجه جستجو ضربه بزنید.

مرحله 10: روی Done ضربه بزنید. شما به تازگی میانبر را ایجاد کرده اید.

مرحله 11: برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی، نام میانبر را تغییر می دهیم. روی میانبر ایجاد شده ضربه طولانی بزنید و تغییر نام را انتخاب کنید. نام آن را به Photo Convert تغییر می دهیم.

مرحله 12: روی Shortcut ضربه بزنید تا اجرا شود. اکنون، تمام عکس هایی را که می خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید.

مرحله 13: فرمت خروجی را انتخاب کنید. همچنین ممکن است مجبور شوید گزینه های دیگری مانند سطح کیفیت، حفظ ابرداده و غیره را انتخاب کنید.

این همه چیز است – عکس تبدیل شده در برنامه Photos در آیفون شما ذخیره می شود. دفعه بعد که می خواهید هر عکس WEBP را در آیفون خود تبدیل کنید، میانبر ایجاد شده را از برنامه Shortcuts اجرا کنید.

3. از یک برنامه شخص ثالث از اپ استور استفاده کنید

اگر با استفاده از روش های داخلی برای تبدیل تصاویر WEBP در آیفون خود با مشکلی مواجه هستید، Image Converter را به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید. این به شما کمک می کند تا به راحتی تصاویر WEBP را به فرمت های JPG یا PNG تبدیل کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین نگهدارنده حلقه MagSafe برای آیفون

مرحله 1: برنامه Image Converter را با استفاده از لینک زیر دانلود کنید.

مرحله 2: روی Photos در تب تبدیل ضربه بزنید. عکس هایی را که می خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید.

مرحله 3: فرمت خروجی را انتخاب کنید. روی Convert ضربه بزنید.

مرحله 4: پس از تکمیل تبدیل، یک تایید دریافت خواهید کرد. روی Save ضربه بزنید.

اکنون تصویر تبدیل شده در برنامه Photos در آیفون شما ذخیره می شود.

4. از وب سایت شخص ثالث استفاده کنید

اگر ترجیح نمی دهید برنامه دیگری را روی آیفون خود نصب کنید، می توانید یک تصویر WEBP را با استفاده از چند وب سایت در سافاری به JPG/PNG تبدیل کنید. وب سایت های قابل اعتماد زیادی وجود دارد. بنابراین، ما CloudConvert را برای نشان دادن این فرآیند انتخاب کرده‌ایم.

مرحله 1: وب سایت CloudConvert را در سافاری با استفاده از لینک زیر باز کنید.

مرحله 2: فرمت ورودی را به عنوان WEBP و فرمت خروجی را به عنوان JPG/PNG انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Select File ضربه بزنید.

مرحله 4: روی «از من» ضربه بزنید.

مرحله 5: انتخاب کنید که آیا می خواهید تصویر WEBP را از برنامه Photos یا برنامه Files آپلود کنید.

مرحله 6: عکسی را که می خواهید آپلود کنید انتخاب کنید.

مرحله 7: روی Convert ضربه بزنید.

مرحله 8: پس از تکمیل تبدیل، تصویر را دانلود کنید. می توانید آن را در پوشه Downloads در برنامه Files پیدا کنید.

خودشه! شما با موفقیت عکس ها را در آیفون خود به JPG یا PNG تبدیل کرده اید.

سوالات متداول

1. چگونه می توان یک تصویر را از برنامه Photos در برنامه Files ذخیره کرد و بالعکس؟

برای ذخیره یک تصویر از برنامه Photos در فایل، روی نماد اشتراک‌گذاری ضربه بزنید و «ذخیره در فایل‌ها» را انتخاب کنید. برای ذخیره یک تصویر از Files در برنامه Photos، روی فایل تصویر ضربه طولانی بزنید و روی Share > Save Image ضربه بزنید.

2. چگونه می توانم فرمت تصویر را در آیفون بررسی کنم؟

با استفاده از برنامه Files در آیفون خود می توانید فرمت عکس را بررسی کنید. روی فایل تصویری در برنامه Files ضربه طولانی بزنید و روی دریافت اطلاعات ضربه بزنید.

3. آیفون با چه فرمتی عکس می گیرد؟

آیفون شما تصاویر را با فرمت HEIF می گیرد.

تبدیل سریع عکس ها

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا به راحتی تصاویر WEBP را از آیفون خود به فرمت های PNG یا JPG تبدیل کنید. امیدواریم توسعه دهندگان در آینده سازگاری WEBP را برای همه برنامه ها گسترش دهند تا قبل از استفاده از آنها نگران تبدیل آنها نباشیم.

امیدواریم از این مقاله نحوه تبدیل تصاویر WEBP به JPG/PNG در آیفون مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/nEPyDl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *