نحوه تنظیم و استفاده از تشخیص سقوط در اپل واچ

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه تنظیم و استفاده از تشخیص سقوط در واچ با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

یکی از اهداف اپل با قرار دادن دستگاه روی مچ دست شما این است که شما را از صدمات نجات دهد و در سریع ترین زمان ممکن از خدمات اورژانس کمک بگیرد. تشخیص سقوط در یکی از این ویژگی ها است. اپل واچ شما تشخیص می دهد که چه زمانی سقوط سختی داشته اید و با خدمات اضطراری در تماس است.

نحوه فعال کردن تشخیص سقوط در اپل واچ

در حالی که خدای ناکرده از هر یک از این ویژگی ها استفاده نکنیم، همچنان فعال بودن آن ها در اپل واچ شما ضروری است. در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه قابلیت Fall Detection را در اپل واچ خود فعال کنید و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید.

همچنین بخوانید : نحوه راه اندازی و استفاده از Emergency SOS در

تشخیص سقوط در اپل واچ چیست؟

سنسورها، همراه با چند الگوریتم نرم افزاری در اپل واچ، لحظه سقوط شدید شما را تشخیص می دهند. اپل واچ شما چندین بار به مچ دست شما ضربه می زند و با زنگ خطری به شما هشدار می دهد که زمین خورده اید. هشدار منتظر می ماند تا شما پاسخ دهید و از شما بپرسد که آیا خوب هستید یا باید با خدمات اورژانس تماس بگیرید.

تشخیص سقوط اپل واچ

با این حال، اگر اپل واچ شما برای یک دقیقه هیچ حرکتی را تشخیص ندهد، با خدمات اورژانس و مخاطبین اورژانسی که در شناسه پزشکی خود تنظیم کرده اید تماس می گیرد. اپل واچ شما یک پیام صوتی پخش می‌کند و به آن‌ها اطلاع می‌دهد که شما زمین خورده‌اید و مختصات مکان را در اختیارشان قرار می‌دهد.

تشخیص سقوط در اپل واچ چگونه کار می کند؟

اپل واچ مجهز به شتاب سنج و ژیروسکوپ است. این سنسورها هنگام استفاده از ساعت، هم حرکت و هم جهت را اندازه گیری می کنند. هنگامی که زمین می خورید، بدن شما با حرکات سریع و تغییر جهت حرکت می کند. ساعت از داده های این حسگرها برای تشخیص حرکات غیرعادی استفاده می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه می توان امنیت ویندوز نمایش سفید صفحه را در ویندوز 11 برطرف کرد
اطلاعیه تشخیص سقوط

Watch از یک الگوریتم تخصصی برای تجزیه و تحلیل داده های حسگرها به طور مداوم استفاده می کند. به دنبال نشانه‌های سقوط، مانند ضربه ناگهانی و سخت و به دنبال یک دوره عدم فعالیت است. این الگوریتم بین فعالیت های عادی مانند نشستن یا انداختن ساعت و سقوط واقعی تفاوت قائل می شود.

به‌علاوه، سقوط‌ها به‌طور خودکار در برنامه Health ثبت می‌شوند، مگر اینکه وقتی اپل واچ از شما درخواست می‌کند، انتخاب کنید که سقوط نکرده‌اید.

تشخیص سقوط واقعاً برای حوادثی که در تنهایی رخ می دهند مفید است. علاوه بر این، اگر آیفون 14 پرو یا پرو مکس، یا آیفون 15 یا آیفون 15 سری پرو دارید، اگر اتصال سلولی را پیدا نکرد، از طریق Emergency SOS با خدمات اضطراری تماس خواهد گرفت.

کدام ساعت های اپل دارای تشخیص سقوط هستند

ویژگی Fall Detection در اپل واچ در سال 2018 با معرفی اپل واچ سری 4 معرفی شد. بنابراین، تمام iWatches که پس از آن راه اندازی شدند، از ویژگی Fall Detection پشتیبانی می کنند. در اینجا لیست کامل است.

  • اپل واچ SE و SE 2
  • اپل واچ SE 2
  • اپل واچ سری 4، 5، 6، 7، 8 و 9
  • اپل واچ اولترا و اولترا 2

نحوه تنظیم تشخیص سقوط در اپل واچ

در اینجا نحوه تنظیم Fall Detection در Apple Watch آورده شده است. می‌توانید از برنامه Watch در آیفون خود استفاده کنید یا آن را مستقیماً از Apple Watch فعال کنید.

توجه : اگر 55 سال یا بیشتر سن دارید و سن خود را در حین راه اندازی یا در برنامه Health وارد کرده اید، اپل واچ به طور پیش فرض ویژگی تشخیص سقوط را فعال می کند.

تشخیص سقوط را در اپل واچ خود فعال کنید

مرحله 1: Digital Crown را یک بار فشار دهید تا وارد App Library شوید و به برنامه تنظیمات در Apple Watch خود بروید.

مرحله 2: روی SOS ضربه بزنید.

مرحله 3: روی Fall Detection ضربه بزنید.

مرحله 4: کلید تشخیص سقوط را روشن کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  3 بهترین راه برای فعال یا غیرفعال کردن Ctrl+Alt+Delete Secure Sign-In در ویندوز 11

مرحله 5: علاوه بر این، می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید همیشه فعال باشد یا فقط در طول تمرین.

گزینه های تشخیص سقوط

استفاده از برنامه Watch در آیفون

مرحله 1: برنامه Watch را در آیفون خود باز کنید

مرحله 2 : روی Emergency SOS ضربه بزنید.

مرحله 3: کلید تشخیص سقوط را روشن کنید.

مرحله 4: انتخاب کنید که آیا می خواهید همیشه یا فقط در طول تمرین فعال باشد.

اپلیکیشن ساعت تشخیص پاییز آیفون 1

توجه : می توانید از طریق برنامه Health در آیفون خود به تاریخچه پاییز خود دسترسی داشته باشید. به برنامه Health در iPhone بروید > تب Browse > Other Data را انتخاب کنید > روی Number of Times Fallen ضربه بزنید.

این همه چیزهایی است که باید در مورد تشخیص سقوط در اپل واچ خود بدانید.

اگر سؤال دیگری دارید، به بخش سؤالات متداول زیر نگاه کنید.

سوالات متداول در مورد تشخیص پاییز اپل واچ

1. آیا Apple Watch Fall Detection در همه کشورها موجود است؟

بله، در همه کشورها موجود است. در مناطقی که چندین شماره خدمات اضطراری دارند، اپل واچ با خدمات آمبولانس تماس خواهد گرفت.

2. آیا استفاده از Apple Watch Fall Detection رایگان است؟

بله، استفاده از تشخیص سقوط در اپل واچ رایگان است.

3. اپل واچ در هنگام تشخیص پاییز با کدام مخاطب اضطراری تماس می گیرد؟

اپل واچ از مخاطبینی که در شناسه پزشکی آیفون خود تنظیم کرده اید استفاده می کند.

4. چگونه قابلیت Fall Detection را در اپل واچ تست کنیم؟

ما آزمایش ویژگی Fall Detection را توصیه نمی کنیم. ممکن است در این فرآیند به خود آسیب برسانید و به اپل واچ خود آسیب برسانید.

5. آیا اپل واچ های دارای تشخیص سقوط مشمول بیمه هستند؟

به طور پیش‌فرض، اپل واچ‌های دارای تشخیص سقوط توسط هیچ بیمه‌ای توسط اپل محافظت نمی‌شوند. اگر بیمه شخص ثالث خریداری کرده اید، باید سیاست پوشش آنها را برای اپل واچ بررسی کنید.

خود را از صدمات نجات دهید

اپل واچ فقط یک دستگاه براق نیست که اعلان‌ها، آب‌وهوا و ویجت‌های فانتزی را روی مچ دست شما نشان می‌دهد – در واقع می‌تواند با دریافت فوری مراقبت‌های پزشکی از آسیب شدید جلوگیری کند. ویژگی هایی مانند Fall Detection آن را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل می کند. اگر علاقه مند به خرید اپل واچ هستید، آخرین نسخه اپل واچ سری 9 و تفاوت آن با نسل قبلی خود را بررسی کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه تنظیم و استفاده از تشخیص سقوط در اپل واچ مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cciXOB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *