نحوه روشن یا خاموش کردن مزاحم نشوید هنگام رانندگی در تلفن

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه روشن یا خاموش کردن مزاحم نشوید هنگام رانندگی در تلفن با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

دارای حسگرهایی هستند که به تشخیص اینکه آیا شما در حال حرکت هستید یا خیر و بیشتر آن را به عنوان پیاده‌روی یا رانندگی طبقه‌بندی می‌کنند. هنگامی که این کار را انجام می دهد، به طور خودکار DND را فعال می کند تا مطمئن شود که شما مزاحم نمی شوید. با این حال، می‌توانید «مزاحم نشوید» را هنگام رانندگی به صورت دستی نیز روشن یا خاموش کنید. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه.

نحوه روشن یا خاموش کردن مزاحم نشوید هنگام رانندگی

چه حالت فوکوس در آیفون یا یک روتین در دستگاه گلکسی سامسونگ، هر دو به DND اجازه می‌دهند تا برای ایمنی راننده به طور خودکار وارد عمل شود. با این حال، نمی تواند تشخیص دهد که شما در صندلی مسافر هستید یا راننده. بنابراین، می‌توانید این تنظیم را به گونه‌ای تغییر دهید که «مزاحم نشوید» را هنگام رانندگی روشن یا خاموش کنید و آن را مطابق با نیاز خود تغییر دهید.

بیایید درست وارد آن شویم.

نحوه فعال یا غیرفعال کردن Do Not Disturb هنگام رانندگی در آیفون

حالت فوکوس در آیفون شما به فعال کردن خودکار DND پس از برآورده شدن شرایط تعیین شده کمک می کند. با این حال، همیشه می‌توانید این تنظیمات را طبق نیاز خود تغییر دهید و غیرفعال کنید.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید یک بار این کار را انجام دهید و می‌خواهید تنظیمات موجود را حفظ کنید، می‌توانید به صورت دستی DND را غیرفعال کنید. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید.

1. با استفاده از مرکز کنترل

مرحله 1: از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین بکشید تا Control Center باز شود. یا اگر دستگاه شما دارای دکمه Home است، انگشت خود را از پایین به بالا بکشید.

نکته: نحوه سفارشی سازی Control Center در آیفون خود را بررسی کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه برنامه ریزی پست ها و حلقه های اینستاگرام به صورت رایگان از طریق برنامه موبایل

مرحله 2: سپس روی نماد Focus Mode به مدت طولانی فشار دهید.

مرحله 3: در اینجا، روی «مزاحم نشوید» ضربه بزنید.

توجه: اگر حالت رانندگی فعال است، روی Driving ضربه بزنید تا غیرفعال شود.

DND را در آیفون غیرفعال کنید

با این کار Do Not Disturb در آیفون شما خاموش می شود. اکنون می توانید حتی در هنگام رانندگی تماس دریافت کنید. اگر می خواهید دوباره آن را فعال کنید، دوباره روی گزینه Do Not Disturb ضربه بزنید. با این حال، اگر DND برای فعال کردن خودکار تنظیم شده است، از مراحل زیر برای غیرفعال کردن آن استفاده کنید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در دستگاه خود باز کنید.

مرحله 2: به پایین اسکرول کنید و روی Focus ضربه بزنید.

مرحله 3: در اینجا، روی Driving ضربه بزنید.

تنظیمات حالت فوکوس را باز کنید

مرحله 4: سپس به پایین اسکرول کنید و بر روی هنگام رانندگی ضربه بزنید.

مرحله 5: از بین گزینه ها، Manually را انتخاب کنید.

مرحله 6: علاوه بر این، کلید «فعال کردن با کارپلی» را غیرفعال کنید.

تنظیمات حالت رانندگی را تغییر دهید

این اطمینان حاصل می کند که DND به طور خودکار هنگام رانندگی روشن نمی شود. یا می توانید شرایط را برای فعال کردن خودکار DND هنگام رانندگی ویرایش کنید. علاوه بر این، می‌توانید از تنظیمات DND برای راه‌اندازی بای‌پس اضطراری برای مخاطبین خاص حتی زمانی که دستگاهتان روی DND است استفاده کنید.

نحوه فعال یا غیرفعال کردن Do Not Disturb هنگام رانندگی در

مانند دستگاه‌های iOS، اندروید نیز نسخه‌ای از حالت ایمنی شخصی خود را دارد که از قبل در منوی تنظیمات Google تعبیه شده است. بسته به میزان استفاده خود، می توانید این ویژگی را روشن یا خاموش کنید. یا اگر از دستگاه Galaxy استفاده می‌کنید، می‌توانید تنظیمات روتین‌ها را تغییر دهید تا مطمئن شوید DND به‌طور خودکار فعال یا غیرفعال نمی‌شود.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

1. استفاده از تنظیمات سریع

مرحله 1: انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا تنظیمات سریع باز شود.

مرحله ۲: نماد «مزاحم نشوید» را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

نکته: مقاله ما را در مورد سفارشی کردن منوی تنظیمات سریع اندروید بررسی کنید.

DND را غیرفعال کنید

این فورا Do Not Disturb را در دستگاه شما خاموش می کند. همچنین می توانید از منوی تنظیمات برای غیرفعال کردن DND در دستگاه خود استفاده کنید. در اینجا چگونگی آن است.

2. استفاده از تنظیمات DND

مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و روی Notifications ضربه بزنید.

مرحله 2: در اینجا، روی “مزاحم نشوید” ضربه بزنید.

تنظیمات اعلان را باز کنید

مرحله 3: کلید “مزاحم نشوید” را خاموش کنید.

ضامن را خاموش کنید

با این کار DND در دستگاه اندرویدی شما غیرفعال می شود. علاوه بر این، اگر برنامه های DND را تنظیم کرده اید، مطمئن شوید که آنها را نیز غیرفعال کنید. با این حال، اگر می‌خواهید اندروید را از فعال‌سازی خودکار «مزاحم نشوید» متوقف کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه آسان برای رفع نقص یا کار نکردن تایمر خواب Spotify

3. استفاده از تنظیمات گوگل

مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و روی Google ضربه بزنید.

مرحله 2: به پایین اسکرول کنید و روی Personal Safety ضربه بزنید.

تنظیمات ایمنی شخصی را باز کنید

مرحله 3: سپس بر روی “Silence notifications when drive” ضربه بزنید.

مرحله 4: در اینجا کلید “Silence notifications when drive” را خاموش کنید.

هنگام رانندگی DND را غیرفعال کنید

این کار باعث می‌شود Google به‌محض اینکه متوجه شود در حال رانندگی هستید، DND را به‌طور خودکار فعال نکند. اگر می‌خواهید ویژگی ایمنی شخصی Google را دوباره فعال کنید، این کلید را روشن کنید.

4. استفاده از روتین در دستگاه های سامسونگ گلکسی

مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و روی “Modes and Routines” ضربه بزنید.

مرحله 2: در اینجا، روی Driving ضربه بزنید.

باز کردن روال رانندگی

مرحله 3: روی «روشن شدن خودکار» ضربه بزنید.

مرحله 4: در اینجا، تمام ضامن ها را غیرفعال کنید و روی Done ضربه بزنید.

همه ضامن ها را غیرفعال کنید

مرحله 5: سپس کلید «مزاحم نشوید» را خاموش کنید.

کلید DND را خاموش کنید

این کار باعث می‌شود دستگاه Samsung Galaxy شما به‌محض انجام هر یک از شرایط به‌طور خودکار DND را فعال نکند. اگر می خواهید آن را روشن کنید، به سادگی مراحل بالا را دنبال کنید و شرایط لازم را تنظیم کنید.

سوالات متداول درباره مدیریت مزاحم نشوید هنگام رانندگی

1. آیا غیرفعال کردن DND هنگام رانندگی بی خطر است؟

به طور کلی، خیر، غیرفعال کردن DND در حین رانندگی ایمن نیست. با دریافت تماس ها و پیامک ها، احتمال پرت شدن حواس شما افزایش می یابد. بنابراین، اگر از قبل یک حالت رانندگی برای فعال کردن خودکار DND تنظیم کرده‌اید، آن را فقط در مواقع اضطراری غیرفعال کنید، مثلاً اگر منتظر یک تماس یا پیام مهم هستید.

2. آیا می توانید هنگام رانندگی به صورت دستی DND را فعال کنید؟

بله، می‌توانید از Control Center در آیفون یا منوی تنظیمات سریع در دستگاه Android خود برای فعال کردن دستی DND هنگام رانندگی استفاده کنید.

هرگز یک تماس مهم را از دست ندهید

اگرچه فرآیند روشن یا خاموش کردن «مزاحم نشوید» در حین رانندگی پیچیده نیست، باید مطمئن شوید که با تماس یا پیامک حواس‌تان پرت نمی‌شود. یا فقط زمانی که ماشین خود را در محل پارک مشخص شده پارک کردید، گوشی خود را چک کنید. علاوه بر این، اگر آن را به صورت دستی فعال کرده اید، به خاطر داشته باشید که پس از رسیدن به مقصد، DND را خاموش کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه روشن یا خاموش کردن مزاحم نشوید هنگام رانندگی در تلفن مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wMTeum
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *