هکرها تهدید به افشای 80 گیگابایت اطلاعات محرمانه دزدیده شده از Reddit کردند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم هکرها تهدید به افشای 80 گیگابایت اطلاعات محرمانه دزدیده شده از Reddit کردند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

هکرها تهدید می‌کنند که داده‌های محرمانه دزدیده شده از Reddit را منتشر می‌کنند، مگر اینکه این شرکت باج درخواستی بپردازد – و افزایش قیمت‌های بحث‌برانگیز API خود را معکوس کند.

باند باج‌افزار BlackCat، که با نام ALPHV نیز شناخته می‌شود، در پستی در سایت تاریک وب خود، ادعا می‌کند که 80 گیگابایت از داده‌های فشرده شده را از Reddit در جریان نقض سیستم‌های این شرکت در ماه فوریه به سرقت برده است.

جینا آنتونینی، سخنگوی ردیت از پاسخ دادن به سوالات TechCrunch خودداری کرد اما تایید کرد که ادعاهای BlackCat مربوط به یک حادثه سایبری است که توسط Reddit در 9 فوریه تایید شد. در آن زمان، کریستوفر اسلو، مدیر ارشد اجرایی Reddit، یا KeyserSosa، گفت که هکرها به اطلاعات کارکنان و اسناد داخلی در طول یک حمله دسترسی پیدا کرده اند. حمله فیشینگ “بسیار هدفمند”. اسلو اضافه کرد که این شرکت “هیچ مدرکی” دال بر دزدیده شدن داده های شخصی کاربر، مانند رمز عبور و حساب ها، ندارد.

Reddit جزئیات بیشتری در مورد این حمله و یا اینکه چه کسی پشت آن بود به اشتراک گذاشت. با این حال، بلک کت در آخر هفته مسئولیت نفوذ در ماه فوریه را بر عهده گرفت و تهدید کرد که اطلاعات “محرمانه” دزدیده شده در طول این رخنه را افشا خواهد کرد. دقیقاً مشخص نیست که هکرها چه نوع داده هایی را به سرقت برده اند و بلک کت هیچ مدرکی دال بر سرقت داده ها را به اشتراک نگذاشته است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 روش برتر برای رفع خطای اتصال به iCloud در مک

بلک‌کت همچنین با حمله ماه مارس به وسترن دیجیتال مرتبط بود که در آن هکرها 10 ترابایت داده از این شرکت، از جمله مجموعه‌ای از اطلاعات مشتریان را به سرقت بردند. در همان ماه، این باند همچنین تهدید به افشای اطلاعاتی کرد که ادعا می‌شد از شرکت نظارت تصویری Ring متعلق به به سرقت رفته بود.

در پستی که روز شنبه با عنوان «فایل‌های ردیت» منتشر شد، بلک‌کت می‌گوید دو بار – یک بار در 13 آوریل و بار دیگر در 16 ژوئن – با Reddit تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد. من در اولین خود به آنها گفتم که منتظر عرضه اولیه سهام آنها هستم. اما به نظر می رسد این یک فرصت عالی است! ما بسیار مطمئن هستیم که Reddit هیچ پولی برای داده های آنها پرداخت نخواهد کرد.» BlackCat نوشت. “ما انتظار داریم که داده ها را فاش کنیم.”

هکرها می گویند در ازای حذف داده های دزدیده شده و لغو تغییرات قیمت API خود توسط Reddit، 4.5 میلیون دلار می خواهند.

برنامه‌های قیمت‌گذاری API جدید Reddit در هفته‌های اخیر موضوع بحث‌های زیادی بوده است: شخص ثالث محبوب Reddit Apollo اعلام کرده است که در نتیجه قیمت‌گذاری جدید بسته می‌شود و هزاران زیرردیت هفته گذشته در اعتراض به API جدید تاریک شدند. سیاست – برخی از آنها، از جمله r/music و r/videos، به طور نامحدود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Meta Verified به دلیل افشای نام قانونی کاربران در محافل کار جنسی مورد انتقاد قرار گرفته است

وقتی از TechCrunch پرسیده شد، Reddit از گفتن اینکه آیا قصد دارد به خواسته‌های BlackCat پاسخ دهد، خودداری کرد.

Reddit در سال 2018 با نقض جدی داده‌ها مواجه شد که باعث شد مهاجمان به یک نسخه کامل از داده‌های Reddit از سال 2007 دسترسی داشته باشند. این موارد شامل نام‌های کاربری، رمزهای عبور هش شده، ایمیل‌ها، پست‌های عمومی و پیام‌های خصوصی می‌شد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Ayy
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *