واحد رقابت اتحادیه اروپا نگاهی عمیق‌تر به خرید iRobot آمازون دارد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم واحد رقابت اتحادیه اروپا نگاهی عمیق‌تر به خرید iRobot آمازون دارد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

خرید برنامه ریزی شده آمازون از iRobot در حال حاضر تحت نظارت عمیق ضد تراست در اتحادیه اروپا قرار دارد.

قرارداد 1.7 میلیارد دلاری برای این غول تجارت الکترونیک برای انتخاب ربات ساز جاروبرقی که درست کمتر از یک سال پیش اعلام شد، ماه گذشته توسط قانونگذاران رقابت در بریتانیا تایید شد. اما تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا اکنون برای بررسی دقیق خود وارد عمل شده‌اند.

در یک بیانیه مطبوعاتی که عصر دیروز منتشر شد، کمیسیون اعلام کرد که نگران است این معامله به آمازون اجازه دهد رقابت در بازار جاروبرقی های روباتی (RVC) را محدود کند و موقعیت خود را به عنوان ارائه دهنده بازار آنلاین از طرق مختلف تقویت کند.

اتحادیه اروپا در بحث نگرانی‌های اولیه خود گفت که بازار آمازون را «کانالی به‌ویژه مهم» برای فروش RVC در چندین کشور عضو اتحادیه اروپا می‌داند و نگران است که غول فناوری می‌تواند توانایی و انگیزه‌ای داشته باشد تا رقبای iRobot را از طریق جلوگیری از فروش رقابتی از بین ببرد. ربات vacs در بازار خود یا در غیر این صورت دسترسی خود را از طریق استراتژی هایی مانند ترجیح دادن کیت iRobot در لیست های تبلیغاتی و مسدود کردن رقبا از دسترسی به خدمات تبلیغاتی خاص کاهش می دهد – با اثر خالص افزایش هزینه برای رقبا برای تبلیغ و فروش در بازار خود.

کمیسیون گفت: «چنین راهبردهای سلب مالکیت می تواند رقابت در بازار برای تولید و عرضه RVCها را محدود کند و منجر به قیمت های بالاتر، کیفیت پایین تر و نوآوری کمتر برای مصرف کنندگان شود.

همچنین نگران است که آمازون به دنبال قطع یا کاهش دسترسی رقبا به APIها برای نرم افزار دستیار الکسا باشد.

قابلیت همکاری با نرم افزار الکسا و دسترسی به WWA [‘Works With Alexa'] به نظر می رسد صدور گواهینامه نقطه فروش مهمی برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان RVC برای رقابت باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ما از عملکرد خوب ویندوز 11 با 176 مگابایت رم شگفت زده شده ایم - اما این کار را در خانه امتحان نکنید

علاوه بر این، کمیسیون نسبت به مزیت داده ای که آمازون از داشتن iRobot به دست می آورد، نگران است.

آمازون به داده های کاربران iRobot از جمله: (i) اطلاعات ارائه شده توسط کاربران RVCs iRobot دسترسی پیدا می کند. (ii) اطلاعات جمع آوری شده توسط RVC های iRobot. و (iii) اطلاعات جمع آوری شده توسط iRobot از اشخاص ثالث. این داده‌ها ممکن است مزیت مهمی را در بازار خدمات بازار آنلاین به فروشندگان شخص ثالث (و خدمات تبلیغاتی مرتبط) و/یا سایر بازارهای مرتبط با داده‌ها برای آمازون فراهم کند.»

برای مثال، داده‌های iRobot ممکن است به آمازون اجازه دهد تا نتایج و تبلیغات ارگانیک را در بازار خود رتبه‌بندی بهتری داشته باشد و/یا تبلیغات را بهتر شخصی‌سازی و هدف‌گذاری کند، و این کار را برای ارائه‌دهندگان بازار رقیب سخت‌تر می‌کند تا با خدمات بازار آنلاین آمازون مطابقت داشته باشند. بنابراین، این معامله ممکن است موانعی را برای ورود و گسترش رقبای آمازون به ضرر مصرف کنندگان ایجاد کند.

در بیانیه ای، مارگرت وستاگر، رئیس رقابت های بلوک، گفت:

آمازون هم یک بازار آنلاین و هم یک خرده فروش است. ما نگران این هستیم که آمازون با خرید iRobot از چنین نقش دوگانه ای برای جلوگیری از دسترسی رقبای iRobot به بازار خود استفاده کند. با بررسی عمیق خود، همچنین بررسی خواهیم کرد که آیا آمازون از داده های جمع آوری شده توسط iRobot برای تقویت موقعیت خود به عنوان ارائه دهنده بازار آنلاین استفاده می کند یا خیر. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که خرید iRobot توسط آمازون تأثیر منفی بر کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان، با ایجاد اختلال در رقابت در بازارهای مربوطه ندارد.

اتحادیه اروپا اکنون تحقیقات عمیقی در مورد خرید پیشنهادی انجام خواهد داد تا بررسی کند که آیا نگرانی های اولیه آن شایسته است یا خیر.

رگولاتورها تا 15 نوامبر فرصت دارند درباره ترخیص تصمیم بگیرند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استارت آپ های آفریقایی: برای Startup Battlefield 200 درخواست دهید

گوگل از آن زمان گفته است که مهاجرت کاربران فیت بیت به حساب های گوگل تا سال 2025 اجباری خواهد بود و گزینه ورود با یک حساب فیت بیت جداگانه را منسوخ می کند. همانطور که TechRadar در اوایل سال جاری گزارش داد، غول فناوری نیز تجربه کاربران Fitbit را کاهش داده است، از جمله با حذف توانایی دانلود فایل های موسیقی در ساعت های هوشمند Fitbit. همچنین دسترسی به برخی از برنامه‌های موسیقی را حذف کرد – شکاف مجموعه ویژگی‌ها را بین سری ساعت‌های هوشمند Pixel خود (که راه‌های بیشتری برای پخش موسیقی دارند) نسبت به ساعت‌های برند Fitbit که اکنون نیز مالک آن است، افزایش داد.

در ایالات متحده، FTC همچنین به دنبال صدور حکمی علیه این معامله است. اما اتحادیه اروپا پس از پذیرش راه‌حل‌هایی از سوی ، مانند وعده عدم جلوگیری از جلوگیری از پخش تمامی ‌های فعلی و آتی Activision از طریق سرویس‌های بازی ابری رقیب برای ۱۰ سال آینده، از قرارداد ۶۸.۷ میلیارد دلاری صرف‌نظر کرد.

آمازون برای اظهار نظر در مورد تحقیقات اتحادیه اروپا تماس گرفت. یکی از سخنگویان شرکت این بیانیه را برای ما ارسال کرد:

ما به کار در طول این فرآیند با کمیسیون اروپا ادامه می دهیم و بر روی پاسخگویی به سؤالات آن و هرگونه نگرانی شناسایی شده در این مرحله متمرکز هستیم. iRobot که با رقابت شدید سایر تامین کنندگان جاروبرقی روبرو است، محصولات کاربردی و مبتکرانه را ارائه می دهد. ما معتقدیم آمازون می تواند به شرکتی مانند iRobot منابعی را برای سرعت بخشیدن به نوآوری و سرمایه گذاری روی ویژگی های حیاتی و در عین حال کاهش قیمت برای مصرف کنندگان ارائه دهد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZWH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *