چگونه هوش مصنوعی بیومارکر صوتی می تواند تشخیص های اولیه بیماری را تغییر دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تامیر تال، مدیر عامل Cordio Medical توضیح می‌دهد که چگونه فناوری نشانگر زیستی صوتی و پیشرفت یک برنامه تشخیصی از تلفن می‌تواند تشخیص بیماری‌های اولیه را تغییر دهد.

استفاده از بیومارکرهای صوتی (امضای صدای منحصر به فرد یک فرد) برای تشخیص زودهنگام بیماری های مختلف در خط مقدم پردازش سیگنال گفتار در درجه پزشکی و هوش مصنوعی (AI) قرار دارد. پتانسیل بیومارکرهای صوتی در حال پیشرفت است و فرصت‌های جدیدی را برای تشخیص، پیش‌بینی خطر، نتایج بالینی و نشانه‌شناسی باز می‌کند. به‌عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال، همه گروه‌های سنی، به‌ویژه جمعیت سالخورده، ممکن است بیشترین مزیت را داشته باشند. با بهره گیری از 83 درصد از مردان و زنان 50 تا 64 ساله و 61 درصد از افراد 65 سال و بالاتر که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند، امکان دسترسی به تشخیص در خانه برای میلیون ها نفر در دسترس خواهد بود.

بیومارکرهای صوتی موضوع تحقیق در زمینه قلب و عروق، سرطان، آلزایمر، اختلالات شناختی، کووید و بیماری پارکینسون هستند. در قلب و عروق، پیشرفت های قابل توجهی برای نارسایی احتقانی قلب (CHF) در حال رخ دادن است.

به عنوان مدیرعامل Cordio Medical، ما در حال آزمایش‌های بالینی با سیستم HearO خود (سیستم سرور برنامه) هستیم که می‌تواند خطر کوتاه‌مدت بدتر شدن CHF را شناسایی و پیش‌بینی کند. Cordio HearO تنها با استفاده از گفتار بیمار نمونه برداری شده از طریق دستگاه تلفن همراه، می تواند تجمع مایع مربوط به CHF را حس کند و به متخصصان مراقبت های بهداشتی در زمان واقعی قبل از وخامت احتمالی هشدار دهد. این یک دستگاه ینگ CHF غیر تهاجمی با درجه پزشکی است که به بیماران و مراقبین آرامش خاطر و حس واقعی کنترل را ارائه می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین تلویزیون هوشمند 24 اینچی برای سال 2023 در بریتانیا

CHF یک بیماری شدید است که در آن قلب خون را آنطور که باید کارآمد پمپاژ نمی کند. با بیش از شش میلیون نفر در ایالات متحده و 60 میلیون نفر در سراسر جهان از CHF، شایع ترین تشخیص در بیماران بالای 65 سال بستری در بیمارستان، همه گیری واقعی است. این شیوع CHF وضعیت غیرممکنی را ایجاد می کند. ما ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کافی برای میلیون ها بیمار که دقیقاً در زمان مناسب به مراقبت از آنها نیاز دارند، نداریم.

پزشکان می‌دانند که وقتی بیماران نارسایی قلبی بیمار می‌شوند و در بیمارستان بستری می‌شوند، تغییراتی در صدای آن‌ها مانند تنگی نفس و تغییراتی در الگوهای گفتاری که نشان‌دهنده حالت احتقان است، ایجاد می‌شود. متأسفانه پزشکان نمی توانند تغییرات در صدای بیماران را روزانه ارزیابی کنند و معمولاً گوش های انسان برای تشخیص تغییرات اولیه در صدا یا گفتار به اندازه کافی پیچیده نیستند.

برنامه Hearo ما از طریق الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی و یکی از بزرگترین پایگاه‌داده‌های نشانگر زیستی صوتی CHF در مراقبت‌های بهداشتی، امضای صدای منحصربه‌فرد یک فرد را تجزیه و تحلیل می‌کند تا تغییرات در محتوای مایع ریه را قبل از اینکه بیمار احساس کند یا پزشک بتواند آنها را درک کند، تشخیص دهد. فرض کنید حالت های مایع تغییر یافته در ریه ها شناسایی شده است. در این صورت، یک هشدار فوراً پیامی را به پزشک خود ارسال می‌کند، که می‌تواند اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد – تغییر دارو، نیاز به مراجعه به مطب و مشاوره.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  11 بهترین تخفیف تلویزیون جمعه سیاه تمدید شد - تلویزیون‌های 4K، QLED و OLED همچنان در فروش هستند

مطالعه‌ای که اخیراً بر روی بیماران سرپایی مبتلا به نارسایی مزمن قلبی منتشر شده است، 253 بیمار اول را به طور مقدماتی مورد بررسی قرار داد که نشان‌دهنده حدود 660000 صدای ضبط شده روزانه است. بیماران 55 رویداد جبران نارسایی قلبی واجد شرایط را متحمل شدند. HearO حساسیت 80 درصدی را برای پیش‌بینی یک رویداد نارسایی قلبی در این جمعیت نشان داد. و در بین این 55 رویداد، برنامه به طور دقیق 44 مورد از آنها را 22 روز قبل از وقوع پیش بینی کرد.

در حالی که کار بالینی ما مسیر تأیید FDA را ادامه می دهد، ما باید از مزایای فوق العاده برای میلیون ها نفر در سراسر جهان هنگام کار در زمینه هوش مصنوعی و سلامت آگاه باشیم. با این حال، کوردیو و کل اکوسیستم نشانگر زیستی صوتی باید به خاطر داشته باشند که حفاظت از حریم خصوصی باید اجرا شود و با استانداردهای نظارتی پزشکی مختلف مانند HIPPA و GDPR مطابقت داشته باشد و از امنیت و حریم خصوصی داده های مشتری محافظت کند.

بیومارکرهای صوتی آینده تشخیص بیماری های درجه پزشکی هستند و سرعت، دقت و دسترسی میلیون ها نفر را بهبود می بخشند. ماموریت کوردیو ادامه و استفاده از فناوری پردازش گفتار برای بهبود کیفیت زندگی و مرگ و میر بیماران و در عین حال کمک به اقتصادهای سلامت بهتر است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wiTJtY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *