چگونه کشور یا منطقه خود را در فروشگاه Google Play تغییر دهید

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چگونه کشور یا منطقه خود را در فروشگاه Google Play تغییر دهید با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

Google Play قلب اکوسیستم اندروید است و مجموعه وسیعی از برنامه‌ها، بازی‌ها و سرگرمی‌ها را برای کاربران در سراسر جهان ارائه می‌کند. اگر به مکان جدیدی نقل مکان کرده اید یا می خواهید چیزهایی از نقاط مختلف جهان ببینید، این مقاله برای شما مناسب است. نحوه تغییر کشور در فروشگاه Google Play را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه کشور یا منطقه خود را در فروشگاه Google Play تغییر دهید

تغییر مکان فروشگاه Google Play یک راه قانونی و آسان برای گشت و گذار رسمی در برجسته ترین برنامه ها در آن کشور است. علاوه بر این، تغییر منطقه در فروشگاه Play به شما امکان می دهد برنامه های دارای محدودیت جغرافیایی را در دستگاه خود بارگیری کنید. بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

نکاتی که قبل از تغییر کشور در فروشگاه Google Play باید به خاطر بسپارید

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید تنظیمات کشور را در فروشگاه Google Play خود تغییر دهید. یک دلیل بزرگ می تواند این باشد که برنامه ای که اخیراً دانلود کرده اید در کشور شما در دسترس نیست. اما قبل از اینکه در مورد نحوه تغییر منطقه Play Store خود برای رفع این مشکل صحبت کنیم، اجازه دهید مواردی را که باید قبل از انجام آن به خاطر بسپارید مرور کنیم.

1. فراوانی تغییر کشور 

می‌توانید سالی یک‌بار کشور Play Store خود را تغییر دهید. پس از تغییر، تا یک سال دیگر نمی‌توانید به منطقه قدیمی خود برگردید.

2. روش پرداخت

روش پرداخت در گوگل پلی روی دسکتاپ و موبایل

روش پرداخت قدیمی شما با حساب جدید شما کار نمی کند. برای تراکنش ها باید از یک گزینه پرداخت از کشور جدید استفاده کنید.

3. در دسترس بودن محتوا

توجه داشته باشید که برخی از کتاب‌ها، فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، بازی‌ها و برنامه‌ها ممکن است در کشور جدید شما در دسترس نباشند و به طور بالقوه منجر به از دست دادن دسترسی شوند.

4. موجودی Google Play

موجودی Google Play

موجودی Google Play شما از کشور قدیمی‌تان نمی‌تواند در منطقه جدیدتان استفاده شود. با این حال، اگر به کشور قدیمی خود بازگردید، دوباره به موجودی خود دسترسی خواهید داشت.

5. Google Play Points

با تغییر کشور، دسترسی به امتیازات Google Play خود را از دست خواهید داد و سطح پیشرفت بازی شما ممکن است به منطقه جدید شما منتقل نشود.

6. اشتراک Google Play Pass

اگر اشتراک Google Play Pass دارید، تنها در صورتی به کشور جدید شما منتقل می‌شود که سرویس در آنجا در دسترس باشد. اگر نه، نمی‌توانید بازی‌ها و برنامه‌های Google Play Pass بیشتری نصب کنید.

7. گزینه های پرداخت موجود

اطمینان حاصل کنید که کشور جدید گزینه های پرداخت مناسب را ارائه می دهد. برخی از کشورها محدودیت هایی در مورد انواع روش های پرداخت موجود دارند.

8. مقررات خاص کشور

از قوانین یا محدودیت‌های خاص کشور که ممکن است بر استفاده از برنامه‌ها یا محتوای خاص در منطقه جدید شما تأثیر بگذارد آگاه باشید.

9. از دست دادن داده ها

از دست رفتن داده ها

تغییر کشور شما ممکن است منجر به از دست دادن داده یا پیشرفت در برخی برنامه‌ها و بازی‌ها شود. بنابراین، پیشنهاد می کنیم قبل از تعویض، از اطلاعات و فایل های ویندوز خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

10. کتابخانه خانواده

اگر بخشی از کتابخانه خانواده هستید، تغییر کشورها ممکن است بر در دسترس بودن یا ویژگی‌ها تأثیر بگذارد. بررسی کنید آیا کشور جدیدتان از کتابخانه خانواده پشتیبانی می‌کند یا خیر.

پیش نیازهای تغییر کشور در فروشگاه Google Play

پیش نیازهای تغییر کشور در فروشگاه گوگل پلی

قبل از اینکه به جلو حرکت کنیم و مراحل تغییر کشور یا منطقه را در فروشگاه Google Play بررسی کنیم، ابتدا شرایط لازم برای انجام این کار را بررسی می کنیم:

  • حساب Google Play شما باید حداقل یک ساله باشد.
  • شما باید یک آدرس IP معتبر از کشوری که می خواهید به آن جابجا شوید داشته باشید.
  • باید یک روش پرداخت معتبر از کشوری که می خواهید به آن جابجا شوید داشته باشید.

کشور Google Play را روی دسک تاپ تغییر دهید

هنگامی که تمام الزامات ذکر شده در ابتدا را برآورده کردید، این مراحل ساده را برای تغییر کشور فروشگاه Google Play خود در رایانه خود دنبال کنید.

مرحله 1: یک مرورگر وب را در رایانه خود باز کنید.

مرحله 2: به مرکز پرداخت گوگل بروید و روی تنظیمات کلیک کنید.

مرحله 3: در بخش نمایه پرداخت ها، روی دکمه ویرایش (نماد مداد) در کنار کشور/منطقه کلیک کنید.

به تنظیمات بروید و روی دکمه ویرایش کلیک کنید

مرحله 4: گزینه Create new profile را انتخاب کنید.

گزینه Create new profile را انتخاب کنید

مرحله 5: دکمه Continue را در کادر تأیید فشار دهید تا یک نمایه جدید ایجاد کنید.

دکمه Continue را در کادر تایید فشار دهید

مرحله 6: یک کشور را از منوی کشویی برای Country/Region انتخاب کنید و روی Continue کلیک کنید.

یک کشور را از منوی کشویی انتخاب کنید و روی Continue کلیک کنید

مرحله 7: آدرس پرداخت خود را وارد کنید و روی ارسال کلیک کنید.

آدرس پرداخت خود را وارد کرده و روی ارسال کلیک کنید

تبریک می گویم! شما با موفقیت یک نمایه پرداخت جدید ایجاد کردید. اکنون، فروشگاه Google Play به صورت خودکار ظرف 48 ساعت به کشور یا منطقه جدید شما تغییر می کند.

کشور Google Play را در موبایل تغییر دهید

تغییر تنظیمات کشور در فروشگاه Google Play در دستگاه Android شما ساده است. مراحل زیر را دنبال کنید. 

مرحله 1: فروشگاه Play را در تلفن خود باز کنید و روی عکس خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

فروشگاه Play را باز کنید و روی عکس خود ضربه بزنید

مرحله 2: به تنظیمات بروید و General را انتخاب کنید.

به تنظیمات بروید و سپس General را انتخاب کنید

مرحله 3: روی «Account and device preferences» ضربه بزنید و قسمت Country and profiles را پیدا کنید.

روی Account and device preferences ضربه بزنید و کشور و نمایه ها را پیدا کنید

مرحله 4: اکنون، اگر در کشوری متفاوت از کشوری هستید که در ابتدا در آن ثبت نام کرده اید، گزینه ای برای رفتن به فروشگاه Play [منطقه] مشاهده خواهید کرد.

مرحله 5: در نهایت یک روش پرداخت جدید به حساب خود اضافه کنید. پس از آن، می توانید فروشگاه Play را برای آن منطقه بررسی کنید.

توجه: ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد تا این تغییر عمل کند.

تغییر کشور در فروشگاه Google Play با استفاده از VPN

اگر به دنبال تغییر کشور یا منطقه خود در فروشگاه Google Play هستید، یک روش موثر استفاده از شبکه خصوصی مجازی (VPN) است. این رویکرد به شما امکان می دهد مکان مجازی خود را تغییر دهید و به برنامه ها و محتوایی که در منطقه فعلی شما در دسترس نیستند دسترسی داشته باشید.

همچنین، این روش به شما امکان می‌دهد کشور Google Play را بدون افزودن روش پرداخت، اگر قبلاً به شناسه فروشگاه Play خود اضافه نکرده‌اید، تغییر دهید.

تغییر کشور در فروشگاه Google Play با استفاده از VPN

در دسترس بودن برنامه و محتوای فروشگاه Google Play می تواند به طور قابل توجهی بر اساس موقعیت فیزیکی شما متفاوت باشد. برای استفاده حداکثری از VPN برای این منظور، از یک شبکه VPN مطمئن، پرسرعت و ایمن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که اتصال VPN شما می تواند بر اساس برنامه VPN و دستگاه شما متفاوت باشد. در این مثال، ما از Windscrib VPN در رایانه ویندوز برای اهداف تصویری استفاده خواهیم کرد:

مرحله 1: Windscrib VPN را دانلود و نصب کنید.

مرحله 2: برنامه را اجرا کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. اگر قبلاً ندارید یک حساب جدید ایجاد کنید.

برنامه را اجرا کنید و وارد حساب کاربری خود شوید

مرحله 3: منوی کشویی کنار Locations را انتخاب کنید و کشوری را که می خواهید به آن متصل شوید را از لیست انتخاب کنید. برای اتصال به سرور VPN روی دکمه پاور کلیک کنید.

منوی کشویی کنار Locations کشور را انتخاب کنید و روی دکمه روشن/خاموش کلیک کنید

مرحله 4: اکنون به یک VPN متصل هستید. بسته به دستگاهی که استفاده می کنید، مراحل ذکر شده در روش های توضیح داده شده در بالا را برای تغییر کشور در فروشگاه Google Play دنبال کنید.

نکته: در صورت استفاده از برنامه Play Store در تلفن همراه، داده های برنامه خود را پاک کنید.

سوالات متداول در مورد تغییر کشور یا منطقه خود در فروشگاه Google Play

س. چرا نمی توانم کشور Google Play خود را تغییر دهم؟

یکی از بارزترین دلایلی که ممکن است نتوانید کشور Google Play خود را تغییر دهید این است که حساب شما یک ساله نیست یا باید به تازگی کشور خود را تغییر داده باشید و هنوز یک سال از آن زمان نگذشته است.

س. چرا موارد Google Play در کشور من در دسترس نیستند؟

چندین توضیح ممکن برای اینکه چرا برخی از وب سایت های Google Play در کشور شما در دسترس نیستند وجود دارد. محدودیت‌های فنی، محدودیت‌های دولتی و صدور مجوز تعدادی از آنها هستند.

مکان به روز شد

با تغییر کشور یا منطقه خود، می‌توانید به طیف گسترده‌ای از بازی‌ها و برنامه‌ها در فروشگاه Google Play، همراه با سایر روش‌های پرداخت و قیمت‌گذاری دسترسی داشته باشید. با این حال، بهتر است هنگام انتخاب منطقه جدید خود احتیاط کنید، زیرا فقط یک بار در سال می توانید این کار را انجام دهید.

امیدواریم از این مقاله چگونه کشور یا منطقه خود را در فروشگاه Google Play تغییر دهید مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gjiCpd
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *