چرا صفحه گوشی من سبز می شود؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چرا صفحه گوشی من سبز می شود؟ با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

گاهی اوقات ممکن است صفحه آیفون یا اندروید شما پس از نصب نسخه جدید سیستم عامل سبز شود. همین مشکل نیز می تواند مدت کوتاهی پس از انجام بازیابی سیستم رخ دهد. خبر خوب این است که مشکلات صفحه سبز به ندرت رخ می دهد و برخی از کاربران هرگز با چنین مشکلاتی مواجه نمی شوند. با این حال، اگر شما یکی از بدشانس‌ها هستید، از مراحل زیر برای تعمیر صفحه سبز در اندروید یا آیفون استفاده کنید.

 

Why_Is_My_Android_Phone_Screen_Green

شایان ذکر است که کاربران سامسونگ بیشتر از سایر کاربران این مشکلات را تجربه می کنند. قبل از شروع مراحل عیب یابی، بیایید بفهمیم که چرا صفحه نمایش گوشی شما سبز می شود.

مشکل صفحه سبز چیست؟

ممکن است صفحه نمایش گوشی اندروید یا آیفون شما از ناکجاآباد رنگ یا خطوط سبز ایجاد کند. گاهی اوقات، کل صفحه نمایش گوشی شما می تواند به رنگ سبز تبدیل شود. قبل از اینکه سریع به نزدیکترین مرکز خدمات بروید، مشکل را بیشتر بدانید و سعی کنید آن را عیب یابی کنید.

چه چیزی باعث سبز شدن صفحه گوشی من می شود

مشکلات صفحه سبز می تواند به دلیل نقص سخت افزاری، صفحه نمایش ترک خورده، دمای بالا، برنامه های باگ، آسیب آب، سیستم عامل قدیمی سیستم و غیره باشد.

1. به اجبار دستگاه را خاموش کنید

دکمه پاور را برای حدود ده ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا خاموش شدن اجباری شروع شود. چند دقیقه صبر کنید، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. اگر ادامه داشت، ترمینال خود را سه یا چهار بار متوالی به زور خاموش کنید. اگر صفحه سبز رنگ پس از چندین بار خاموش شدن اجباری از بین نرود، به احتمال زیاد، سخت افزار معیوب است.

با استفاده از مراحل زیر می توانید آیفون خود را به اجبار ریستارت کنید.

مرحله 1: دکمه افزایش صدا را فشار داده و به سرعت رها کنید. همین کار را برای دکمه کاهش صدا انجام دهید.

مرحله 2: دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. دکمه کناری را رها کنید.

ریستارت اجباری آیفون

2. بازنشانی سخت (اندروید) را انجام دهید

یک هارد ریست انجام دهید و بررسی کنید که آیا این راه حل برای شما کارساز است یا خیر. برای انجام این کار، کلیدهای پاور و کاهش صدا را برای حدود 30 ثانیه فشار داده و نگه دارید. وقتی آرم سازنده روی صفحه ظاهر شد، کلیدها را رها کنید. دستگاه شما راه اندازی مجدد خواهد شد. صبر کنید تا به طور کامل بوت شود و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

3. بوت شدن در حالت ایمن (اندروید)

می توانید گوشی اندرویدی خود را در حالت Safe Mode بوت کنید و به دنبال رنگ سبز باشید.

مرحله 1: از صفحه اصلی به پایین بکشید و دوباره به پایین بکشید تا منوی جابجایی سریع گسترش یابد. روی دکمه پاور ضربه بزنید.

مرحله 2: روی Shut down به مدت طولانی ضربه بزنید و گوشی اندروید خود را در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید.

برنامه های اخیرا دانلود شده را حذف نصب کنید

اگر رنگ سبز در حالت Safe ظاهر نمی شود، یکی از برنامه های شخص ثالث مقصر اصلی در اینجا است. زمان حذف برنامه های اخیراً نصب شده فرا رسیده است.

مرحله 1: برنامه های اخیراً نصب شده خود را در منوی App drawer پیدا کنید. روی نماد برنامه ضربه طولانی بزنید و منوی اطلاعات را باز کنید.

مرحله 2: Uninstall را انتخاب کنید.

چرا صفحه گوشی من 10 سبز می شود؟

همین مراحل را برای سایر برنامه ها تکرار کنید و آنها را از گوشی اندروید خود حذف کنید. خط سبز باید اکنون ناپدید شود.

4. دمای دستگاه را کنترل کنید

پس از چند ساعت بازی یا یک جلسه ضبط ویدیوی طولانی، ممکن است صفحه گوشی شما به دلیل دمای بالا رنگ سبزی پیدا کند. باید بگذارید گوشی شما خنک شود و بعد از مدتی آن را امتحان کنید.

5. تلفن را بازنشانی کنید

وقتی هیچ یک از ترفندها جواب نداد، وقت آن است که گوشی خود را ریست کنید و آن را از ابتدا تنظیم کنید.

در اندروید

مرحله 1: تنظیمات را باز کرده و System را انتخاب کنید.

چرا صفحه گوشی من سبز می شود 11

مرحله 2: گزینه های Reset را انتخاب کنید و روی Erase all data ضربه بزنید. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا از ابتدا شروع کنید.

در آیفون

مرحله 1: به تنظیمات بروید و General را باز کنید.

مرحله 2: روی Transfer یا Reset iPhone ضربه بزنید.

مرحله 3: “Erase All Content and Settings” را انتخاب کنید. Continue را بزنید تا تصمیم خود را تأیید کنید و آیفون را به حالت کارخانه بازنشانی کنید.

6. سخت افزار یا آسیب آب

صفحه سبز همچنین می تواند نشان دهد که رابط صفحه نمایش در دستگاه شما شل است. نمایشگر یا مادربرد معیوب نیز می تواند مشکلات مشابهی ایجاد کند. به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید و دستگاه خود را تعمیر کنید. اگر خوش شانس باشید، تکنسین های تعمیر به سرعت کانکتور شل شده را دوباره قرار می دهند. اما اگر نمایشگر یا مادربرد معیوب باشد، ممکن است نیاز به تعویض قطعات سخت افزاری مشکل ساز داشته باشند.

گرفتن یک نمایشگر جدید، به خصوص یک صفحه نمایش اصلی، می تواند بسیار گران باشد. اگر ترمینال شما بسیار قدیمی است، بهتر است یک دستگاه جدید بخرید. به جای پرداخت دویست دلار برای تعویض نمایشگر، چند صد دلار دیگر اضافه کنید و می توانید یک دستگاه کاملاً جدید تهیه کنید.

از شر رنگ سبز گوشی خود خلاص شوید

فرض کنید صفحه نمایش آیفون یا اندروید شما سبز شود. چندین بار خاموش کردن اجباری باید مشکل را حل کند. همچنین می توانید یک هارد ریست انجام دهید و بررسی کنید که آیا مشکل را حل می کند یا خیر. اگر هیچ چیز کار نمی کند، ممکن است یک مشکل سخت افزاری باشد. به تعمیرگاه بروید و ترمینال خود را تعمیر کنید.

امیدواریم از این مقاله چرا صفحه گوشی من سبز می شود؟ مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/AuUOUX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *