گوگل در حال آزمایش یک ابزار هوش مصنوعی است که می تواند مقالات خبری بنویسد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم گوگل در حال آزمایش یک ابزار است که می تواند مقالات خبری بنویسد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، گوگل در حال آزمایش ابزاری است که از هوش مصنوعی برای نوشتن داستان های خبری استفاده می کند و شروع به ارائه آن به نشریات کرده است. این غول فناوری ابزار هوش مصنوعی را به نیویورک تایمز، واشنگتن پست و مالک وال استریت ژورنال، News Corp ارائه کرده است.

این ابزار با نام رمز داخلی «پیدایش» می‌تواند اطلاعات را دریافت کند و سپس نسخه‌ای از اخبار تولید کند. طبق گزارش‌ها، گوگل معتقد است که این ابزار می‌تواند به عنوان یک دستیار شخصی برای روزنامه‌نگاران با خودکار کردن برخی از وظایف به منظور آزاد کردن زمان برای دیگران عمل کند. غول فناوری این ابزار را نوعی “فناوری مسئولانه” می داند.

نیویورک تایمز گزارش می دهد که برخی از مدیرانی که در این ابزار شرکت داشتند، آن را “ناراحت کننده” می دانستند، و خاطرنشان کردند که به نظر می رسید تلاش هایی که برای تولید اخبار دقیق انجام شده را نادیده می گیرد.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای به TechCrunch گفت: «در همکاری با ناشران اخبار، به‌ویژه ناشران کوچک‌تر، ما در مراحل اولیه بررسی ایده‌هایی برای ارائه بالقوه ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به خبرنگاران در کارشان هستیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Deepchecks بذر 14 میلیون دلاری را برای اعتبارسنجی مداوم مدل‌های ML می‌گیرد

این سخنگو افزود: «برای مثال، ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند به روزنامه‌نگاران در انتخاب تیترها یا سبک‌های نوشتاری مختلف کمک کنند. «هدف ما این است که به روزنامه‌نگاران این امکان را بدهیم که از این فناوری‌های نوظهور استفاده کنند به‌گونه‌ای که کار و بهره‌وری آن‌ها را افزایش دهد، درست مانند ابزارهای کمکی برای افراد در Gmail و Google Docs. به سادگی این ابزارها برای جایگزینی نقش اساسی روزنامه‌نگاران در گزارش‌دهی، ایجاد و بررسی حقایق مقالاتشان نیستند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که چندین سازمان خبری از جمله NPR و Insider به کارمندان اطلاع داده اند که قصد دارند چگونگی استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در اتاق های خبر خود را بررسی کنند.

برخی از سازمان‌های خبری، از جمله آسوشیتدپرس، مدت‌هاست که از هوش مصنوعی برای تولید داستان‌هایی مانند درآمد شرکت‌ها استفاده می‌کنند، اما این داستان‌های خبری بخش کوچکی از مقالات سازمان را به طور کلی نشان می‌دهند که توسط روزنامه‌نگاران نوشته شده‌اند.

ابزار جدید گوگل احتمالاً اضطراب را برانگیخته است، زیرا مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی که بررسی واقعی یا کامل ویرایش نشده اند، پتانسیل انتشار اطلاعات نادرست را دارند.

در اوایل سال جاری، رسانه ای آمریکایی CNET بی سر و صدا شروع به تولید مقالات با استفاده از هوش مصنوعی مولد کرد، در اقدامی که نتیجه معکوس برای این شرکت داشت. CNET در نهایت مجبور شد بیش از نیمی از مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی را اصلاح کند. برخی از مقالات حاوی اشتباهات واقعی بودند، در حالی که برخی دیگر ممکن است حاوی مطالب سرقت ادبی باشند. برخی از مقاله‌های وب‌سایت اکنون دارای یادداشت سردبیری هستند که می‌خواند: «نسخه قبلی این مقاله با یک موتور هوش مصنوعی کمک می‌کرد. این نسخه به طور قابل توجهی توسط نویسنده کارکنان به روز شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین چراغ خواب با پورت USB زیر 50 دلار

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BvLRjA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *