اشتباه نمی کنید – اکنون وب سایت ها ردیاب های بیشتری دارند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک وب سایت به طور متوسط ​​دارای 48 ردیاب است که هر حرکت هر بازدید کننده را زیر نظر می گیرد و داده های حساس را جمع آوری می کند که تحقیقات جدید شوکه کننده است. () ادعا کرده است.

یافته‌های NordVPN همچنین نشان می‌دهد که با وجود ردیاب‌های بسیار، وب‌سایت‌ها بازدیدکنندگان خود را در معرض خطر سرقت هویت قرار می‌دهند.

طبق گفته SimilarWeb، با استفاده از سه مسدودکننده ردیاب مختلف (Brave، Privacy Badger و uBlock Origin)، تحلیلگران این شرکت تعداد ردیاب‌ها (کوکی‌ها یا پیکسل‌های ردیابی) موجود در 100 وب‌سایت محبوب در 25 کشور در سراسر جهان را اندازه‌گیری کردند.

ردیابی اضافه بار

به نظر می‌رسد وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی بدترین این دسته باشند، به‌طور میانگین که دارای 160 ردیاب است. وب سایت های سلامت با میانگین 46 ردیاب در جایگاه دوم قرار دارند. سایت های رسانه های دیجیتال به طور متوسط ​​دارای 28 ردیاب هستند.

در انتهای دیگر این طیف، وب‌سایت‌های دولتی و وب‌سایت‌هایی هستند که محتوای بزرگسالان را ارائه می‌دهند که به‌ترتیب تنها چهار و یک ردیاب در هر وب‌سایت دارند.

مشخص شد که اشخاص ثالث قابل تشخیص مالک اکثر این ردیاب ها هستند. تقریباً یک سوم (30٪) متعلق به گوگل، 11٪ به و 7٪ متعلق به است که داده ها اغلب برای اهداف بازاریابی استفاده می شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پس از اینکه مردم آن را با اسکریپت «فیلم زنبور عسل» اسپم کردند، «فرم اسنیچ» را از بین برد

«تعداد ردیاب‌های وب‌سایت بیشتر به قوانین حفاظت از داده‌ها در یک کشور بستگی دارد. به همین دلیل است که در اروپای مرکزی و شمالی، جایی که قوانین GDPR اعمال می‌شود، وب‌سایت‌ها ردیاب‌های کمتری دارند.

با این حال، وضعیت در ایالات متحده کاملاً متفاوت است، جایی که هیچ قانونی منحصر به فرد حریم خصوصی انواع داده ها را در همه ایالت ها پوشش نمی دهد.

برای NordVPN، مشکل جمع آوری این داده ها این است که می توان از آن برای پروفایل کاربران با جزئیات زیاد استفاده کرد. سپس به شرکت‌های تبلیغاتی فروخته می‌شود که تبلیغات آن‌ها کاربران را در سراسر اینترنت دنبال می‌کنند تا داده‌های بیشتری را جمع‌آوری کنند.

بدتر از آن، مجرمان سایبری ممکن است در هر زمانی به این داده‌ها دست پیدا کنند و سپس می‌توانند از این داده‌ها در حملات فیشینگ استفاده کنند که از نمایه شخصی عمیق قربانی استفاده می‌کنند تا معتبر به نظر برسند، و این امر باعث می‌شود که آنها بیشتر در معرض این حقه قرار گیرند.

مارکوسون پیشنهاد می‌کند که برای کمتر شدن قابلیت ردیابی آنلاین، کاربران باید از یک سرویس VPN استفاده کنند، همچنین افزونه‌های مسدودکننده ردیابی را نصب کنند و از یک مرورگر ناشناس استفاده کنند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SqS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *