شرکت خودروهای خودران Aurora سهامی به ارزش 820 میلیون دلار می فروشد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم شرکت خودروهای خودران Aurora سهامی به ارزش 820 میلیون دلار می فروشد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Aurora Innovation، شرکت فناوری خودران که قصد دارد در سال 2024 یک تجارت حمل و نقل خودران راه اندازی کند، افزایش سرمایه 820 میلیون دلاری از عرضه عمومی و خصوصی سهام خود را تکمیل کرده است. این شرکت انتظار دارد این معامله روز جمعه بسته شود.

به گفته این شرکت، فروش سهام به تامین مالی Aurora از طریق راه اندازی تجاری در پایان سال آینده و “تا سال 2025” کمک می کند. Aurora در نوامبر 2022 گفت که پول کافی برای رسیدن به اواسط سال 2024 دارد. شرکت پیش درآمد بارها گفته است که برای راه اندازی و فراتر از آن باید دوباره افزایش قیمت داشته باشد.

در سپتامبر 2022، یک یادداشت فاش شده نشان داد که مدیرعامل Aurora، کریس اورمسون، طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای حفظ موقعیت نقدی شرکت مورد بررسی قرار داده است، از جمله انحراف، اخراج، خرید و البته افزایش حقوق. در این یادداشت، ارمسون گفت که یافتن مسیری برای جمع آوری 300 میلیون دلار در سال آینده برای افزودن حدود 6 ماه به باند پرواز ما ارزش دارد.

در ماه آوریل، Aurora برای یک پیشنهاد پیشنهادی برای جمع آوری 350 میلیون دلار درخواست داد.

راشل چیبیداکیس، سخنگوی Aurora به TechCrunch گفت: «ما همیشه شفاف بوده‌ایم و گفته‌ایم که باید قبل از راه‌اندازی تجاری و سودآوری خود، پول بیشتری جمع‌آوری کنیم. انتظار می‌رود این افزایش سرمایه قابل توجه ما را به راه‌اندازی کسب‌وکار حمل و نقل خودران خود که برای سال آینده و تا سال 2025 هدف گذاری شده است، برساند.

Aurora که تجاری سازی کامیون های خودران را در اولویت قرار داده است، شراکت آزمایشی با FedEx، Paccar، Schneider، Werner و Xpress دارد. یک سخنگوی به TechCrunch گفت که راه اندازی تجاری شامل عملیات ناوگانی متشکل از 20 کامیون بین دالاس و هیوستون است که بار را برای مشتریان بدون راننده حمل می کنند.

Aurora به طور مشخص نگفت که امیدوار است با این بودجه چه کند. دفترچه شرکت مبهم است و بیان می کند که Aurora از این پول برای “سرمایه در گردش و سایر اهداف عمومی شرکت” استفاده خواهد کرد. بخشی از این پول در ابزارهای درجه سرمایه گذاری کوتاه مدت و میان مدت سرمایه گذاری خواهد شد. این شرکت در یک پرونده نوشت، همچنین ممکن است بخشی از درآمد به خرید یا سرمایه گذاری در مشاغل، فناوری ها، محصولات یا دارایی های اضافی اختصاص یابد.

افزایش به دو قسمت تقسیم می شود. Aurora 73333333 سهم از سهام عادی کلاس A را به قیمت عرضه عمومی 3 دلار به ازای هر سهم یا به ارزش 220 میلیون دلار می فروشد. این شرکت همچنین 222,222,216 سهم را به صورت خصوصی به قیمت هر سهم 2.70 دلار یا به ارزش 600 میلیون دلار به ازای هر دفترچه ای که روز سه شنبه ثبت شد به فروش می رساند.

سهام در روز سه‌شنبه با قیمت 3.22 دلار معامله می‌شد و در پایان معاملات پس از ساعت به شدت کاهش یافت و به 2.87 دلار رسید. قیمت سهام آرورا روز پنجشنبه در 2.92 دلار بسته شد.

Aurora هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی درآمدهای سه ماهه دوم را گزارش خواهد کرد و در آن زمان امیدواریم برنامه های خود را برای پول نقد اعلام کنند. این شرکت در یک پرونده گفت که انتظار دارد تا 30 ژوئن 2023 785 میلیون دلار به صورت نقد، معادل های نقدی و سرمایه گذاری های کوتاه مدت گزارش کند. این رقم شامل 820 میلیون دلار از فروش سهام نمی شود.

اسامی سرمایه گذاران پس از بسته شدن معامله در روز جمعه مشخص خواهد شد. Aurora تنها گفت که تعدادی از سرمایه گذاران نهادی و استراتژیک موجود در افزایش افزایش مشارکت داشته اند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OMMdmg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *