یک سرمایه گذار، یک اپراتور و برنامه آنها برای ارتقای مهارت نیروی کار آفریقا

زمان مطالعه: 7 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم یک سرمایه گذار، یک اپراتور و برنامه آنها برای ارتقای مهارت نیروی کار آفریقا
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

یکی از سه مشاغل فنی در سطح جهانی توسط نیروی کار ماهر لازم پر می شوند و طبق گفته مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، این یکی از بزرگترین نگرانی رهبران تجارت جهانی

بیش از 50 درصد از سازمان هایی که این رهبران مدیریت می کنند، در یک نظرسنجی می گویند که مزیت رقابتی خود را به دلیل کمبود استعداد از دست داده اند. خبر بد این است که ممکن است وضعیت در سال‌های آینده برای این شرکت‌ها بهبود نیابد، زیرا WEF پیش‌بینی می‌کند که 77 درصد از 150 میلیون شغل جدید ایجاد شده تا سال 2030 به مهارت‌های دیجیتال نیاز دارند و ممکن است جوانان برای پر کردن آنها آماده نباشند.

در آفریقا، انتظار می رود صدها میلیون جوان در دهه آینده به نیروی کار این قاره بپیوندند. به گفته شرکت مالی بین المللی، بیش از 200 میلیون شغل در جنوب صحرای آفریقا به مهارت های دیجیتالی نیاز دارد. اما چالش با کمبود استعداد در آفریقا، برخلاف سایر نقاط جهان، این است که در حالی که موانع دستیابی به این مهارت‌های دیجیتال، مانند شکاف دیجیتال و دسترسی نابرابر به آموزش با کیفیت، آشکار است، چیزی که برای مدت طولانی در رادار دیده می‌شود، ارتقای مهارت‌های آن‌هاست. مهارت های دیجیتال

ارتقاء مهارت کارکنان (از مهارت های نرم مانند ارتباط، تصمیم گیری و حل مسئله تا مهارت های سخت نشان دادن دانش فنی و مهارت های اساسی مانند کار گروهی) سردردی است که اکثر مدیران، مدیران و اپراتورهای منابع انسانی در شرکت های کوچک تا بزرگ آفریقایی مجبور به آن بوده اند. چندین سال با و این یک ناامیدی دست اول است که Seni Sulyman و Kayode Oyewole، هر دو سرمایه گذار و اپراتور، شاهد شکایت بنیانگذاران در طول گفتگوهای گسترده هستند.

دوره های آنلاین و مربیگری با زمینه محلی

چند سال پیش، سلیمان معاون عملیات جهانی در آندلا بود، جایی که به گسترش شرکت در سراسر آفریقا کمک کرد و تیم هایی در ایالات متحده داشت با یک دهه تجربه کار در آندلا، برخی از شرکت های فورچون 500 در ایالات متحده و سرمایه گذاری فرشته. از جمله به عنوان یک شریک سرمایه گذاری در پلتفرم Ventures) سلیمان به وضوح نقش رشد و توسعه عمدی در بهبود استعدادهای فناوری را درک می کند.

Oyewole هم همینطور. به عنوان یک شریک در پلتفرم Ventures، یک صندوق 46 میلیون دلاری جایی که او به بسیاری از برجسته‌ترین استارت‌آپ‌های آفریقایی کمک کرد – و به‌عنوان یک اپراتور قبل از پلتفرم Ventures، Oyewole با مشکلاتی که بنیان‌گذاران و رهبران ارشد هنگام تلاش برای افزایش توانایی‌های تیم خود برای برآوردن نیازهای در حال تحول با آن مواجه هستند، آشنا است.

ما به طور مستقل روی ایده‌های همپوشانی در این فضا کار می‌کردیم که کولا آینا (شریک موسس، پلتفرم Ventures) ما را برای گفت‌وگو به یکدیگر معرفی کرد.” ما هفته‌ها به طور گسترده با یکدیگر صحبت کردیم و به سرعت متوجه شدیم که این باور عمیق را داریم که سرمایه‌گذاری در ارتقای مهارت برای شرکت‌ها در سطح منطقه یا جهانی، با هدف نهایی ایجاد شغل و بازده اقتصادی بیشتر، مهم‌ترین فرصت آفریقا است. سه دهه آینده.»

اپراتورها-سرمایه گذار-بنیانگذاران نقش خود را ترک کردند تا Talstack را بسازند، پلتفرمی همه کاره که به کسب و کارها این امکان را می دهد تا کارمندان خود را ارتقا دهند. ابزارهای ارزیابی شایستگی و شکاف، محتوا، دوره ها و بینش از متخصصان و کارآفرینان مشهور آفریقا.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  توییتر چیست و چگونه کار می کند؟

به طور معمول، اکثر مشاغل آفریقایی هنگام ارتقاء مهارت کارکنان خود به آژانس های آموزشی متوسل می شوند. با این حال، این دسترسی آن‌ها را به برنامه‌های آموزشی اختصاصی و خاص از کارشناسان برتر محدود می‌کند، که عمدتاً در محصولات ارتقاء مهارت خارجی، از جمله Udemy، Coursera، LinkedIn Learning، Go1 یا پیشنهادهای عمودی مانند Masterclass دیده می‌شود.

برای Oyewole و Sulyman، هر دو گزینه راه حل های کوتاه مدت برای بازار کار آفریقا هستند، زیرا گران هستند، فاقد ارتباط متنی هستند و به سختی می توانند به نتایج رشد یا توسعه خاص در آفریقا متصل شوند.

دلایل مشخص است. حتی در این عصر جهانی شدن، جایی که بیماری همه گیر اشتها را برای یادگیری آنلاین افزایش داد، یک کارمند آفریقایی که در بازار تجارت الکترونیک B2B کار می کند نمی تواند از پویایی آن صنعت مثلاً از Udemy یاد بگیرد. در اصل، اگرچه پلتفرم‌های مستقر در ایالات متحده سعی کرده‌اند تا محتوا و توضیح‌دهنده‌های کلی را در مجموعه مهارت‌های مختلف ایجاد کنند، اما بسیاری از تفاوت‌های ظریف را در رابطه با فعالیت در بازارهای مختلف از دست می‌دهند. به همین دلیل است که استارت آپ هایی مانند Platzi و UpGrad از این سرمایه گذاری کرده اند و به ترتیب محصولات رشد و توسعه ای را برای بازارهای نوظهور مانند آمریکای لاتین و هند ایجاد کرده اند. Talstack، انتزاعی از پشته استعداد، اهداف به تکثیر را B2B عناصر این پلتفرم ها در آفریقا؛ ممکن است در آینده یک پیشنهاد B2C مشابه دیگر پلتفرم‌های پیشرفته محلی، از جمله GOMYCODE و AltSchool را بررسی کند.

“مشتریان ما و کسانی که در حال توسعه هستند به ما می گویند که گزینه های یادگیری فعلی که دارند به اندازه کافی برای کارمندانشان جذاب نیست، محتوا و بینش ها به طور متناوب با مردم آنها مرتبط نیست، و با توجه به اینکه آفریقا بازخورد آنها در اولویت نیست. سلیمان، مدیر عامل Black Ops، یک Andela برای اپراتورها در سه سال گذشته، گفت: یک اولویت برای شرکت های ارتقاء مهارت جهانی. ما در حال ساخت Talstack با بینش از بازارهایی هستیم که مشتریان و کارمندان آنها در آن فعالیت می کنند. ما در دفاتر مشتریانمان، پیام‌های واتس‌اپ و تاپیک‌های ی آن‌ها هستیم و در مورد آنچه که بیشترین ارزش را به همراه دارد، یاد می‌گیریم، تکرار می‌کنیم و به معنای واقعی کلمه با آنها کار می‌کنیم.»

Talstack در حال حاضر یک آزمایش آزمایشی بسته با هشت مشتری (کسب و کار) که پول پرداخت می‌کنند، با حداقل سه کارمند در هر شرکت در «دوره‌های خودگام» این پلتفرم شرکت می‌کنند و در جامعه یادگیرنده مشارکت می‌کنند. در حال حاضر، کارکنان در پایلوت آن به پنج دوره در زمینه مهارت‌های نرم، از جمله «ارتباط مؤثر در محیط کار»، «ارائه و دریافت بازخورد»، «مدیریت زمان»، «تعیین هدف» و «حل مشکل» دسترسی دارند.

سلیمان گفت که این استارت آپ با مهارت های نرم راه اندازی شد زیرا نیاز مبرم شرکت های حاضر در پایلوت بسته آن بود و از طریق تحقیقات آنها، “مهارت های نرم مشکل بزرگ شرکت ها امروز است.” او همچنین اظهار داشت که از آنجایی که این مهارت‌ها بدون توجه به بخش شرکت و برش نقش‌ها ضروری هستند، به کارگیری و آزمایش برخی فرضیه‌ها سریع‌تر بود. تیاو سه ماهه تازه‌کار به زودی متخصصان بیشتری را وارد می‌کند زیرا کاتالوگ دوره‌های قوی‌تری را برای رسیدگی به مهارت‌ها و شایستگی‌های متقابل و دامنه‌ای آفریقا ایجاد می‌کند.. شرکت نوپا همچنین قصد دارد در نیمه دوم سال جاری دسترسی به مجموعه گسترده تری از کارفرمایان را باز کند.

حمایت از سرمایه گذاران محلی برای هدایت آزمایش

دوره های Talstack توسط متخصصان و اپراتورهای آفریقایی با تجربه عملیاتی در آفریقا تدریس می شود که برای استارتاپ ها و شرکت های چند ملیتی برجسته مانند Andela، MAX، Paystack و Google کار می کنند. ایادوره ch دارای چندین ماژول به صورت یی (پنج دقیقه یا کمتر) می باشد. در حالی که Talstack به این مربیان هزینه ثابتی می پردازد در هر دوره، ممکن است کاوش کند با به اشتراک گذاشتن درآمد خود (که از کسب و کارها در حال حاضر اشتراک ماهیانه 10000 N (~ 13.33 دلار) برای هر کارمند دریافت می کند) زیرا مجموعه گسترده تری از مربیان را هنگام راه اندازی درگیر می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  متا یک مدل هوش مصنوعی تولید کننده کد مشابه Copilot ساخت

بسیاری از مربیان فعلی ما متخصصان باتجربه ای هستند که از قبل اشتهای خود را برای به اشتراک گذاشتن دانش خود دارند و به عنوان رهبران فکری در نظر گرفته می شوند. با این حال، هیچ راه مقیاس‌پذیری برای ایجاد و ارائه دوره‌ها برای مخاطبان بزرگ و درگیر وجود ندارد، که Talstack ارائه می‌کند، گفت: «سلیمان»، و اضافه کرد که سایر شرکت‌ها و آژانس‌های آموزشی سنتی می‌توانند از محتوای خود در پلتفرم‌هایی مانند این افراد حرفه‌ای کسب درآمد کنند.

از سوی دیگر، کارمندان می توانند دسترسی داشته باشند ابزارها و یک نقشه سفر برای خود ارزیابی، یک جامعه فعال از دیگر یادگیرندگان و فرصت هایی برای تعامل با این اپراتورهای آفریقایی از طریق پرسش و پاسخ زنده.

LR: Kayode Oyewole و Seni Sulyman (از بنیانگذاران Talstack)

حجم نیروی کار آفریقا امروز نزدیک به 400 میلیون نفر است و رهبران برجسته ترین شرکت های این قاره همان ترس هایی را دارند که همتایان جهانی خود دارند. در نظرسنجی سالانه مدیرعامل PwC، 87 درصد از رهبران کسب‌وکار آفریقایی نسبت به تأثیر شکاف‌های استعداد بر بهره‌وری و توانایی شرکت خود در ارائه نتایج کسب‌وکار ابراز نگرانی کردند و 47 درصد از آنها مایلند آموزش و ارتقاء مهارت را برای پر کردن شکاف‌های مهارتی در اولویت قرار دهند.

بنابراین، اگرچه Talstack با استارت‌آپ‌های کوچک با ده‌ها تا صدها کارمند راه‌اندازی می‌کند، کمک به شرکت‌های قدیمی مانند بانک‌ها، مخابرات و شرکت‌های بزرگی که با مصرف‌کننده مواجه هستند، نتایجی را برای هزاران کارمند خود فراهم کنند تا شاهد رشد و پذیرش تصاعدی باشیم. با این حال، در حال حاضر، Talstack، توسط بنیانگذاران-بازار تناسب و یک تقویت شده است 850000 دلار پیش بذر، ابتدا آزمایش می‌کند، سپس صبر می‌کند و ببیند آیا آفریقا، که جوان‌ترین جمعیت جهان را دارد، آنچه را که می‌فروشد می‌خواهد یا خیر.

“خوب به اجرای آزمایشی بسته در حال انجام ما ادامه دهید، چند نقش مهم را ایفا کنید، دوره ها و ابزارهای بیشتری را راه اندازی کنید، در مورد فناوری/محصول تکرار کنید و پلت فرم را برای شرکت های بیشتری باز کنید. Oyewole خاطرنشان کرد: دور قبل از تخمین ما با هدف اثبات تز خود با مشتریان قبل از بذر ما است. تنها راهی که ما صدها و هزاران را در سطح منطقه ای و جهانی می سازیم شرکت‌های رقابتی در این قاره برای ما این است که نیروی کار بسیار شایسته در همه سطوح داشته باشیم و این نیازی است که Talstack به آن می‌پردازد.

TLcom Capital، یک صندوق رشد متمرکز در آفریقا، از این استارتاپ حمایت کرد، اولین سرمایه گذاری اولیه آن از صندوق دوم این شرکت (TIDE Africa Fund II)، به گفته شریک Eloho Omame. چندین سرمایه گذار پان آفریقایی، از جمله Ventures Platform، Voltron Capital و Golden Palm Investments در این دور شرکت کردند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MyNOXK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *