آسترانیس سال آینده یک ماهواره اینترنتی اختصاصی برای فیلیپین پرتاب خواهد کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم آسترانیس سال آینده یک ماهواره اینترنتی اختصاصی برای فیلیپین پرتاب خواهد کرد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

استارتاپ اینترنتی فضایی Astranis قرارداد جدیدی را برای پرتاب و راه اندازی یک ماهواره اختصاصی برای فیلیپین امضا کرد که پهنای باند کافی برای اتصال دو میلیون نفر را فراهم می کند.

آسترانیس با ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای Orbits Corp همکاری می‌کند، که ظرفیت را با شرکت خواهرش HTechCorp، ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی فیلیپین (ISP) خریداری خواهد کرد. این شرکت ها جزئیات مالی قرارداد را فاش نکردند.

جان گدمارک، مدیر عامل آسترانیس، در یک پست وبلاگی گفت که فیلیپین یک کشور چالش برانگیز منحصر به فرد برای پوشش دادن با فناوری های اتصال سنتی، مانند برج های فیبر یا مایکروویو است.

او گفت: «سالانه بیش از 20 طوفان در فیلیپین رخ می دهد، و با توجه به موقعیت مجمع الجزایر در حلقه آتش، سایر بلایای طبیعی اغلب عزم فیلیپینی ها را مورد آزمایش قرار می دهند، خواه آنها در مترو مانیل زندگی کنند یا در جامعه روستایی مانند Barangay Caagutayan. . سیل خطوط فیبر؛ سقوط برج های مایکروویو و اغلب کل کشور برای برقراری ارتباط و ایمن ماندن به خدمات اینترنت ماهواره‌ای متکی است.»

ماهواره “microGEO” آسترانیس که طبق توافقنامه در سال 2024 پرتاب می شود، راه حل کاملا متفاوتی را ارائه می دهد. در حالی که وسوسه انگیز است که Astranis را با سایر شرکت هایی که خدمات اینترنت ماهواره ای ارائه می دهند، استفاده کند، این استارت آپ مستقر در سانفرانسیسکو رویکرد متفاوتی را هم از نظر سخت افزار و هم با محصول خود در پیش گرفته است. Astranis ماهواره‌های نسبتاً کوچکی را در مدار ژئوسنکرون، که در حدود 22000 مایل بالاتر از سطح زمین قرار دارد، به کار می‌گیرد. مزیت این مدار این است که ماهواره ها در یک موقعیت ثابت نسبت به هر جایی که قرار دارند می مانند، به این معنی که یک ماهواره می تواند دسترسی مداوم به یک منطقه جغرافیایی بزرگ را فراهم کند.

تفاوت عمده دیگر مسیر رسیدن به بازار است: Astranis با ارائه دهندگان خدمات مخابراتی و اینترنتی محلی شریک می شود و ظرفیت پهنای باند را به جای اشتراک های تکی در Starlink اسپیس ایکس می فروشد. به همین دلیل، پهنای باند این شرکت به اندازه دستگاه‌های فردی برای اتصال بیمارستان‌ها، مدارس و مراکز صنعتی به احتمال زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرارداد جدید با فیلیپین اولین همکاری آسترانیس در آسیا است. در میان دیگر معاملات اعلام شده این شرکت، قراردادی برای ارائه خدمات به آلاسکا و توافق با یک ارائه دهنده خدمات پرو برای ماهواره ای که انتظار می رود تا سه میلیون نفر را در آن کشور متصل کند، می باشد.

آسترانیس قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری چهار ماهواره دیگر را به صورت دسته‌ای شامل ماهواره پرو و ​​دو ماهواره برای مشتری آمریکای شمالی Anuvu پرتاب کند. این ماهواره برای فیلیپین در سال آینده به همراه چهار ماهواره دیگر به فضا پرتاب خواهد شد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wqZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *