آیا شرکت های نرم افزاری کسب و کارهای خوبی هستند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم آیا شرکت های نرم افزاری کسب و کارهای خوبی هستند؟
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ما به صحبت برگشتیم در مورد سودآوری

اخیراً یک پادکست مالی فناوری در مورد ارزش گذاری شرکت های نرم افزاری، تأثیر نرخ بهره و میزان سودآوری شرکت های معروف فناوری صحبت کرده است.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


Chamath Palihapitiya سرمایه گذار با جدا کردن نموداری که رابطه معکوس بین افزایش نرخ بهره و چندین برابر درآمد شرکت فناوری را نشان می دهد، چیز جالبی گفت:

من فکر می کنم این نمودار چندان مفید نیست، زیرا همه شرکت های نرم افزاری زیان ده هستند. بنابراین فکر می‌کنم مهم‌تر این است که به شاخص گسترده نگاه کنیم. نکته ای که در مورد این شرکت ها وجود دارد این است که حتی اگر نرخ ها در 6٪ یا 3٪ یا 2٪ یا 1٪ باشد، این ترفند تمام شده است. این شرکت‌ها تا زمانی که تناسب واقعی محصول با بازار را پیدا نکنند، چگونه ریزش را از بین ببرند، چگونه سودآوری میان‌مدت تا بلندمدت را افزایش دهند، از این بن‌بست خارج نمی‌شوند. و اکثر آنها متاسفانه راه روشنی برای آن ندارند.

مشکل این است که همه شرکت‌های نرم‌افزار قدیمی، به جز Salesforce، هنوز به سوددهی نرسیده‌اند. بنابراین، آنهایی که در اوایل نوجوانی عمومی شدند هنوز هم باد را می مکند و پول از دست می دهند. بنابراین، این ایده که کسب و کارهای نرم افزاری سودهای بلندمدت تولید می کنند، متأسفانه تا کنون یک اشتباه است.

اینجاست نمودار مورد نظر:

اعتبار تصویر: ارتفاع سنج

همانطور که از نام تجاری در نمودار می توانید متوجه شوید، آن را با ارتفاع سنج، بنابراین براد گرستنر بنیانگذار این گفتگو به این گفتگو پیوست پس از پخش پادکست، افکار خود را توییت کرد.

گرستنر نظر مثبت تری داشت: «آیا شرکت های نرم افزاری مدل های تجاری بدی هستند؟ بنابراین از تیم خواستم تا چند نمودار جمع آوری کند. از 61 شرکت در این شاخص تنها 6 شرکت دارای این شاخص هستند [negative free cash flow] حواشی.”

گرستنر در ادامه خاطرنشان کرد که سبد شرکت‌ها در چند فصل گذشته رشد و حاشیه جریان نقدی آزاد را جایگزین کرده است.

طبق نمودار دیگری (که در زیر تعبیه شده است)، آن گروه از شرکت‌ها رشد متوسط ​​درآمد ۲۶ درصدی و میانگین حاشیه جریان نقدی آزاد ۶ درصد در سال ۲۰۲۲ داشتند. حاشیه جریان نقدی به 12 درصد افزایش یافت.

گرستنر استدلال کرد که شرکت‌های نرم‌افزاری نیز تمایل دارند در طول زمان پول نقد بیشتری تولید کنند، بنابراین دلیلی برای خوش‌بین بودن در مورد شرکت‌های نرم‌افزاری وجود دارد. او اجازه داد که غرامت مبتنی بر سهم نیز باید عاملی برای سودآوری شرکت‌های فناوری باشد.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pDpZEU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *