آیا آیفون 14 یا آیفون 14 پرو کندتر از گوشی قدیمی شما شارژ می شود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با شروع 12، دیگر اصلاً آداپتور برق در جعبه ندارد. مدل های قبلی آیفون با یک شارژر 5 واتی عرضه می شدند. این ممکن است همان چیزی باشد که شما از آن استفاده می کنید زیرا سال ها و سال ها به آن ادامه می دهید.

با این حال، در همان زمان، ظرفیت باتری داخلی آیفون طی پنج یا چند سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است. به این ترتیب، اگر از یک شارژر قدیمی با وات کندتر استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که سرعت شارژ شما در آیفون جدیدی مانند آیفون 14 یا آیفون 14 پرو به طور قابل توجهی کندتر از تلفن قدیمی شما است.

سریع ترین راه برای شارژ آیفون 14 چیست؟

اپل یک کابل لایتنینگ به USB-C را در جعبه آیفون 14 خود قرار داده است. استفاده از این کابل – یا یکی از آن ها – با شارژر 30 واتی USB-C سریع ترین راه برای آب دادن به گوشی شما است.

با یک شارژر 30 واتی می‌توانید در حدود نیم ساعت با شارژ سریع از 0 درصد به 50 درصد شارژ برسانید. رفتن از 0% به 100% حدود دو ساعت طول می کشد. این در مقایسه با یک شارژر 20 واتی حدود سه ساعت یا در صورت استفاده از آداپتور برق USB قدیمی 5 واتی اپل، حدود 4 ساعت است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه برای رفع میزان مصرف بالای حافظه سافاری در مک

بدیهی است که اگر یک شبه شارژ می کنید، این تفاوت سرعت ممکن است برای شما مهم نباشد. اما اگر می‌خواهید سریع‌ترین شارژ ممکن را داشته باشید، شارژر USB قدیمی خود را به یک شارژر USB-C با قدرت حدود 30 وات ارتقا دهید.

آیا می توانم از شارژر دوگانه جدید اپل استفاده کنم؟

جدیدترین گزینه شارژ اپل در فروش، شارژر دیواری دوگانه USB-C 35 واتی است. اگر فقط از یکی از پورت ها استفاده می کنید، می توانید از سرعت شارژ کامل 35 وات استفاده کرده و آیفون خود را به سرعت شارژ کنید. اگر سعی کنید همزمان دو آیفون را با استفاده از هر دو پورت شارژ کنید، هر گوشی حدود 17 وات برق خواهد داشت و طبیعتا شارژ شدن زمان بیشتری می برد.

سازندگان شخص ثالث گزینه های رقابتی شارژ دوگانه را با سرعت های حتی بالاتر ارائه می دهند. به عنوان مثال، این شارژر ترکیبی Anker USB-C دو درگاه USB-C و یک پورت USB-A را با حداکثر سرعت شارژ 65 وات ارائه می دهد. محصولاتی مانند اینها به طور کلی نسبت به شارژر دوگانه شرکت اول اپل ارزش بیشتری نسبت به پول دارند.

آیا می توانم از شارژر مک بوک خود برای شارژ آیفون خود استفاده کنم؟

اگر مک بوک دارید که از شارژ USB-C استفاده می کند، می توانید از همان آجر شارژ با آیفون خود استفاده کنید. آجر شارژ مک بوک شما ممکن است دارای 30 وات، 67 وات، 97 وات یا بیشتر باشد. با این حال، سرعت شارژ آیفون شما حداکثر 30 وات خواهد بود، بنابراین استفاده از یک شارژر با رتبه بالاتر باعث نمی شود گوشی شما سریعتر از آن شارژ شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای عدم کارکرد جستجوی iMessage در آیفون

آیا می توانم با شارژ شارژ سریع داشته باشم؟

شارژ سیمی با 30 وات همیشه سریعتر از شارژ بی سیم آیفون شما است. با استفاده از یک پد شارژ Qi یا لوازم جانبی مشابه، می توانید آیفون خود را به صورت بی سیم با حدود 7.5 وات شارژ کنید.

با شارژر Apple MagSafe، می‌توانید با استفاده از یک اتصال مغناطیسی، کیسه شارژ را به پشت آیفون خود وصل کنید و شارژ بی‌سیم سریع‌تر تا 15 وات را فعال کنید. با این حال، این هنوز به طور قابل توجهی کندتر از گزینه های شارژ سیمی است.

آیا می توانم با خیال راحت از کابل ها و شارژرهای قدیمی خود استفاده کنم؟

آره. هر ترکیب قانونی لایتنینگ و کابل شارژر برای استفاده با آیفون شما کاملا بی خطر است. این فقط به این معنی است که شما باید سرعت شارژ کندتر را تحمل کنید.

آداپتورهای برق و شارژرهایی با توان بیش از 30 وات نیز برای استفاده مناسب هستند، اما آیفون تنها حداکثر حدود 30 وات مصرف می کند، بنابراین هیچ مزیتی از استفاده از شارژر با رتبه بالاتر نخواهید داشت.

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wEb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *