آیا شماره مجازی قابل ردیابی است؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چکیده : شماره مجازی شماره تلفنی است که بدون دسترسی فیزیکی به یک خط تلفن سنتی بر روی اینترنت فعال می‌شود. این شماره‌ها به صورت آنلاین قابل استفاده هستند و از طریق برنامه‌ها یا سرویس‌های شماره مجازی مدیریت می‌شوند. با استفاده از شماره مجازی می‌توانید از امکانات ارتباطی مانند: تماس صوتی و پیامک، دریافت و ارسال کد تایید، ثبت نام در برنامه‌ها و سایت‌های مختلف و حفظ حریم خصوصی خود بهره‌مند شوید. شماره مجازی معمولا دارای هزینه کمتر و انعطاف‌پذیرتر از شماره تلفن واقعی است

 

از ویژگی‌های منحصربه فردی که ممکن است هر کسی را تشویق به استفاده از شماره مجازی کند، فیزیکی نبودن آن است. این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا از هر جای کره زمین و با هر دستگاهی که امکان اتصال به اینترنت دارد، تماس صوتی داشته باشید یا پیام ارسال کنید. حتی ممکن است گاهی قصد داشته باشید این ارتباطات را بدون شناخته شدن هویتتان انجام دهید که به راحتی امکان‌پذیر است؛ اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود امکان ردیابی شماره مجازی است! برای رسیدن به پاسخ این ابهام با ما همراه باشید.

شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

شماره مجازی شماره تلفنی است که بدون دسترسی فیزیکی به یک خط تلفن سنتی بر روی اینترنت فعال می‌شود. این شماره‌ها به صورت آنلاین قابل استفاده هستند و از طریق برنامه‌ها یا سرویس‌های شماره مجازی مدیریت می‌شوند.

با استفاده از شماره مجازی می‌توانید از امکانات ارتباطی مانند: تماس صوتی و پیامک، دریافت و ارسال کد تایید، ثبت نام در برنامه‌ها و سایت‌های مختلف و حفظ حریم خصوصی خود بهره‌مند شوید. شماره مجازی معمولا دارای هزینه کمتر و انعطاف‌پذیرتر از شماره تلفن واقعی است و به شما اجازه می‌دهد شماره خود را در هر زمان و مکانی تغییر دهید، همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به شماره مجازی و مزایا خرید شماره مجازی می توانید به مجموعه آریاپی مراجعه نمایید.

شماره مجازی چیست

با توجه به قابلیت‌هایی که شماره مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد، کاربردهای زیادی می‌توان برای آن معرفی کرد. نکته جالب توجه این است که این کاربردها در ایران حتی بیشتر از سایر کشورهاست! این کاربردها عبارت‌اند از:

  1. ارسال و دریافت پیامک، مدیریت تماس‌های کاری و شخصی به صورت هم‌زمان از یک شماره مجازی

  2. ثبت نام در برنامه‌ها و سایت‌های خارجی فیلتر شده

  3. امکان برقراری ارتباط با سایر کشورهای خارجی با حداقل هزینه

  4. ساخت اکانت در اپلیکیشن‌ها و فضاهای مجازی متعدد

نحوه تماس با شماره مجازی

آیا شماره مجازی ردیابی می‌شود؟

بسیاری از افراد به این دلیل از شماره‌های مجازی استفاده می‌کنند که نیازی به ارائه اطلاعات شخصی و احراز هویت ندارد. البته در مواردی که لازم نیست طرف مقابل شخص شما را بشناسد و هویتتان را بداند، این کار تا حدودی منطقی است.

اما شاید برایتان پیش آمده که کسی از طریق شماره‌های مجازی با شما ارتباط برقرار کرده و به دلایل مختلف باعث ایجاد رنجش و آزردگی در شما شود. در این موارد شما ترجیح می‌دهید برای جلوگیری از تکرار این کار و یا پیگیری فرد، شماره مجازی مورد نظر را ردیابی کنید.

حتی ممکن است خود شما کنجکاو باشید که آیا شماره مجازی که در حاضر استفاده می‌کنید آیا قابل ردیابی است یا خیر؟

جالب است بدانید به دلیل اینکه شماره‌های مجازی اطلاعات هویتی از شما ثبت نمی‌کنند، نمی‌توانند در مورد هویت شما نیز اطلاع رسانی کنند؛ پس از این حیث می‌توان با خیالی آسوده به فعالیت خود ادامه داد.

ردیابی شماره مجازی

از طرفی دیگر افراد عادی نیز به امکانات و سیستم‌های پیشرفته‌ای برای ردیابی شما دسترسی ندارند که بتوانند شما یا مکانتان را شناسایی کنند؛ اما باید بگوییم در موارد حادی که کارهای غیرقانونی و اعمال مجرمانه صورت می‌گیرد، پای پلیس فتا و نهادهای قانونی به این کار باز خواهد شد.

این سازمان‌ها با در اختیار داشتن دستگاه‌های مربوطه می‌توانند از طریق روش‌های خاصی شما را ردیابی کنند و به هویت شما پی ببرند یا حتی مکان شما را پیدا کنند.

چطور شماره مجازی را ردیابی می‌کنند؟

درست است که ردیابی شماره مجازی امری پیچیده است، اما همان‌طور که گفتیم با استفاده از روش‌های پیشرفته، می‌توان آن را ردیابی کرد.

  • برای مثال با بررسی سرویس‌دهنده‌های جستجوگر شماره تلفن می‌توان لیست افرادی که برای خرید پیش شماره کشور مشخص شده اقدام کرده‌اند را به دست آورد.

  • با استفاده از نرم‌افزار‌های تحلیلگر ترافیک به راحتی می‌توان زمان و مدت برقراری تماس را پیگیری کرده و منشا آن را پیدا کرد.

  • استفاده از سرویس‌دهنده‌های جستجوگر IP نیز یکی از موارد شایعی است که به راحتی شما را لو می‌دهند؛ زیرا دستگاه‌های قضایی می‌توانند آی پی سیستم‌های مختلف را به راحتی شناسایی کرده و به فرد مورد نظر برسند.

  • همچنین کمک گرفتن از سرویس‌دهنده‌های جستجوگر IMEI، IMSI نیز جزو موارد پیشرفته‌تری است که می‌توانند برای ردیابی شماره مجازی توسط پلیس فتا به کار گرفته شوند.

  • مکان‌نما یا GPS دستگاهی که از طریق آن از شماره مجازی استفاده کرده‌اید نیز قابل پیگیری و ردیابی بوده و امکان شناسایی مکان شما را فراهم می‌کند.

خرید شماره مجازی

روش های جلوگیری از ردیابی شدن شماره مجازی

استفاده از شماره مجازی مخصوصا در کشوری مثل ایران که با تحریم‌های متعددی مواجه است، هر روز بیشتر رواج پیدا می‌کند. ممکن است شما نیز برای انجام بسیاری از کارهای روزمره خود یکی از کاربران پروپاقرص این شماره‌ها باشید؛ پس طبیعی است که بخواهید از قابلیت‌ها و امکانات شماره‌های مجازی به طور کامل اطلاع داشته باشید. با توجه به نکاتی که در ردیابی شماره مجازی بیان کردیم، حدس زدن راه‌های پیشگیری یا کم کردن احتمال ردیابی؛ کار چندان سختی نیست.

شایع‌ترین دلیل ردیابی شدن شماره مجازی، استفاده از اپلیکیشن‌های شماره مجازی ساز یا استفاده از شماره‌های مجازی رایگان است. این شماره‌ها معمولا اختصاصی نیستند و هم‌زمان در اختیار چندین کاربر قرار داده می‌شوند؛ پس نشت اطلاعات می‌تواند کاملا قابل پیش‌بینی باشد. با این تفاسیر خرید شماره مجازی اختصاصی از سایت‌های معتبر می‌تواند تا حد زیادی از این مورد پیشگیری کند.

پیگیری آی پی و رسیدن به شما از طریق مراجع قضایی نیز به راحتی امکان‌پذیر است؛ پس تا جایی که می‌توانید از سیستم‌های تغییر دهنده مانند خرید آی پی ثابت کمک بگیرید.

آیا استفاده از شماره مجازی جرم است؟

درست است که استفاده از سایت‌های فیلتر شده برای ایرانیان مجاز نیست، اما برای افراد زیادی کنار گذاشتن این فضاها و سایت‌ها غیرممکن است؛ پس به صورت اجتناب‌ناپذیر هر روز افراد زیادی در حال استفاده از شماره مجازی خواهند بود.

در حالت کلی استفاده از شماره مجازی ممنوع اعلام نشده و اگر کاربرد آن اثبات شود، عواقب قانونی در پی نخواهد داشت؛ اما اگر سعی کرده باشید از این شماره سواستفاده کنید یا مرتکب اعمال مجرمانه شوید، باید در انتظار مجازات آن نیز باشید.

خرید شماره مجازی آریاپی

آریاپی؛ ارائه دهنده شماره‌های مجازی اختصاصی همراه شماست!

همان‌طور که گفتیم احتمال انتشار اطلاعات شخصی و ردیابی افرادی که از شماره‌های مجازی رایگان استفاده می‌کنند بسیار بالاست. به علاوه بسیاری از سایت‌ها و موسساتی که ادعای فروش شماره مجازی را دارند، از انواع شماره‌های رایگان استفاده می‌کنند؛ پس بهتر است قبل از خرید شماره مجازی، درباره سوابق سایت فروشنده به خوبی تحقیق کنید تا از مشکلات احتمالی دوری کنید.

آریاپی به عنوان یکی از سایت‌های پیشگام در فروش شماره مجازی کشورهای مختلف آماده ارائه انواع شماره مجازی اختصاصی و معتبر به هم‌وطنان عزیز است. برای استفاده از سرویس‌های فوق‌العاده این سایت کافیست همین حالا برای افتتاح حساب کاربری خود در آریاپی اقدام کنید و شماره مجازی کشور مورد نظر خود را به صورت دائمی خریداری نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NCNdij
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *