انجمن برنامه نویسی آنلاین JDoodle با پشتیبانی 800000 کاربر، بودجه خود را تامین می کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم انجمن برنامه نویسی آنلاین JDoodle با پشتیبانی 800000 کاربر، بودجه خود را تامین می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

JDoodle که به عنوان یک پروژه جانبی شروع شد و به توسعه دهندگان اجازه می دهد بیش از شش دوجین زبان برنامه نویسی را در یک تمرین کنند، در حالی که بوت استرپ شده بود به 800000 کاربر رسید. اکنون استارت آپ مستقر در سیدنی استرالیا پس از دریافت 3.2 میلیون دلار استرالیا (حدود 2.2 میلیون دلار) بودجه جدید، هدف خود را 8 میلیون کاربر در 24 ماه آینده تعیین کرده است. این دور توسط Main Sequence، شرکت سرمایه گذاری که توسط آژانس ملی علوم استرالیا تأسیس شده است، رهبری شد.

JDoodle ابزارهایی برای توسعه دهندگان نرم افزار در تمام سطوح، از دانش آموزان تا حرفه ای ها دارد. اینها شامل IDEهای بدون تنظیم (محیط های توسعه یکپارچه) برای بیش از 76 زبان برنامه نویسی، از جمله Java CloudIDE است که به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به راه اندازی نرم افزار یا کتابخانه های محلی، کد را در مرورگر خود بنویسند و اجرا کنند.

در طول سال گذشته، JDoodle به 800000 کاربر از جمله 3000 موسسه آموزشی دست یافت. JDoodle توسط توسعه‌دهنده نرم‌افزار Gokul Chandrasekaran راه‌اندازی شد که هفت سال روی آن کار کرد و به ۵۰۰۰۰۰ کاربر رسید قبل از اینکه کار خود را ترک کند و تمام وقت روی آن تمرکز کند. این از یک پروژه جانبی با یک صفحه و زبان برنامه‌نویسی که Chandrasekaran با 20 دلار راه‌اندازی کرد، قبل از صرف عصرها و آخر هفته‌ها برای افزودن ویژگی‌های جدید بر اساس بازخورد کاربر، رشد کرد.

Chandrasekaran به TechCrunch گفت که می‌خواهد JDoodle را راه‌اندازی کند، زیرا در حین کار بر روی مدارک لیسانس و فوق‌لیسانس خود در علوم ، با ناکارآمدی‌هایی مانند ابزارهای توسعه گران قیمت و پیچیده مواجه شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع "این برنامه برای محافظت از شما مسدود شده است" در ویندوز

«این ابزارها هر توسعه‌دهنده‌ای را مجبور می‌کنند تا زمان زیادی را صرف آماده کردن محیط نرم‌افزار برای انجام کارهایمان کنند. حتی اجرای یک خط برنامه هم دردسرساز است.» «شما برای راه‌اندازی یک محیط توسعه با کتابخانه‌ها، کامپایلرها، ویرایشگرها و موارد دیگر به سخت‌افزار پیچیده و ساعت‌ها نیاز دارید»، فقط در صورت به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌هایشان، همه چیز خراب می‌شود.

برای معلمان و دانش آموزان، این به معنای اتلاف وقت برای رفع مشکلات محیط توسعه و تأیید دستی تکالیف برنامه نویسی است. برای حرفه ای ها، این به معنای زمان صرف شده برای توسعه واقعی است و در عوض برای مدیریت محیط های توسعه نرم افزار خود استفاده می شود. Chandrasekaran گفت که با استفاده از JDoodle، آنها می توانند دسترسی ارزانی به محیط های برنامه نویسی داشته باشند و برنامه نویسی را در مرورگر حتی در تلفن های معمولی تمرین کنند.

مایک نیکولز شریک Main Sequence و گوکول چاندراسکاران بنیانگذار JDoodle

مایک نیکولز شریک Main Sequence و گوکول چاندراسکاران بنیانگذار JDoodle

او گفت: «توسعه‌دهندگان نرم‌افزار زمان زیادی را صرف راه‌اندازی و مدیریت محیط‌های توسعه نرم‌افزار خود و تمرکز بر کارهای کوچک و بی‌اهمیت مانند تغییر رنگ یک دکمه می‌کنند.» ما باید توسعه دهندگان را آزاد کنیم تا روی کارهایی که واقعاً مهم هستند تمرکز کنند زیرا می توانم بگویم که سازمان ها در حال حاضر 20٪ از بودجه توسعه نرم افزار خود را هدر می دهند.

رشد JDoodle به 800000 کاربر ارگانیک بود و تا همین اواخر وقت یا پولی را صرف بازاریابی نکرد. Chandrasekaran گفت: “من معتقدم دلیل اینکه ما تا کنون تعداد زیادی کاربر جمع کرده ایم این است که به آنها گوش می دهم.” «در طول سال‌ها، بازخورد زیادی از توسعه‌دهندگان گرفته‌ام و پلتفرم را بر اساس نیازهای آن‌ها ساخته‌ام. هر ویژگی در JDoodle در نتیجه درخواست یا بازخورد کاربر وجود دارد.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سرمایه گذاران شارک تانک هند در تعهدات خود کوتاهی می کنند

برخی از نمونه‌های مشتریان JDoodle عبارتند از edtech Outlier که دوره‌های کالج معتبری را ارائه می‌دهد. افزونه‌های JDoodle در دوره‌های علوم کامپیوتر آن تعبیه شده‌اند، بنابراین دانش‌آموزان نیازی به جابجایی بین کلاس و محیط تمرین محلی ندارند. مثال دیگر پلتفرم استخدام آمریکای جنوبی GeekHunter است که از سال 2018 از JDoodle در فرآیند بررسی خود استفاده کرده است. داوطلبان امتحانات کدنویسی تولید شده توسط JDoodle را قبل از تایید قبول می کنند.

JDoodle از طریق یک مدل اشتراک Freemium SaaS کسب درآمد می کند. Chandrasekaran گفت که بیشتر درآمد آن از راه حل های API و پلاگین های آن است که شامل طرح های استاندارد و سفارشی می شود، اما این استارتاپ در حال برنامه ریزی جریان های درآمد بیشتری از جمله IDE های برتر، میزبانی، دوره ها، تکالیف و بازار استعداد است.

بودجه جدید به برنامه‌های JDoodle برای افزایش 8 میلیون کاربر، از جمله بازاریابی، توسعه محصول و استخدام برای تیم خود در استرالیا اختصاص خواهد یافت.

Main Sequence با JDoodle ملاقات کرد، زمانی که استارتاپ در برنامه موسسان شتاب دهنده 10x دانشگاه نیو ساوت ولز شرکت می کرد. شریک مایک نیکولز در مورد این سرمایه‌گذاری به TechCrunch گفت: «Main Sequence روی بیش از 50 استارت‌آپ با فناوری عمیق سرمایه‌گذاری کرده است و تقریباً هر یک از آنها تعداد زیادی توسعه‌دهنده و مهندس نرم‌افزار را استخدام می‌کنند. هر استارتاپی به دنبال مزیت رقابتی و بهره وری بالاتر از تیم نرم افزاری و سخت افزاری خود است. اساساً ما می خواهیم توربوشارژ کنیم که چگونه شرکت ها و توسعه دهندگان نسل بعدی سیستم های تجاری را ایجاد می کنند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Pzs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *