آیا هوش مصنوعی می تواند به شما در ایجاد روابط کمک کند؟ آمورایی اینطور فکر می کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم آیا می تواند به شما در ایجاد روابط کمک کند؟ آمورایی اینطور فکر می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ایجاد و حفظ روابط سخت است و COVID-19 قطعا کمکی نکرد. مطالعات متعدد نشان داده است که بزرگسالان از زمان شروع همه‌گیری تنهاتر شده‌اند.

بنیانگذاران در تلاش برای یافتن راه حل های فنی هستند. استارت‌آپ‌های زیادی وجود دارند که به دنبال مبارزه با تنهایی هستند – که برخی از آنها سال‌ها قبل از همه‌گیری شکل گرفته‌اند – از جمله ElliQ و Replika که یک همراه با هوش مصنوعی ایجاد می‌کند و Infection AI's Pi، یک ربات حمایت عاطفی. اما یک شرکت‌کننده جدیدتر این هفته توجه من را جلب کرد: آمورای.

این استارت آپ یک مربی ارتباط با هوش مصنوعی ساخته است تا با ارائه مشاوره و پاسخ به سؤالات روابط، به رشد افراد کمک کند و ارتباطات واقعی را تقویت کنند. این شرکت توسط مدیر عامل سابق Tinder Renate Nyborg تاسیس شد و در صندوق هوش مصنوعی اندرو نگ انکوبه شد. Nyborg در ماه آوریل به پادکست Recode Media Vox گفت که این شرکت به تازگی مقدار نامعلومی از سرمایه اولیه جمع آوری کرده است که جمع آوری آن تنها 24 ساعت طول کشید.

در حالی که مبارزه با تنهایی یک ماموریت عالی است – و برخی از گروه‌های مردم ممکن است برای کردن با یک ربات بیشتر از یک انسان آماده باشند – این احساس می‌کند که پتانسیل این را دارد که به این سرعت به اشتباه برود. اما من چه می دانم؟ بنابراین من یک متخصص را پینگ کردم.

معلوم شد من تنها کسی نیستم که نسبت به این مفهوم کمی محتاط هستم. مارتن ساپ، استاد دانشگاه کارنگی ملون و محقق موسسه غیرانتفاعی هوش مصنوعی آلن، نگرانی من را به اشتراک گذاشت. تحقیقات Sap بر ایجاد عقل سلیم اجتماعی و هوش اجتماعی در هوش مصنوعی متمرکز است. او همچنین در توسعه مدل های یادگیری عمیق زبان که به درک شناخت انسان کمک می کند، تحقیق کرده است. اساسا، او یک یا دو چیز در مورد نحوه تعامل هوش مصنوعی با انسان می داند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چت ربات Bard گوگل سرانجام در اتحادیه اروپا راه اندازی شد و اکنون بیش از 40 زبان را پشتیبانی می کند

Sap به من گفت که اگرچه ایده ایجاد یک راه حل فنی برای کمک به تقویت روابط واقعی قابل تحسین است – و قطعاً شواهدی وجود دارد که موارد استفاده محکمی از هوش مصنوعی در مبارزه با این نوع مسائل وجود خواهد داشت – این راه‌حل به او مکث می‌کند.

او گفت: “من این را با ذهن باز می گویم، فکر نمی کنم کارساز باشد.” «آیا آنها مطالعاتی را انجام داده‌اند که نشان می‌دهد این چگونه کار خواهد کرد؟ میکند [Amorai] افزایش دادن [users'] مهارتهای اجتماعی؟ چون بله، من نمی‌دانم این چیزها تا چه حد منتقل می‌شوند.»

به گفته او، بزرگترین چیزی که باعث مکث او می‌شود، نگرانی از این است که این نوع برنامه‌ها به همه کاربرانش توصیه‌های یکسانی، خوب یا بد، می‌دهد و اینکه هوش مصنوعی به سختی می‌تواند تفاوت‌های ظریف را در مورد برخی از روابط مشخص کند. . همچنین، آیا مردم به هر حال به توصیه های هوش مصنوعی نسبت به شخص دیگری اعتماد می کنند؟

ساپ گفت: «ایده هنرمندان پیکاپ به نوعی به ذهن خطور کرد. «آیا این به شما توصیه می‌کند که به یکسری مردان راستگو بگویید که زنان را نق بزنند یا سعی کنند با آنها بخوابند؟ یا نرده های محافظ آنها برای این کار است؟»

اگر این مدل به گونه ای طراحی شده باشد که از خود بیاموزد، می تواند یک محفظه پژواک بر اساس انواع سؤالاتی که مردم می پرسند ایجاد کند. این به نوبه خود، در صورت عدم بررسی می‌تواند مدل را به سمتی مشکل‌ساز هدایت کند. کاربران بینگ ممکن است قبلاً این را به سختی یاد گرفته باشند، زمانی که هوش مصنوعی آن به مردم گفت که از ازدواج خود ناراضی هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ایتالیا فهرست اولیه کارهای OpenAI را برای لغو دستور تعلیق ChatGPT ارائه می دهد

ساپ گفت که یکی از راه‌هایی که قطعاً می‌تواند این کار را انجام دهد، این خواهد بود که اگر انسان به آن دست داشته باشد. نظارت انسانی برای اطمینان از اینکه برنامه توصیه های درست را به افراد مناسب ارائه می دهد، می تواند این ابزار را به یک ابزار قدرتمند تبدیل کند. اما ما نمی دانیم که آیا این مورد است زیرا شرکت به سؤالات پاسخ نمی دهد یا مصاحبه نمی پذیرد.

این دور همچنین نشان می دهد که FOMO در هوش مصنوعی چقدر عمیق است. کسی که هر روز در مورد این موارد تحقیق می‌کند نمی‌تواند ببیند که این شرکت چگونه می‌تواند واقعاً کار کند، و با این حال Amorai در 24 ساعت قبل از راه‌اندازی در یک بازار بد، بودجه جمع‌آوری کرد.

البته، سرمایه‌گذاران بیشتر از آنچه منتشر می‌شود، درباره شرکت می‌دانند و مطمئناً این نگرانی‌ها می‌تواند به عنوان بازخورد برای استارت‌آپ باشد. اما مانند بسیاری از استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی، با وجود اینکه هیچ چیز مشخصی برای اثبات آن ندارم، باید فرض کنم که با نیت خوب ساخته شده است.

من همچنین معتقد نیستم که این یک دور اولیه کوچک بوده است – چیزی که معمولاً وقتی یک شرکت کل بودجه را فاش نمی کند، تصور می کنم. اگر بزرگ بود، می‌خواهید مردم بدانند – اما در این مورد، من فکر می‌کنم به احتمال زیاد برعکس است. جمع آوری پول زیادی قبل از اجرا یا یافتن تناسب محصول با بازار، فشار زیادی است.

ساپ می‌گوید: «وقتی در مورد این نوع ایده‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌شنوم، از جای خوبی می‌آید، اما اغلب این طرز فکر راه‌حل‌گرای فناوری است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/yRi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *