چت ربات Bard گوگل سرانجام در اتحادیه اروپا راه اندازی شد و اکنون بیش از 40 زبان را پشتیبانی می کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ربات Bard گوگل سرانجام در اتحادیه اروپا راه اندازی شد و اکنون بیش از 40 زبان را پشتیبانی می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

گوگل امروز رقیب ChatGPT خود Bard را در دسترس مخاطبان گسترده‌تری قرار می‌دهد و چت ربات را به بیش از 40 زبان راه‌اندازی می‌کند و در نهایت پس از تاخیر اولیه به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها، آن را به اتحادیه اروپا (EU) می‌آورد.

این غول اینترنتی همچنین مجموعه ای از ویژگی های جدید را به Bard معرفی کرد، اگرچه برخی از آنها در ابتدا فقط به زبان انگلیسی در دسترس هستند.

گوگل برای اولین بار در فوریه بارد را در واکنشی عجولانه به موفقیت بزرگ ChatGPT، یک ی فوق‌العاده هوشمند / چت ربات که بر مدل‌های زبان بزرگ (LLM) تکیه می‌کند تا از طریق اعلان‌های ساده، محتوای تازه تولید کند، مسخره کرد. ChatGPT کار دست OpenAI و شرکت هوش مصنوعی با پشتوانه سنگین رقیب گوگل مایکروسافت است.

در حالی که Bard ابتدا برای دسترسی زودهنگام به زبان انگلیسی در ایالات متحده و بریتانیا در ماه مارس باز شد، لیست انتظار اولیه در ماه می با عرضه جهانی در حدود 180 کشور و با پشتیبانی اضافی برای ژاپنی ها و کره ای ها به پایان رسید. با این حال، یک غفلت قابل توجه تا کنون، اتحادیه اروپا بوده است، زیرا گوگل پس از ابراز نگرانی های تنظیم کننده حریم خصوصی، راه اندازی اتحادیه اروپا را به تاخیر انداخت. کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC)، که زمانی که شرکت‌ها از ایرلند به عنوان مقر اروپایی خود استفاده می‌کنند، بر حفاظت از داده‌ها در منطقه اتحادیه اروپا نظارت می‌کند، گفت که در حالی که گوگل به DPC از قصد خود برای راه‌اندازی Bard در اتحادیه اروپا اطلاع داده است، اما این را ارائه نکرده است. تنظیم کننده با اطلاعات کافی برای رفع نگرانی های مربوط به حریم خصوصی داده ها.

با راه اندازی امروز، به نظر می رسد که گوگل اکنون آنچه را که به دنبال آن بود به DPC داده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین مانیتور 360 هرتزی برای بازی های زیر 500 دلار

جک کراچیک، سرپرست محصول بارد، و آمارناگ سوبرامانیا، معاون مهندسی، در یک پست وبلاگ نوشت: «ما فعالانه با کارشناسان، سیاستگذاران و تنظیم‌کننده‌های حریم خصوصی در مورد این گسترش تعامل کرده‌ایم.

در واقع، گوگل آخرین به روز رسانی خود را به عنوان “بزرگترین توسعه تا به امروز” خود معرفی کرده است که در اکثر نقاط جهان با پشتیبانی از عربی، اسپانیایی، چینی، آلمانی و هندی. و علاوه بر اتحادیه اروپا، Bard اکنون در برزیل نیز موجود است.

تنظیم دقیق

همزمان با گسترش، ویژگی‌های جدیدی وجود دارد که بر تنظیم دقیق پاسخ‌های Bard و افزایش پتانسیل ربات چت برای بهره‌وری متمرکز شده‌اند. برخی از آنها در اوایل ماه مه تلگراف شده و پیش نمایش داده شدند، اما امروز نشان دهنده عرضه گسترده آنها است.

اکنون، کاربران می‌توانند لحن و سبک پاسخ‌های بارد را با پنج گزینه مختلف تغییر دهند: «ساده»، «طولانی»، «کوتاه»، «حرفه‌ای» یا «گاهی». کلید ضامن که برای شروع به زبان انگلیسی موجود است، پاسخ‌های پیش‌فرض بارد را به یک اعلان می‌برد و آن‌ها را طوری تنظیم می‌کند که با هر لحن و سبکی که کاربر انتخاب می‌کند هماهنگ شود.

در جاهای دیگر، Bard اکنون می تواند به لطف ویژگی جدید هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار، پاسخ های خود را صداگذاری کند. با پشتیبانی از بیش از 40 زبان، می‌توان با کلیک کردن روی نماد صدای جدید در کنار یک اعلان، به پاسخ‌های شنیداری چت‌بات دسترسی پیدا کرد.

در بخش بهره‌وری، بارد اکنون می‌تواند کد را به مکان‌های بیشتری صادر کند – به‌ویژه کد پایتون به Replit. محیط توسعه یکپارچه مبتنی بر مرورگر تصاویر را می توان در اعلان ها استفاده کرد – کاربران می توانند تصاویر را با اعلان آپلود کنند (در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی) و Bard عکس را تجزیه و تحلیل خواهد کرد. گزینه‌های جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا مکالمات اخیر با Bard را پین کنند، نامشان را تغییر دهند و دریافت کنند. و پاسخ‌های بارد اکنون می‌تواند به راحتی از طریق پیوندها با دنیای خارج به اشتراک گذاشته شود.

کراچیک و سوبرامانیا نوشتند: «کنجکاوی و تخیل، نیروی محرکه خلاقیت انسان هستند. “به همین دلیل است که Bard را ایجاد کردیم: برای کمک به شما در کشف این کنجکاوی، تقویت تخیل و در نهایت اجرای ایده های خود – نه فقط با پاسخ دادن به سوالات شما، بلکه با کمک به شما در ایجاد آنها.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  به گفته محققان، مجرمان سایبری که اوکراین را هدف قرار دادند، در واقع هکرهای دولتی روسیه هستند

گوگل در اوایل چرخه حیات چت بات به شدت با Bard دست و پنجه نرم کرد و نتوانست با کیفیت پاسخ های ربات های رقیب مانند ChatGPT مطابقت داشته باشد. پاسخ‌های واقعی نادرست و همراه با نقل قول‌های ساختگی را می‌داد، که باعث شد حتی کارمندان گوگل به چت ربات «بدتر از بی فایده‌تر» و «دروغگوی بیمارگونه» برچسب بزنند. (در راه اندازی بارد، سهام شرکت برای مدت کوتاهی 8 درصد کاهش یافت.)

اما گوگل ادعا می کند که Bard به روش های قابل اندازه گیری، به ویژه در زمینه هایی مانند ریاضی و برنامه نویسی در حال پیشرفت است. همچنین برنامه‌های افزودنی، از جمله از برنامه‌ها و سرویس‌های خود Google و همچنین شرکای شخص ثالث مانند Adobe، و توانایی توضیح کد به دست آمده است. ساختار داده ها در یک جدول؛ و تصاویر سطحی در پاسخ های آن.

با این حال، در یک نگاه بد دیگر برای گوگل، گزارش این هفته از بلومبرگ نشان داد که انسان هایی که بارد را آموزش می دهند اغلب بیش از حد کار می کنند و دستمزد کمتری دریافت می کنند. برخی از پیمانکاران کمتر از 14 دلار در ساعت درآمد دارند، حداقل آموزش را دریافت می کنند و انتظار می رود ممیزی های پیچیده بارد را در چند دقیقه تکمیل کنند.

داستان بلومبرگ به دنبال یک قطعه Insider در آوریل است که نشان می‌دهد به پیمانکاران آزمایش بارد زمان کافی برای تأیید و بررسی دقیق‌ترین پاسخ ربات چت داده نشده است. از ظاهر آن تغییری نکرده است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tYK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *