دستگاه اسکن ناخن انگشت می تواند به سرعت خطر دیابت نوع 2 را ارزیابی کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس نتایج دو مطالعه جدید که در نشست سالانه انجمن دیابت آمریکا (ADA) منتشر شده است، یک دستگاه اسکن می تواند فوراً خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را از طریق خواندن غیرتهاجمی ناخن نشان دهد.

دستگاه Glyconics-DS – که از نظر اندازه شبیه به تلفن همراه است – جایگزینی بدون سوزن برای آزمایش خون سنتی دیابت ارائه می دهد. مقرون به صرفه، قابل حمل و سازگار با محیط زیست، غربالگری در مقیاس بزرگ را برای دیابت در هر مکانی امکان پذیر می کند، و نیاز شرکت کنندگان را برای سفر به یک مرکز مراقبت های بهداشتی از بین می برد. این امر به ویژه در تنظیمات مراقبت های بهداشتی با منابع محدودتر مربوط می شود.

دو مطالعه آزمایشی مستقل – که در کشورهای مختلف (بریتانیا و اسپانیا) انجام شد، با تنظیمات مراقبت های بهداشتی متضاد و در بین جمعیت های مختلف – نتایج برجسته ای را نشان دادند، با این که دستگاه جدید در هنگام شناسایی افرادی که در معرض خطر فوری دیابت نیستند، دقت بیش از 95 درصد را نشان داد. این بدان معناست که آنها کمتر از نشانگر تشخیصی برای خطر دیابت بودند.

این دستگاه جدید با استفاده از یک پرتو مادون قرمز برای ارزیابی سطح قند موجود در ناخن کار می کند و فقط چند ثانیه طول می کشد تا خطر دیابت کاربر را به عنوان “طبیعی” یا “بالا” ارزیابی کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین هدفون TWS با قابلیت اتصال چند نقطه ای در سال 2023

دکتر Päivi Maria Paldánius، افسر ارشد پزشکی Glyconics، گفت: «در سطح جهان، 530 میلیون نفر با دیابت زندگی می کنند. این یک نفر از هر 10 بزرگسال است. و با این حال، برای هر فردی که تشخیص داده می شود، تا سه نفر دیگر با یک بیماری تشخیص داده نشده زندگی می کنند. تنها راهی که می توانیم به درستی از مردم در برابر این بیماری محافظت کنیم، که می تواند عوارض مخربی در زندگی بعدی داشته باشد، توسعه پایدار و مقرون به صرفه است. و رویکردهای عملگ برای غربالگری انبوه. نتایج فوری به افراد در معرض خطر این امکان را می دهد که تغییرات اساسی در شیوه زندگی خود ایجاد کنند و از خطرات شخصی خود آگاه باشند.

دکتر پراتیک چودری، استاد و مشاور افتخاری دیابت در دانشگاه لستر و مرکز دیابت لستر – که محقق اصلی مطالعه مستقر در لستر در بریتانیا بود – افزود: “اکنون می توانیم در نهایت به نابرابری های جهانی در سلامت بپردازیم و در نتیجه شناسایی کنیم. میلیون ها نفر مبتلا به دیابت تشخیص داده نشده، به ویژه در کشورهایی که منابع محدودی دارند. همچنین انجام این مطالعه در لستر مهم بوده است، جایی که غربالگری در بین جمعیت قومیتی ما برای مدیریت خطر دیابت و پیشگیری اولیه ضروری است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 راه حل برتر که پاکسازی دیسک در ویندوز کار نمی کند

پروفسور خاویر کاس، رئیس مراقبت های اولیه دیابت اروپا و دانشیار پزشکی در دانشگاه خودمختار بارسلونا و مرکز مراقبت های اولیه سنت مارتی، موسسه بهداشت کاتالونیا در بارسلونا – که محقق اصلی این مطالعه در اسپانیا بود – گفت: «در حال توسعه غیرمستقیم -سیستم های تهاجمی برای غربالگری در سطح جمعیت ابزار مهمی در تغییر پارادایم غربالگری با کاهش موانع فعلی و شناسایی زودهنگام افراد در معرض خطر خواهد بود. تشخیص زودهنگام و درمان، که کلید نتایج بلندمدت بهتر است، نیازمند توجه بیشتری است: این رویکرد جدید هیجان انگیز نقش محوری مراقبت های اولیه را در مدیریت دیابت و پیامدهای بلندمدت آن ایفا می کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pIS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *