چگونه موتور براشلس به بهبود روش های آترکتومی کمک می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نیکول موناکو، مدیر بازاریابی جهانی، Portescap، نقش این شرکت را در مشارکت با یک OEM دستگاه پزشکی برای کمک به روش‌های آترکتومی تشریح می‌کند.

روش‌های آترکتومی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای برداشتن پلاک شریانی و بهبود جریان خون بیمار است. هنگامی که یک OEM دستگاه پزشکی به دنبال تولید کننده موتور جایگزین برای ابزار آترکتومی خود بود، بسیار مهم بود که شریک حرکتی جدید آنها بتواند عملکرد را در همان فاکتور شکلی بهینه کند. با تجربه ارائه راه حل های موتوری برای دستگاه های پزشکی دستی، Portescap توانست یک راه حل سفارشی ایجاد کند و نیازهای اولیه OEM را بهبود بخشد.

حداقل 2.6 میلیون نفر در بریتانیا دچار تنگی شریان های اطراف قلب هستند که می تواند منجر به حمله قلبی، آنژین صدری یا هر دو شود، در حالی که انجمن قلب آمریکا تخمین می زند که بیش از 16 میلیون آمریکایی از بیماری عروق کرونر رنج می برند. قاتل شماره یک مردان و زنان در ایالات متحده تجمع مواد چرب در شریان ها می تواند باعث باریک شدن آنها شود، در شرایطی که آترواسکلروز نامیده می شود. متخصصان پزشکی می گویند که افزایش خطر ابتلا به این بیماری ناشی از افزایش سن، کلسترول و فشار خون بالا، سیگار کشیدن و به عنوان یک حساسیت ارثی است.

یک سبک زندگی سالم برای به حداقل رساندن شروع آترواسکلروز توصیه می شود. با این حال، برای موارد شدیدتر، که می تواند منجر به باریک یا انسداد شریان ها، محدود کردن جریان خون به اندام ها و بافت های مختلف شود، بیمار ممکن است مجبور به انجام عمل آترکتومی شود. در این روش پزشکی، یک لوله نازک از طریق یک برش در پوست وارد شریان آسیب دیده می شود. این لوله دارای یک آسیاب در نوک خود است و از طریق ترکیبی از نیروی گریز از مرکز و سنباده، مواد چربی که به عنوان کلسیم شریانی یا پلاک شناخته می‌شود، برداشته می‌شود یا در داخل شریان اصلاح می‌شود. این روش همچنین می‌تواند با قرار دادن یک استنت ترکیب شود که شریان را باز می‌کند و از آن حمایت می‌کند، یا به مرور زمان تجزیه می‌شود یا در داخل بیمار باقی می‌ماند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Nelipak از Eastar Renew برای بسته بندی پایدارتر استفاده می کند

عملکرد با سرعت بالا

برای دستگاه آترکتومی، محلول حرکتی است که آسیاب را به حرکت در می آورد. به عنوان یک نتیجه ترکیبی از ملاحظات عملیاتی و تجاری، یک سازنده بزرگ تجهیزات پزشکی نیاز به تعویض موتور مشخص شده اولیه خود داشت. تخصص Portescap در طراحی راه حل های حرکتی برای دستگاه های پزشکی دستی، توسعه سریع یک راه حل قطره ای را امکان پذیر کرد.

تیم طراحی Portescap برای تناسب با فاکتور فرم موتور موجود و الزامات عملکردی، با دستگاه پزشکی OEM درگیر شد. سرعت موتور بالا برای بهینه سازی سنگ زنی بسیار مهم بود، بنابراین مهندسان Portescap طراحی دو قطبی را در قالب DC بدون جاروبک (BLDC) مشخص کردند. همراه با کنترل بهبود یافته ارائه شده توسط کموتاسیون الکترونیکی، عملکرد بدون اصطکاک موتور بدون جاروبک آن را قادر می سازد تا به سرعت بیشتری دست یابد. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم مهندسی Portescap طراحی موتور DC بدون جاروبک Ultra EC 16ECS را مشخص کرد که قادر به رسیدن به هدف با سرعت بالا در گشتاور مورد نیاز است. طراحی Ultra EC همچنین چگالی گشتاور را افزایش داد و به ارائه کنترل صاف کمک کرد که برای الزامات دقیق روش شریانی بسیار مهم است.

با توجه به اندازه جمع و جور مورد نیاز برای یک دستگاه دستی، راندمان حرارتی موتور یک عامل اضافی برای در نظر گرفتن بود. OEM دمای کارکرد موتور پایین را مشخص کرد زیرا جراحان باید دستگاه ها را در طول عمل نگه دارند. عملکرد بدون اصطکاک موتور BLDC بدون شکاف با تلفات کم آهن Ultra EC 16ECS در سرعت بالا که به لطف فناوری کویل U اختصاصی موتور به دست آمده است، افزایش می یابد. این طراحی کارآمد به Portescap اجازه می‌دهد تا شرایط سرعت بالا را برآورده کند و در عین حال دمای کار پایین را حتی در یک بسته فشرده نیز تضمین کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه به روز رسانی مرورگر اپرا روی دسکتاپ و موبایل

سفارشی سازی سریع

برای اطمینان از یکپارچگی سریع و بدون درز بدون نیاز به طراحی مجدد OEM، تیم مهندسی Portescap توانست موتور را سفارشی کند و جایگزینی دقیق در اتصالات و همچنین فرم فاکتور ارائه دهد. در نتیجه مشارکت جدید، دستگاه پزشکی OEM عملکرد و مدیریت حرارت دستگاه آترکتومی خود را بهبود بخشیده است، در حالی که همان ابعاد فشرده و وزن کم را حفظ کرده است. این پیشرفت ها به افزایش در دسترس بودن فناوری نجات جان در بازارهای جدید کمک کرده است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GSzacO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *