تشخیص زودهنگام و مقابله با انگ: بهبود نتایج سرطان ریه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

سمیران دی، مدیر توسعه تجارت اروپایی Fujifilm Healthcare Europe، نظرات خود را در مورد ریه، برنامه های غربالگری سرطان ریه در سراسر اروپا، چالش های حوزه درمان و نوآوری های آینده.

در طول تجربه من در کار با کسانی که در پزشکی تنفسی هستند، انگ اطراف سرطان ریه پایدار مانده است. این تصور رایج که افراد کنترل مطلق بر تشخیص سرطان ریه دارند، محیط مضری را در جامعه تنفسی ایجاد کرده است. در نتیجه، بیماران ممکن است در مراحل اولیه در جستجوی کمک مردد باشند، تلاش‌ها برای تقویت شیوه‌های فعلی ممکن است از حمایت کمتری برخوردار شوند و بیماران اغلب با چالش‌های عمیق سلامت روانی روبرو هستند.[i] در حالی که من از تلاش‌های صنعت در رسیدگی به این موضوع قدردانی می‌کنم و به تشویق آنها ادامه می‌دهم، اقدامات بیشتر برای پیشبرد نتایج بیمار ضروری است.

برنامه های غربالگری سرطان ریه در سراسر اروپا

ما در حال مشاهده پیشرفت واقعی از برنامه های غربالگری سرطان ریه در سراسر اروپا بر اساس پروتکل مطالعه نلسون هستیم.[ii] برنامه پیشگام بررسی سلامت ریه هدفمند، که توسط ابتکارات محلی مختلف در مناطق مختلف بریتانیا رهبری می شود، استانداردی مثال زدنی ایجاد کرده است که به عنوان یک الگوی حیاتی برای سایر کشورهای اروپایی عمل می کند. علاوه بر این، آزمایش‌های اخیر غربالگری سرطان ریه که توسط چندین کشور اروپایی اعلام شد، تغییر تمرکز در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی را نشان می‌دهد – در نهایت اهمیت این گروه بیمار اغلب به حاشیه رانده شده را تصدیق می‌کند.

در طول حضورم در کنگره اروپا برای برونکوسکوپی و ریه مداخله‌ای، این امتیاز را داشتم که در بحث‌های روشنگرانه شرکت کنم، پروژه کاساندرا اسپانیا، ممیزی غربالگری سرطان ریه در مقیاس بزرگ از خلبانان محلی غربالگری سرطان ریه. گسترش بلندپروازانه این پروژه برای در بر گرفتن چهل بیمارستان، تسهیل غربالگری حیاتی برای افراد نیازمند، به ویژه امیدوارکننده بود. این تلاش‌های جمعی نشان‌دهنده گامی مهم در جهت اولویت‌بندی غربالگری سرطان ریه و اطمینان از مراقبت بهتر از بیماران است.

با تکیه بر این موفقیت

از آنجایی که این برنامه ها پتانسیل تبدیل شدن به “استاندارد طلایی” غربالگری سرطان ریه را در پنج سال آینده دارند، ضروری است تمرکز خود را به سمت اجرای ملی آنها تغییر دهیم تا دسترسی گسترده را تضمین کنیم. این امر مستلزم تأمین بودجه کافی برای اجرای این برنامه های آزمایشی در مقیاس ملی است. علاوه بر این، توسعه ظرفیت تخصصی، هم از نظر تجهیزات پزشکی مانند اسکنرهای سی تی دوز پایین و هم از نظر متخصصانی که این ابزارها را اجرا و تفسیر می کنند، بسیار مهم است. به طور خاص، در بریتانیا، انجمن قفسه سینه بریتانیا کمبود پزشکان آموزش دیده برای تبدیل شدن به متخصصان تنفسی را شناسایی کرده است که می تواند مانع از مزایای بالقوه این برنامه ها در سراسر اروپا شود.[iii] برای پرداختن به این موضوع، پزشکان، به ویژه در مراقبت های اولیه، باید از پشتیبانی و منابع لازم برای اطمینان از ارجاع صحیح برخوردار شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تاوی کنیایی برای برنده شدن مایکروسافت Imagine Cup دچار اختلال پردازش شنوایی می شود

علاوه بر این، یک اولویت مستمر باید مشارکت فعال جوامع حاشیه‌نشین در این طرح‌های آزمایشی ملی و برنامه‌های اجرایی بعدی باشد. بحث در جلسات اخیر با پزشکان بر اهمیت حصول اطمینان از مشارکت جوامع به حاشیه رانده شده تاکید کرده است. بازنمایی واقعی در این طرح‌های آزمایشی برای اطمینان از اینکه این جوامع می‌توانند به طور کامل مزایای غربالگری سرطان ریه گسترده را تجربه کنند، بسیار مهم است. باید برای رفع هرگونه مانع و ارتقای فراگیری و برابری در دسترسی به این برنامه ها تلاش کرد.

با پرداختن به بودجه، ظرفیت تخصصی، حمایت از پزشکان و مشارکت فراگیر، می‌توانیم در جهت دستیابی به دسترسی گسترده به برنامه‌های غربالگری سرطان ریه و به حداکثر رساندن تأثیر آنها در سراسر اروپا تلاش کنیم.

نقش صنعت

من کاملاً اهمیت حمایت صنعت در این برنامه ها را درک می کنم، همانطور که از طریق بحث های مداوم با پزشکان تأکید شده است. افزایش آگاهی و به چالش کشیدن انگ موجود پیرامون سرطان ریه، به طوری که بیماران درک کنند که سرطان ریه می تواند هر کسی را بدون در نظر گرفتن سابقه مصرف سیگار تحت تاثیر قرار دهد، حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که همه بیماران در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام، برای انجام غربالگری تشویق می شوند.

علاوه بر این، اولویت دادن به آموزش نسل بعدی پزشکان یک تمرکز واضح برای من در نقشم در فوجی فیلم است. این پزشکان نقش اساسی در رسیدگی به مشکلات تنفسی در سراسر اروپا خواهند داشت و آموزش آنها برای این فرآیند حیاتی است. با افزایش پیش‌بینی‌شده برونکوسکوپی‌های تشخیصی، ارتقای آموزش پزشکان و پرستارانی که این روش‌ها را از طریق برنامه‌های آموزشی در سراسر اروپا انجام خواهند داد، ضروری است. با سرمایه گذاری در آموزش و آموزش متخصصان مراقبت های بهداشتی آینده، می توانیم ظرفیت پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد و ارائه مراقبت های بهتر برای بیماران را افزایش دهیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 روش برتر برای رفع عدم کارکرد بیکسبی در گوشی های گلکسی سامسونگ

حمایت صنعت، افزایش آگاهی، ننگ چالش برانگیز و سرمایه گذاری در آموزش متخصصان مراقبت های بهداشتی، همگی به رویکرد جامع مورد نیاز برای بهبود غربالگری سرطان ریه، تشخیص و نتایج بیمار کمک می کنند.

نوآوری آینده

برای ادامه ارائه راه‌حل‌ها برای پزشکان، دور شدن صنعت از مدل ارائه محصولات برای سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم است. در عوض، ما باید راه حل های کلی برای بیماران ارائه دهیم که به کل مسیر می پردازد. اینها راه حل هایی هستند که می توانند تشخیص سرطان ریه و همچنین مشکلات تنفسی گسترده تری مانند COPD، آسم و بیماری بینابینی ریه را برطرف کنند.

می‌تواند مسیری را برای پزشکان فراهم کند تا کیفیت غربالگری و تشخیص بیماران را به پیش ببرند. ما به خوبی می دانیم که کمبود ظرفیت در غربالگری سرطان ریه می تواند باعث تاخیر در تشخیص شود و تشخیص زودهنگام برای حمایت از نتایج بهتر بیمار حیاتی است. استفاده بیشتر از فناوری نوآورانه هوش مصنوعی می تواند این موضوع را برای ارائه مراقبت های کارآمدتر برطرف کند.

نتیجه

در حالی که بهبودی پس از بیماری همه گیر COVID-19 در سراسر اروپا ادامه دارد، جامعه بالینی تنفسی شروع به دستیابی به پیشرفت واقعی برای بیماران در زمینه طرح ها و برنامه های آزمایشی غربالگری سرطان ریه کرده است. صنعت باید به حمایت از آنها در زمینه نوآورانه ترین راه حل ها و همچنین افزایش آگاهی، به ویژه در میان جوامع حاشیه نشین ادامه دهد. در نهایت، مهم‌ترین پیشرفت برای بیماران، از بین بردن ننگ مرتبط با سرطان ریه است، که اطمینان حاصل می‌کند که بیماران برای تشخیص احتمالی احساس راحتی می‌کنند. برای همه ما بسیار مهم است که با افتخار در کنار جامعه صبور باشیم.


[i] https://www.medicalnewstoday.com/articles/lung-cancer-stigma-holds-back-treatment-research; https://www.hindawi.com/journals/jo/2022/2183055/ ; https://bmjopen.bmj.com/content/9/5/e025902

[ii] Quintana Dawson، کارآزمایی NELSON: کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان ریه با غربالگری سی تی حجمی https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30059-X/fulltext

[iii] https://www.brit-thoracic.org.uk/news/2021/future-of-lung-disease-care-at-risk-due-to-workforce-shortages-and-backlog-from-covid-19/

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lPK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *