هزاران اعتبار OpenAI برای فروش در وب تاریک پیدا شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارشناسان هشدار داده اند با توجه به اینکه مجرمان سایبری به دنبال دستیابی به اطلاعات حساس کاربران هستند، علاقه به ابزارهای در وب تاریک افزایش یافته است.

ارقام از شرکت مدیریت مواجهه با تهدیدات Flare بیش از 200000 اعتبار OpenAI را برای فروش در وب تاریک شناسایی کردند که هر کدام دارای پتانسیل این است که یک هکر را قادر می سازد تا اسرار شرکت و اطلاعات شخصی را کشف کند.

مقصر افشای این اعتبارنامه‌ها بدافزار سرقت اطلاعات است که احتمالاً گزارش‌های آن حاوی اطلاعات بیشتری است که قرار نبود توسط دیگران مشاهده شود.

ورود به سیستم شما ممکن است برای فروش باشد

در حالی که تعداد اعتبارنامه های در معرض خطر در مقایسه با تعداد کاربران ناچیز است (تقریباً 100 میلیون برای ChatGPT)، این رقم از تقریباً افزایش یافته است. 101000 مدرک شناسایی شدند در اوایل ماه ژوئن در لاگ بدافزارهای سرقت اطلاعات پنهان شده بود.

در همان زمان، یک جایگزین مخرب ChatGPT که با استفاده از داده‌های مربوط به بدافزار آموزش داده شده است، محبوبیت پیدا کرده است. با چند دستور ساده، اسکرین شات‌ها نشان می‌دهند که چت ربات هوش مصنوعی حملات قانع‌کننده‌ای ایجاد می‌کند که عوامل تهدید می‌توانند از آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن با قربانیان از طریق ایمیل، تبلیغات یا صفحات وب استفاده کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Grammarly برای Cyber ​​Monday نصف قیمت است – و این اشتباه تایپی نیست

OpenAI در پاسخ به موارد قبلی اعتبارنامه میزبانی وب تاریک گفت سخت افزار تام:

“OpenAI بهترین شیوه های صنعت را برای احراز هویت و مجوز دادن به کاربران برای سرویس هایی از جمله ChatGPT حفظ می کند، و ما کاربران خود را تشویق می کنیم از رمزهای عبور قوی استفاده کنند و فقط نرم افزارهای تایید شده و قابل اعتماد را روی رایانه های شخصی نصب کنند.”

قربانیان به جای نقص در سیستم OpenAI، اعتبار خود را از طریق بدافزار سرقت اطلاعات که ممکن است از طیفی از نقاط ورودی، از جمله تبلیغات جعلی و ایمیل‌های کلاهبرداری طراحی شده برای نصب بدافزار در دستگاه‌های میزبان باشد، افشا می‌کنند.

Flare توصیه می کند که کسانی که خود را در معرض خطر می دانند نظارت منظم وب تاریک انجام دهند و از به روزترین آنها استفاده کنند. نرم افزار حفاظت نقطه پایانی، بسیاری از آنها در ماه های اخیر برای بهبود تشخیص، هوش مصنوعی را تقویت کرده اند. همچنین از شرکت ها خواسته می شود که بهداشت اینترنتی را به خوبی رعایت کنند و به طور دوره ای آموزش کارکنان را تجدید کنند.

از طریق Bleeping

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MXeRIv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *