کاهش قیمت SSD در راه است، بنابراین می توانید برای یک معامله خوب صبر کنید – یا در روز پرایم یکی از آن ها را بگیرید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اخیراً، ممکن است از خود بپرسید – آیا قیمت SSD می تواند ارزان تر شود؟ پاسخ به این سوال ظاهراً بله است، و علیرغم کاهش قیمت‌های زیادی که در سال جاری اتفاق افتاده است، قیمت‌ها نسبتاً مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

پیش بینی شرکت تحلیلگر TrendForce (همانطور که توسط Tom's Hardware مشاهده شد) این است که انتظار می رود قیمت Client SSD، به معنای درایوهای فروخته شده به مصرف کنندگان، در سه ماهه سوم حداقل 8 درصد و شاید تا 13 درصد کاهش یابد.

بنابراین، طی چند ماه آینده، احتمالاً شاهد کاهش 10 درصدی قیمت SSD یا بیشتر خواهیم بود، پس از آن که همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، در سه ماهه گذشته تقریباً 15 تا 20 درصد کاهش یافته است. Q2). و قبل از آن، افت بین 15 تا 30 درصد در دو ماه اول سال 2023 مشاهده شد.

همه اینها باعث ایجاد تفاوت زیادی در قیمت‌ها بین امسال و سال گذشته می‌شود، به‌ویژه زمانی که این کاهش قیمت‌های جدید در هفته‌های آینده شروع می‌شود – خوب، امیدوارم.


تجزیه و تحلیل: آیا قیمت SSD در بقیه سال کاهش می یابد؟ احتمالا نه…

البته، هیچ تضمینی وجود ندارد که این پیش‌بینی به حقیقت بپیوندد، اما به طور کلی شرکت‌های تحلیل‌گر ایده بسیار خوبی از آنچه در بازار می‌گذرد دارند. TrendForce امسال با توپ کریستالی حالت جامد خود بسیار دقیق عمل کرده است، و آخرین پیش بینی بر اساس شواهد محکم است (وضعیت مازاد عرضه برای ماژول های فلش NAND مورد استفاده در SSD ها).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه Kindle Regular، Paperwhite و Oasis Edition خود را به روز کنید

این منجر به این سوال می شود: اگر مشتاق یکی از بهترین هاردهای SSD هستید، آیا باید در آینده نزدیک ماشه خرید را انجام دهید؟ خب، به نظر می رسد که انجام این کار شرط خوبی است.

همانطور که TrendForce مشاهده می‌کند، سازندگان NAND در حال حاضر تولید خود را کاهش می‌دهند (در سراسر جهان) تا سعی کنند به مازاد عرضه در بازار رسیدگی کنند، اما این تلاش‌ها برای کاهش تولید تاثیری در سه ماهه سوم نخواهد داشت. با این حال، شاید در سه ماهه چهارم این کار را انجام دهند، که ممکن است به این معنی باشد که با پیش‌روی سال آینده، قیمت‌گذاری ارزان‌تر نخواهد شد.

در واقع، شرکت تحلیلگر خاطرنشان می کند که در سه ماهه چهارم، احتمالاً شاهد افزایش قیمت های 3 بعدی NAND خواهیم بود – بنابراین هزینه آن ماژول ها شروع به افزایش خواهد کرد – اما در جاهای دیگر با NAND (و در نتیجه SSD) ممکن است به سادگی انجام شود. سطح، کم و بیش. زمان نشان خواهد داد، و شاید ما همچنان شاهد کاهش جزئی باشیم، حتی.

با نگاهی به تصویر کلی در حال حاضر، به نظر می رسد بهترین شرط این است که یک ماه یا بیشتر برای کاهش قیمت SSD که احتمالاً ورودی است، صبر کنید و سپس خرید کنید – اما پیچ و تاب در اینجا این است که Prime Day تقریباً در راه است. و با توجه به قیمت های SSD در حال حاضر ارزان، و تخفیف های بزرگ از طرف ، فروش ممکن است زمان خوبی برای انتخاب یک درایو جدید باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مایکروسافت از 31 ژانویه دیگر مجوز ویندوز 10 را نمی فروشد

مطمئناً ارزش این را دارد که خریداران بالقوه SSD در طول فروش بزرگ آمازون به مدل‌های تخفیف‌خورده توجه داشته باشند، و ما این کار را در جمع‌بندی به‌روزرسانی‌شده‌مان از بهترین معاملات Prime Day برای شما انجام خواهیم داد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vfr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *