نیکولا، سازنده کامیون های برقی بار دیگر نتوانست از حمایت سهامداران کافی برای انتشار سهام بیشتر برخوردار شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم نیکولا، سازنده کامیون های برقی بار دیگر نتوانست از حمایت سهامداران کافی برای انتشار سهام بیشتر برخوردار شود
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

نیکولا برای دومین بار از ژوئن نتوانست سهامداران کافی را برای رای دادن به پیشنهادی که به سازنده کامیون‌های برقی اجازه می‌دهد سهام بیشتری را در تلاش برای افزایش سرمایه منتشر کند، از ژوئن دریافت کند.

این شرکت روز پنجشنبه گفت که مجمع سالانه سهامداران خود را تا 3 آگوست به تعویق انداخت تا بار دیگر برای جذب سهامداران کافی برای رای دادن به این اقدام، تلاش کند. شرکت موظف است بیش از 50 درصد از کل سهام موجود را برای رای مثبت به این پیشنهاد تضمین کند.

نیکولا در جلسه 7 ژوئن نتوانست آرای کافی را به دست آورد و رأی گیری را به 6 جولای موکول کرد.

این دفعه بعدی ممکن است به لطف تغییر در قانون دلاور که انتظار می‌رود از اول اوت به اجرا درآید، برای نیکولا مثمر ثمر باشد. بر اساس این تغییر، شرکت‌هایی که در دلاور ثبت شده‌اند و می‌خواهند تعداد سهام خود را افزایش دهند، تنها باید اکثریت ساده سهام را دریافت کنند. رای داده شده اصلاحیه قانون موجود توسط قانونگذار ایالتی دلاور تأیید شده است و اکنون در انتظار امضای فرماندار جان کارنی است.

نیکولا گفت که اگر قانون جدید اجرا می شد، پیشنهاد آن برای انتشار سهام بیشتر تصویب می شد.

نیکولا در میان گروهی از استارت‌آپ‌های خودروهای برقی و حمل‌ونقل است که قبل از کسب درآمد از طریق ادغام با شرکت‌های خرید با اهداف ویژه، عمومی شدند، و اصلاً اهمیتی برای سودآوری ندارند. بسیاری از اینها، به ویژه نیکولا، در طول همه گیری همه گیر در شور و شوق سهام میم قرار گرفتند و شاهد جهش سهام – و ارزش بازار – به استراتوسفر بودند. همه این سهام دوباره به زمین سقوط کرده اند و SPAC های EV مانند نیکولا را به تکاپو برای پول نقد رها کرده اند.

نیکولا همچنین به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها بوده است. در ماه مه، این شرکت 270 کارمند یا حدود 23 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرد و اعلام کرد که قصد دارد تلاش های کامیون های برقی را به آمریکای شمالی محدود کند. حدود 150 کارگر که از برنامه های اروپایی شرکت حمایت می کردند اخراج شدند. 120 کارمند دیگر مستقر در سایت های فینیکس و کولیج، آریز، شرکت نیز شغل خود را از دست دادند. حدود 900 کارمند باقی مانده است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wxQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *