آیفون 15 پرو در مقابل آیفون 14 پرو: آیا باید ارتقا دهید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از در مقابل آیفون 14 پرو: آیا باید ارتقا دهید با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اپل در رویداد Wonderlust از سری آیفون 15 رونمایی کرد. در حالی که مدل‌های استاندارد آیفون 15 ارتقاء قابل توجهی در دوربین و نمایشگر دریافت کردند (با Dynamic Island)، سری آیفون 15 پرو نمایش را ربود. در مورد نسخه کوچک‌تر پرو، اگر قصد دارید از پرچم‌دار کامپکت سال گذشته ارتقا پیدا کنید، به خواندن ادامه دهید تا تمام تفاوت‌های آیفون 14 پرو و ​​آیفون 15 پرو را بدانید.

 

iPhone_15_Pro_vs

آیفون 15 پرو دارای ارتقاء قابل توجهی در طراحی، مواد ساخت، قدرت CPU و GPU، حافظه، شارژ، ظرفیت باتری، UWB (Ultra Wideband) و غیره است. اما سوال مهم این است که آیا اپل به اندازه کافی برای متقاعد کردن کاربران آیفون 14 پرو به پرداخت 999 دلار برای جدیدترین گجت قرار داده است؟ بیایید تفاوت های کلیدی را مرور کنیم تا به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کنیم.

ابعاد و وزن

تفاوت واضح بین مدل‌های سری آیفون پرو در سال جاری کاملاً مشهود است، بیشتر به دلیل استفاده از مواد برای ساخت مدل‌های آیفون 15 پرو. به همین دلیل است که تفاوت در ابعاد و وزن ظریف خواهد بود.

آیفون 14 پرو: 147.5 x 71.5 x 7.85 میلی‌متر، 206 گرم

آیفون 15 پرو: 146.6mm x 70.6mm x 8.25mm، 187 گرم

مرزهای نازک تر

به محض اینکه آیفون 15 پرو را در فروشگاه اپل تحویل می گیرید، یک تفاوت قابل توجه بلافاصله نمایان می شود – حاشیه های نازک تر در اطراف نمایشگر. تعداد بسیار کمی از حاشیه های نسبتاً ضخیم آیفون 14 پرو شکایت کرده اند. با این حال، اپل توجه زیادی به کوتاه کردن قاب ها بدون تأثیرگذاری بر ظاهر یکنواخت دارد.

در حالی که ممکن است تفاوت قاب با کاغذ دیواری تیره ظاهر نشود، اما باید با پس زمینه روشن کاملاً مشهود باشد. نرخ نوسازی صفحه نمایش، وضوح و حداکثر روشنایی مانند مدل قبلی باقی می مانند.

قاب تیتانیومی

با شروع عرضه آیفون X در سال 2017، اپل شروع به استفاده از قاب فولادی ضد زنگ درجه جراحی در مدل های گران قیمت کرد. در حالی که فولاد ضد زنگ در iPhone 14 Pro ظاهری بکر و ممتاز را ارائه می‌دهد، روکش براق یک آهنربای اثر انگشت است و وزن دستگاه را افزایش می‌دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بری برای بهبود پایبندی به دارو، بسته دیجیتال هوشمند را راه اندازی کرد
سیستم دوربین لاین آپ اپل آیفون 15 پرو 230912

پس از آزمایش تیتانیوم در سری ، اپل همان را برای مدل های آیفون 15 پرو نیز آورده است. سبک تر و قوی تر از فولاد ضد زنگ است اما اغلب کار با آن سخت تر است. بافت برس خورده جای اثر انگشت شما نمی شود و به خوبی در برابر خراشیدگی و خم شدن مقاومت می کند. اگر آیفون 15 پرو تست های خمش را در یوتیوب پشت سر گذاشت، تعجب نکنید.

قاب تیتانیومی نیز در اطراف لبه‌ها قرار گرفته است که در دست گرفتن آن بسیار راحت‌تر از لبه‌های صاف آیفون 14 پرو است. یکی از مواردی که اپل بیان می کند که مدل های آیفون 15 پرو سبک تر هستند. با این حال، تنها زمانی متوجه این تفاوت خواهید شد که آنها را با مدل های آیفون 14 پرو شخصاً اندازه گیری کنید.

دکمه اکشن

سوئیچ بی‌صدا – یکی از عناصر نمادین سری آیفون – بالاخره با آیفون 15 به‌روزرسانی بزرگی دریافت کرد. اپل سوئیچ بی‌صدا را با دکمه Action جایگزین کرده است. دکمه کوچک بالای کلیدهای تنظیم صدا برای انجام اقدامات مختلفی مانند روشن کردن چراغ قوه، اجرای میانبر یا باز کردن یک برنامه خاص قابل برنامه ریزی است.

این به شما بستگی دارد که دکمه Action را بر اساس ترجیحات خود تغییر دهید. البته، بسیاری از این ترفندها ممکن است به میزان آزادی که اپل به توسعه دهندگان iOS برای استفاده بهینه از Action Button جدید می دهد بستگی دارد.

A17 Pro Bionic

همانطور که انتظار می رفت، آیفون 15 پرو با تغییراتی روبرو شد. تراشه A17 Pro Bionic مبتنی بر ریزمعماری 3 نانومتری در مدل‌های جدید آیفون 15 پرو نمایش داده می‌شود. این چیپست اپل A16 در مدل‌های آیفون 14 پرو سریع‌تر و کم مصرف‌تر است.

به بیان اعداد، A17 Pro نسبت به تراشه A16 در سری آیفون 14 پرو 10 درصد عملکرد سریع‌تر، موتور عصبی 2X و GPU 20 درصد سریع‌تر دارد. اپل همچنین قول بهبود GPU را برای ارائه عملکرد نسل بعدی بازی در آیفون 15 پرو داده است. برای نشان دادن این موضوع، یوبی‌سافت بازی Assassin's Creed Mirage (که برای کنسول‌های بازی طراحی شده است) را برای آیفون سال آینده منتشر خواهد کرد.

ارتقاء دوربین

Apple iPhone 15 Pro lineup hero 230912 1

سال گذشته، اپل آیفون 14 پرو را با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی ارتقا داد. در حالی که انتظار یک تغییر سخت افزاری بزرگ را نداشتیم، اپل چند به روز رسانی دوربین را به ما نشان داد.

دوربین های آیفون 15 پرو به شما امکان می دهند در فواصل کانونی 24، 28 و 35 میلی متر عکس بگیرید. اپل همچنین ادعا می‌کند عملکرد ۲ برابری در نور کم، حالت پرتره بهتر، OIS و پوشش ضد انعکاس برای حذف شعله‌ها از تصاویر. همچنین می‌توانید ویدیوهای Pro Res را با سرعت 4K@60fps بگیرید. در iPhone 14 Pro به 4K@30fps محدود شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دیزنی پلاس مدل انتشار خود را تغییر می‌دهد و قصد دارد همه قسمت‌های «اکو» را یکجا عرضه کند

در حالی که دوربین های سه گانه ثابت باقی می مانند، مدل آیفون 15 پرو مکس با دوربین 120 میلی متری تله فوتو جدید که دارای طراحی منحصر به فرد 4 منشوری برای موبایل است، عشق بیشتری به خود جلب می کند. به طور سنتی، لنز دوربین 120 میلی‌متری بسیار بلند است، اما اپل یک لنز را برای قرار دادن در داخل آیفون 15 پرو مکس دوباره طراحی کرده است.

پورت USB-C

پس از سال ها مقاومت در برابر USB-C، آیفون 15 پرو بالاخره استاندارد جهانی شارژ و انتقال داده را دریافت کرد. این گوشی از شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می کند که مشابه آیفون 14 پرو سال گذشته است. در نهایت می‌توانید از یک کابل برای شارژ تمام دستگاه‌های اپل خود – آیفون، آی‌پد، مک‌بوک و غیره استفاده کنید.

کابل کانکتور USB C 230912 Apple iPhone 15 Pro lineup

پورت USB-C از USB-C 3.0 پشتیبانی می کند که قادر به انتقال داده با سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه است. این به اندازه کافی سریع است، مشروط بر اینکه از یک کابل USB-C 3.0 مناسب با رایانه Mac یا استفاده کنید.

تراشه جدید فوق العاده پهن باند

کاربران AirTag با آیفون 15 پرو خوششان می آید. این دستگاه یک تراشه UWB نسل دوم دریافت می کند که در یافتن کیف پول گم شده، کلیدها، حیوانات خانگی و موارد دیگر دقیق تر است. اپل مدعی است دسترسی 3X برای پیمایش اقلام گمشده.

گزینه های رنگ جدید

رنگ های آیفون 15 پرو 1

از آنجایی که این روند هر ساله با اپل رواج دارد، سری آیفون 15 پرو دارای رنگ‌های جدید برای نشان دادن آخرین خرید شما است. اپل تولید Deep Purple آیفون 14 پرو را متوقف کرده و تایتان گری و آبی را جایگزین آن کرده است. رنگ های نقره ای و مشکی فضایی بدون تغییر باقی می مانند.

آیفون 15 پرو شایسته توجه شماست

در حالی که توصیه نمی‌کنیم هر سال آیفون خود را ارتقا دهید، لیست طولانی از پیشرفت‌ها یک مورد قوی برای iPhone 15 Pro ایجاد می‌کند. اگر از پورت لایتنینگ و عمر باتری ضعیف خسته شده‌اید و می‌خواهید بر این پیشرفت‌های آبدار دوربین مسلط شوید، ارتقا به آیفون 15 پرو اصلاً تصمیم بدی نخواهد بود. اگر تصمیم خود را گرفته اید، بهترین قاب ها را برای سری آیفون 15 تهیه کنید تا از خرید گران قیمت خود محافظت کنید.

امیدواریم از این مقاله آیفون 15 پرو در مقابل آیفون 14 پرو: آیا باید ارتقا دهید مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BVgoEN
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *