آیفون 15 کسل کننده به نظر می رسد؟ آیفون های بعدی می توانند نمایشگرهای بدون حاشیه داشته باشند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شایعات آیفون 15 به ما ایده خوبی در مورد انتظارات از گوشی های هوشمند بعدی داده است – به طور خلاصه، طراحی های تازه، پورت های USB-C، های بهتر و عمر باتری بهبود یافته. اما اگر مشتاق چیزی رادیکال‌تر هستید، طبق گزارش‌های جدید، جانشینان آیفون 15 می‌توانند نمایشگرهای OLED بدون حاشیه را ارائه دهند.

سایت خبری معتبر کره ای The Elec گزارش می دهد که اپل از تامین کنندگان اصلی صفحه نمایش خود (سامسونگ و ال جی دیسپلی) خواسته است که نمایشگرهای “آیفون OLED بدون حاشیه” را برای مدل های آینده توسعه دهند.

این شایعه توسط افشاگر تلفن نیز تقویت شد جهان یخی در توییتر (در زیر)، که نشان می دهد اپل همچنین قصد دارد یک “بدنه شیشه ای یکپارچه” ایجاد کند، در حالی که در عین حال از “نوع جدیدی از شیشه های فوق العاده قوی و قوی استفاده می کند”.

بیشتر ببین

بنابراین، از نظر تئوری، ما به زودی می‌توانیم آیفون بدون حاشیه را ببینیم که چندین سال شایعه شده بود و به آیفون 7 و آیفون 8 برمی‌گردد. البته، قاب‌های آیفون از زمان آن گوشی‌ها به‌طور قابل‌توجهی کوچک شده‌اند، به طوری که انتظار می‌رود آیفون 15 باریک‌ترین آیفون‌هایی را که تاکنون در آیفون دیده شده است داشته باشد (ظاهراً با اندازه‌گیری فقط 1 طرفداران).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اپل مذاکرات را برای راه اندازی Apple Pay در هند از سر می گیرد

اما این آخرین شایعات نشان می‌دهد که آیفون‌ها به زودی می‌توانند به طور موثری صفحات شیشه‌ای شوند. البته نه با نمایشگرهای لبه خمیده ای که در گوشی هایی مانند Samsung Galaxy S23 Ultra دیده ایم. این به این دلیل است که طبق گزارش The Elec، اپل فناوری نمایشگر منحنی سامسونگ را به دلیل «اعوجاج نوری» که می‌تواند ایجاد کند، در کنار آسیب‌پذیری آن در برابر شوک‌های خارجی، رد کرده است.

در عوض، چالش سامسونگ و ال‌جی دیسپلی ایجاد یک صفحه‌نمایش بدون حاشیه با طراحی سنتی صفحه‌نمایش تخت آیفون است، که کار بدی نیست. به گفته The Elec، این امر مستلزم پیشرفت هایی در فناوری هایی مانند دوربین های زیر پنل و “کاپسوله سازی لایه نازک”، به علاوه خم شدن مدارهایی است که در حال حاضر در قاب های آیفون در زیر نمایشگر قرار دارند.

به عبارت دیگر، ممکن است کارهای زیادی برای رسیدن به طراحی بدون حاشیه برای آیفون 16 وجود داشته باشد، زیرا با توجه به چالش‌های موجود، سال 2025 به نظر می‌رسد بازه زمانی محتمل‌تری باشد. با این حال، اگر یک آیفون واقعاً آینده نگر می خواهید که آیفون 15 را کلاه قدیمی به نظر برساند، می تواند ارزش آن را داشته باشد که مدل فعلی خود را برای مدت کمی بیشتر نگه دارید.


تجزیه و تحلیل: آیا واقعاً به یک آیفون بدون حاشیه نیاز داریم؟

عکس ماکرو گریل گریل اسپیکر نزدیک اپل آیفون 14 پرو

(اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

انتظار نمی رود آیفون 15 یک جهش رادیکال برای گوشی های هوشمند اپل باشد – و جدا از اضافه شدن جزیره دینامیک به آیفون 15 و 15 پلاس، انتظار می رود هر مدل در خط تولید امسال نمایشگری مشابه مدل قبلی خود داشته باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Polestar 4 شیشه عقب را با صفحه نمایش hi-def جایگزین می کند

اما این لزوما به این معنا نیست که یک آیفون بدون حاشیه، که چند سالی است شایعه شده است، لزوما یک جهش بزرگ به جلو خواهد بود. مطمئناً، یک صفحه شیشه ای بیرون از جعبه به نظر می رسد، اما آیا قاب گوشی از داشتن یک قاب کوچک در اطراف صفحه نمایش برای گرفتن روی آن سودی نمی برد؟

سپس تمام مشکلات احتمالی در مورد شکنندگی، لغزندگی و لمس تصادفی صفحه نمایش وجود دارد. همانطور که فیلیپ برن، ویرایشگر ایالات متحده TechRadar استدلال کرده است، قاب ها خود آسیب بزرگی برای تلفن های امروزی نیستند – همانطور که او می گوید، “بهبود طراحی قاب ارزش هیجان انگیزی ندارد، مگر اینکه شما یک مهندس باشید.”

با این حال، سخت است که مشتاق تغییر اساسی در طراحی آیفون نباشیم و یک آیفون شیشه ای مطمئناً آینده نگرانه به نظر می رسد (تا زمانی که آن را در یک قاب قرار دهید). بنابراین، در حالی که انتظار می‌رود آیفون 16 پرو دارای Face ID زیر نمایشگر و دوربینی باشد که در نهایت برای زوم با سامسونگ رقابت می‌کند، به نظر می‌رسد که جانشین آن گوشی در نهایت می‌تواند کسی باشد که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید «قاب صفر» را ارائه دهد – چه بخواهید چه نخواهید.



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WvCVVf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *