ابزار جدید هوش مصنوعی گوگل می تواند به سازماندهی فایل های نامرتب Google Docs شما کمک کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوگل یک مدل زبان بزرگ دیگر (LLM) را با هدف کمک به مردم در سازماندهی آشفتگی خود راه اندازی می کند پرونده های گوگل حساب ها.

فرض کنید شما یک دانشجوی کالج هستید که یک سری یادداشت را برای کلاس در فایل Google Docs تایپ کرده اید، اما فکر زیادی برای ساختار صفحه نکرده اید. این همه یک آشفتگی بزرگ از ایده های تصادفی سازماندهی شده است. اکنون، می توانید بپرسید ابزار جدید NotebookLM برای ایجاد یک خلاصه کوتاه برای خواندن، تا تصور بهتری از آنچه نوشتید داشته باشید. فایل اصلی همچنان برای مرجع وجود خواهد داشت. به جایی نمی رسد. مولد حتی برخی «موضوعات و سؤالات کلیدی» را بر اساس اطلاعات خلاصه شده مطرح می کند تا به کاربران کمک کند «درک بهتری از مطالب داشته باشند». علاوه بر این، شما محدود به یک سند نیستید. نوت بوک LM قادر است از چندین منبع برای محتوای خود استفاده کند.

هدایت هوش مصنوعی

مانند Bard، دیگر هوش مصنوعی مولد گوگل، اگر می‌خواهید چیز خاصی بدانید، می‌توانید از NotebookLM سوالاتی بپرسید تا پاسخ آن را بهتر هدایت کنید. در مثال ارائه شده، یک دانش‌آموز می‌تواند «مقاله‌ای درباره علوم اعصاب» بارگذاری کند و سپس به هوش مصنوعی بگوید که فهرستی از «اصطلاحات کلیدی مرتبط با دوپامین» را از آن قطعه خاص بسازد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تأخیر پیوستن مجدد به Horizon می تواند بر روی فناوری پزشکی انگلستان داشته باشد

NotebookLM فقط برای خلاصه کردن یادداشت های مدرسه شما نیست. به گفته گوگل، می تواند ایده هایی را نیز تولید کند. گوگل بیان می‌کند که یک سازنده محتوا می‌تواند ایده خود را برای یک ویدیوی جدید به LLM بدهد و سپس به آن دستور دهد تا یک پیش‌نویس تقریبی برای یک فیلمنامه بنویسد یا به یک تاجر کمک کند تا سؤالاتی را برای پرسیدن در جلسه سرمایه‌گذاران مطرح کند.

همانطور که ممکن است مفید به نظر برسد، یک مشکل اساسی وجود دارد. باور کنید یا نه، NotebookLM هنوز هم می تواند توهم داشتن. حتی با وجود اینکه منبع اصلی حساب شخصی Google Docs شماست، هنوز این احتمال وجود دارد که اطلاعات نادرست ایجاد کند. این شرکت توصیه می‌کند که پاسخ‌های ایجاد شده را “در برابر منبع اصلی خود” فقط برای ایمن بودن بررسی کنید. اگر هوش مصنوعی از چندین منبع استفاده می‌کند، گوگل بیان می‌کند که هر پاسخ دارای نقل‌قول‌هایی است تا دقیقاً بدانید همه چیز از کجا می‌آید.

انتشار آینده

NotebookLM در حال حاضر شاهد انتشار محدودی است زیرا هنوز فناوری آزمایشی است. اگر می‌خواهید خودتان آن را امتحان کنید، به سراغ آن بروید Google Labs و در لیست انتظار ثبت نام کنید. هنگامی که یک نقطه باز می شود، Google از طریق ی که به شما اطلاع می دهد شلیک می کند. این شرکت از افراد خوش شانسی که دسترسی پیدا می کنند می خواهد که بازخورد خود را ارائه دهند تا بتواند هوش مصنوعی را بهبود بخشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه خاموش کردن صندوق ورودی متمرکز در Outlook در وب، دسکتاپ یا موبایل

NotebookLM در واقع اولین حضور جهانی خود را در طول این مدت انجام داد Google I/O 2023 زمانی که در ابتدا به عنوان Project Tailwind شناخته می شد. در این رویداد غول فناوری بسیاری از دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای آینده را مورد آزار و اذیت قرار داد. که اکثر آنها با چند straggler باقی مانده منتشر شده اند. مترجم جهانیبه عنوان مثال، هنوز در عمل وجود ندارد. اگر به خاطر ندارید، این یک «سرویس دوبله ویدیویی هوش مصنوعی» است که توانایی ترجمه گفتار را در زمان واقعی دارد. همچنین اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد پانل جانبی، یک ویژگی Google Docs است که می تواند هنگام نوشتن پیام های متنی ایجاد کند.

از Google پرسیدیم که آیا می‌تواند اطلاعاتی درباره فناوری گمشده I/O 2023 به علاوه زمانی که نسخه نهایی NotebookLM را منتشر می‌کند، ارائه دهد. این داستان متعاقبا به روز رسانی خواهد شد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/IviqvG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *