هوش مصنوعی مولد جدید گوگل به شما امکان می دهد پیش نمایش لباس ها را در مدل های مختلف مشاهده کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم مولد جدید گوگل به شما امکان می دهد پیش نمایش لباس ها را در مدل های مختلف مشاهده کنید
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

گوگل که همیشه مشتاق است به هوش مصنوعی مولد متمایل شود، ویژگی خرید جدیدی را راه‌اندازی می‌کند که لباس‌ها را در مجموعه‌ای از مدل‌های مد واقعی نشان می‌دهد.

بخشی از طیف گسترده‌ای از به‌روزرسانی‌های Google Shopping که در هفته‌های آینده منتشر می‌شود، ابزار آزمایشی مجازی Google برای پوشاک تصویری از لباس می‌گیرد و تلاش می‌کند تا پیش‌بینی کند که چگونه می‌پوشد، تا می‌شود، می‌چسبد، کشیده می‌شود و چین و چروک و سایه ایجاد می‌کند. روی مجموعه ای از مدل های واقعی در حالت های مختلف.

آزمایش مجازی توسط یک مدل جدید مبتنی بر انتشار که Google به صورت داخلی توسعه داده است، پشتیبانی می‌شود. مدل‌های انتشار – که شامل مولدهای تبدیل متن به هنر Stable Diffusion و DALL-E 2 هستند – یاد می‌گیرند که به تدریج نویز را از یک تصویر شروع که کاملاً از نویز ساخته شده است کم کنند و آن را گام به گام به هدف نزدیک‌تر کنند.

گوگل این مدل را با استفاده از جفت‌های بسیاری از تصاویر آموزش داد، که هر کدام شامل فردی بود که لباسی در دو حالت منحصربه‌فرد می‌پوشد – برای مثال، تصویری از شخصی که پیراهنی پوشیده به پهلو ایستاده و دیگری در جلو ایستاده است. برای قوی‌تر کردن مدل (یعنی مبارزه با نقص‌های بصری مانند چین‌هایی که بدشکل و غیرطبیعی به نظر می‌رسند)، این فرآیند با استفاده از جفت‌های تصویر تصادفی از لباس‌ها و افراد تکرار شد.

امتحان گوگل

ویژگی آزمایشی جدید گوگل با هوش مصنوعی، که از هوش مصنوعی مولد برای تطبیق لباس با مدل‌های مختلف بهره می‌برد.

لیلیان رینکن، مدیر ارشد محصولات خرید مصرف‌کننده در گوگل، در یک پست وبلاگی که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است، می‌نویسد: «وقتی لباس‌ها را در فروشگاه امتحان می‌کنید، می‌توانید فوراً متوجه شوید که برای شما مناسب هستند یا خیر». او به یک نظرسنجی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد 42 درصد از خریداران آنلاین احساس نمی‌کنند با تصاویر مدل‌ها نشان داده می‌شوند، در حالی که 59 درصد از کالایی که آنلاین خرید کرده‌اند، احساس نارضایتی می‌کنند، زیرا در آنها متفاوت از آنچه انتظار می‌رفت به نظر می‌رسد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  12 روش برای رفع خطای Epic Games Code II-E1003

رینکن ادامه داد: «شما باید به همان اندازه احساس اطمینان داشته باشید که برای لباس آنلاین خرید کنید.

فناوری آزمایش مجازی جدید نیست. و ی مدتی است که مدل‌سازی پوشاک مولد را آزمایش کرده‌اند، مانند Walmart که از سال گذشته یک ویژگی آنلاین ارائه کرده است که از عکس‌های مشتریان برای مدل‌سازی لباس استفاده می‌کند. استارت‌آپ هوش مصنوعی AIMIRR این ایده را یک قدم فراتر می‌برد و از فناوری رندر لباس در زمان واقعی برای پوشاندن تصاویر لباس روی یک ویدیوی زنده از یک شخص استفاده می‌کند.

خود گوگل در گذشته از فناوری آزمایش مجازی استفاده کرده است و با L'Oréal، Estée Lauder، MAC Cosmetics، Black Opal و Charlotte Tilbury همکاری می‌کند تا به کاربران Search اجازه دهد سایه‌های آرایش را در مجموعه‌ای از مدل‌ها با رنگ‌های پوست مختلف امتحان کنند.

امتحان گوگل

اعتبار تصویر: گوگل

اما از آنجایی که هوش مصنوعی مولد به طور فزاینده‌ای در صنعت مد تجاوز می‌کند، با واکنش مدل‌هایی که می‌گویند نابرابری‌های طولانی مدت را تشدید می‌کند، مواجه شده است.

مدل‌ها عمدتاً پیمانکاران مستقل کم‌درآمدی هستند که برای کارمزدهای بالای آژانس (حدود 20 درصد) و همچنین هزینه‌های تجاری از جمله بلیط هواپیما، مسکن گروهی و مواد تبلیغاتی مورد نیاز برای کار با مشتریان هستند. و با منعکس کننده ترجیحات استخدام جانبدارانه، آنها کاملاً همگن هستند. طبق یک نظرسنجی، تا سال 2016، 78 درصد از مدل ها در تبلیغات مد سفید پوست بودند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از ChatGPT با سیری در آیفون

در میان دیگران، Levi's فناوری هوش مصنوعی را برای ایجاد مدل‌های سفارشی‌سازی شده توسط هوش مصنوعی آزمایش کرده است. Levi's در مصاحبه‌های خود از این فناوری دفاع کرد و گفت که «تنوع مدل‌هایی را که خریداران می‌توانند با پوشیدن محصولاتش ببینند، افزایش می‌دهد». اما این شرکت به سؤالات منتقدان پاسخ نداد چرا این برند مدل های بیشتری را با ویژگی های متنوعی که به دنبال آن است به خدمت نگرفته است.

در این پست وبلاگ، رینکن تاکید کرد که گوگل ترجیح داده از مدل‌های واقعی استفاده کند – و طیف متنوعی از اندازه‌های XXS-4XL که نشان‌دهنده قومیت‌ها، رنگ پوست، شکل‌های بدن و انواع مو هستند. اما او به فیل در اتاق نگفت: آیا ویژگی جدید آزمایش ممکن است به فرصت‌های عکاسی کمتری برای مدل‌های پایین‌تر منجر شود یا خیر.

امتحان گوگل

گوگل برای آموزش مدل مولد هوش مصنوعی در پشت ویژگی آزمایشی جدید خود، مجموعه داده ای از مدل ها و لباس ها را جمع آوری کرد.

همزمان با عرضه آزمایش مجازی، گوگل در حال راه اندازی گزینه های فیلترینگ برای جستجوی لباس با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم های تطبیق بصری است. این فیلترها که در فهرست‌های محصولات در خرید موجود است، به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از ورودی‌هایی مانند رنگ، سبک و الگو، جستجوهای خود را در فروشگاه‌ها محدود کنند.

رینکن گفت: «همکاران می‌توانند در این مورد در فروشگاه کمک کنند و گزینه‌های دیگری را بر اساس آنچه قبلاً امتحان کرده‌اید، پیشنهاد دهند و پیدا کنند. «اکنون می‌توانید وقتی لباس آنلاین خرید می‌کنید، دست بیشتری به دست آورید.»

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/fsU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *