تأخیر پیوستن مجدد به Horizon می تواند بر روی فناوری پزشکی انگلستان داشته باشد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جیمز شپرد، مدیر عامل بریتانیا و ایرلند در Kadans Science Partner، در مورد تاخیر بریتانیا در پیوستن مجدد به برنامه Horizon Europe و تأثیری که می تواند بر فناوری پزشکی در این کشور داشته باشد، اظهار نظر می کند.

Horizon Europe، برنامه اصلی تامین مالی اتحادیه اروپا برای تحقیق و نوآوری، ستاره طلایی است که بریتانیا همچنان باید به دنبال آن باشد. این بزرگترین برنامه جهان برای تحقیق و توسعه مشترک چند کشوری است و راه را برای همکاری با کیفیت بالا با بهترین محققان، مبتکران و مشاغل در سراسر جهان باز می کند. اگر دولت بریتانیا واقعاً می‌خواهد وضعیت «ابرقدرت» را بیش از یک شعار روابط عمومی ایجاد کند، ما نیاز به تعهد به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور، جذب استعدادهای بین‌المللی و ایجاد محیطی مناسب برای رشد داریم.

زمانی که بریتانیا رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد، عضویت وابسته به عنوان بخشی از توافق خروج موافقت شد، با این حال، اتحادیه اروپا همچنان در روند نهایی کردن این اتحادیه است. ماه ها از زمانی که قرار بود کار “فوری” برای تضمین یک معامله انجام شود می گذرد، زمان برای استفاده حداکثری از این برنامه هفت ساله که در سال 2027 به پایان می رسد در حال سپری شدن است و بخش فناوری پزشکی نیز از این برنامه مصون نیست. تاثیری که این تاخیر دارد

از لحاظ تاریخی، درست است که medtech به اندازه سایر بخش‌های صنعت علوم زیستی از عضویت Horizon بهره نبرده است. در سال گذشته، Horizon بیشتر بودجه خود را بر روی موضوعات دیجیتال، آب و هوا و انرژی، اقتصاد زیستی و بخش‌های غذا، و بخش‌های استارت‌آپ و نوآوری متمرکز کرده است. با این حال، پیوستن مجدد به برنامه Horizon، به نوآوران فناوری پزشکی بریتانیا این فرصت را می‌دهد که روابط خود را با Horizon دوباره تنظیم کنند، و آنها را قادر می‌سازد تا پول بیشتری برای نوآوری پزشکی، دسترسی به موقع به مداخلات بهداشتی با کیفیت، نتایج بهداشتی بهتر برای بیماران، و مراقبت‌های بهداشتی مقرون‌به‌صرفه جمع‌آوری کنند. Horizon Europe به‌عنوان پتانسیلی برای ارائه یک منبع واقعاً ارزشمند بودجه، و بنابراین نقشی کلیدی در آینده medtech دارد.

یکی از حوزه‌های medtech که از عضویت Horizon سود زیادی می‌برد، است. پیشرفت در هوش مصنوعی همان چیزی است که از آینده صنعت medtech پشتیبانی می کند، و پیش بینی می شود که هوش مصنوعی مولد در صنعت medtech سریعتر از هر بخش دیگری رشد کند. در واقع، طبق آمار Statista، در سال 2021 هوش مصنوعی در بازار مراقبت های بهداشتی 11 میلیارد دلار در سراسر جهان ارزش داشت. پیش بینی شده است که ارزش بازار جهانی هوش مصنوعی مراقبت های بهداشتی تا سال 2030 تقریباً 188 میلیارد دلار خواهد بود که از سال 2022 تا 2030 با نرخ 37 درصد افزایش می یابد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ممنوعیت هوش مصنوعی که «قدرت دولتی را زیر و رو می‌کند» ممکن است صنعت نوپای این کشور را سرد کند

هوش مصنوعی می تواند و می تواند صنعت medtech را به طرق مختلف بهبود بخشد، از کارآمدتر کردن فرآیندها گرفته تا کمک به شرکت ها برای شخصی سازی تعاملات مشتریان خود، بازگشایی روش های جدید نوآوری از طریق خلاقیت غیرمتعارف، تا دسترسی بهتر به داده ها و دانش سازمانی. در بریتانیا، دولت برنامه‌هایی برای افتتاح پنج مرکز اختصاص داده شده به بررسی پتانسیل هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی دارد. آنها در لندن، گلاسکو، لیدز، آکسفورد و کاونتری مستقر خواهند شد و بر روی کاربرد خاصی از هوش مصنوعی تمرکز خواهند کرد.

یکی از نمونه‌های هوش مصنوعی که قبلاً در صنعت پزشکی استفاده می‌شود، در بیمارستان آدنبروک در کمبریج است. آنها از سیستم InnerEye برای پردازش خودکار اسکن بیماران مبتلا به سرطان پروستات استفاده می کنند. این سیستم یک تصویر اسکن می گیرد، پروستات را روی تصویر مشخص می کند، تومورها را علامت گذاری می کند و گزارش می دهد. این امر درمان سرطان پروستات را تسریع می کند و اکنون برای استفاده در بیماران تومور مغزی در حال بررسی است. این استفاده روزافزون از هوش مصنوعی منجر به نیاز مستقیم به بودجه بیشتر می شود و تاخیر در توافقنامه Horizon باعث می شود که این امر مانع شود.

مانع دیگر این است که شرکت‌های فناوری پزشکی اغلب جذب سرمایه‌های ریسک‌پذیر را بسیار چالش‌برانگیزتر از سایر بخش‌های محبوب‌تر می‌دانند. سرمایه گذاران خطرپذیر، که برای مدت طولانی رگ حیات شرکت های فناوری پزشکی بوده اند، در حال رشد محتاطانه نسبت به این بخش هستند که تا حد زیادی به دلیل تورم است. در عوض سرمایه گذاران به دنبال صنایع قابل اطمینان تری هستند که می توانند خروجی های سریعتر و کم خطرتر را ارائه دهند. برای مثال، درمان‌ها با این فرآیند زمان بسیار آسان‌تری دارند. بنابراین، صنعت medtech بیشتر به کمک های مالی متکی است، به ویژه شرکت هایی که در مراحل اولیه خود هستند. تأخیر در دسترسی به تکرار بعدی Horizon فقط این موضوع را تشدید می‌کند و آسیب بیشتری به صنعت medtech وارد می‌کند و به طور بالقوه باعث می‌شود که برخی از شرکت‌های کوچک‌تر و تازه‌کار از بین بروند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  زیمنس مرکز تعالی تحقیق و توسعه ابزار سنجش ایمنی را راه اندازی کرد

Medtech قرار است زیربنای آینده مراقبت های بهداشتی باشد و فناوری و پزشکی را حتی بیشتر به هم نزدیک کند. استفاده از فناوری مراقبت های بهداشتی را در آینده قابل مدیریت تر، مقرون به صرفه تر و در دسترس تر نگه می دارد. شرکت‌های Medtech موقعیت خوبی برای پیشبرد آینده مراقبت‌های بهداشتی نه تنها در بریتانیا، بلکه در سراسر جهان دارند، اما اکثر آنها به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

بنابراین، مهم است که نهادهای بخش عمومی سرمایه گذاری کنند و فناوری پزشکی را پرورش دهند. سیستم بهداشتی بریتانیا در سراسر جهان به عنوان یک سیستم کاملاً جامع، موفق و قابل اعتماد شناخته شده است، که همه اینها به بریتانیا کمک می کند تا به یک رقیب اصلی در جهان مراقبت های بهداشتی جهانی تبدیل شود. محققان و مبتکران جاه طلب باید تشویق شوند تا به این امر ادامه دهند. Medtech نقشی کلیدی در پایداری مالی بلندمدت سیستم بهداشت و مراقبت بریتانیا دارد و عضویت Horizon به اطمینان از تحقق این امر کمک خواهد کرد.

از منظر املاک و مستغلات، جایی که تجربه شخصی من به عنوان مدیر عامل Kadans نهفته است، شرکت های medtech به طور کلی یا به فضای اداری یا فضاهای آزمایشگاهی درجه پایین نیاز دارند. آنها اغلب فضای کمتری را اشغال می کنند و به دنبال شرایط بسیار انعطاف پذیر می گردند، زیرا هزینه آنها بسیار بیشتر است. با توجه به اینکه احتمالاً آنها نیز خریداری می شوند، آنها نمی خواهند خود را به اجاره نامه های طولانی تر ببندند. بار دیگر، این منطقه ای است که برای صنعت medtech هزینه بسیار زیادی دارد و بنابراین نیاز به سطح بالایی از سرمایه گذاری مداوم دارد. فناوری پزشکی اگر جایی برای انجام آن نداشته باشد نمی تواند توسعه یابد. واقعیت این است که اعضای کلیدی صنعت به دلیل تاخیر دولت در تایید معامله Horizon منتظر این فضاها مانده اند.

Medtech در یک هفته پیشرفت نکرده است. به تعهد مالی چند ساله نیاز دارد که این معامله می تواند و باید آن را فراهم کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wAUxkU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *