ارائه دهنده خدمات پرداخت آفریقایی Nomba 30 میلیون دلار با حمایت Base10 Partners و Shopify جمع آوری می کند.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ارائه دهنده خدمات پرداخت آفریقایی Nomba 30 میلیون دلار با حمایت Base10 Partners و Shopify جمع آوری می کند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ارائه‌دهنده خدمات پرداخت نیجریه‌ای Nomba 30 میلیون دلار در سرمایه‌گذاری قبل از سری B برای حمایت از ارائه راه‌حل‌های پرداخت سفارشی برای مشاغل آفریقایی جمع‌آوری کرده است. دور، که ارزش شرکت را 150 میلیون دلار + با توجه به داده های YCombinator در با ارزش ترین شرکت های آن، توسط Base 10 Partners مستقر در سانفرانسیسکو رهبری شد.

Partech و Khosla Ventures، سرمایه‌گذاران فعلی از دور سری A 5 میلیون دلاری آن در سال 2019، و همچنین حامیان جدید، از جمله Helios Digital Ventures و Shopify، که ممکن است اولین سرمایه‌گذاری خود را در قاره از طریق فین‌تک نیجریه انجام دهد، شرکت کردند.

در ماه مه گذشته، Nomba تحت حمایت YC، که توسط آدینکا آدووال و پلومی ابولووارین، در سال 2016 تحت یک تغییر نام تجاری از Kudi، که به عنوان یک ربات ادغام شد که به درخواست‌های مالی در برنامه‌های اجتماعی پاسخ می‌دهد، راه‌اندازی شد. این یک راه‌حل آنلاین بود که از آن زمان توسط فین‌تک‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت، اما در یک کشور آفریقایی برای رسیدن به مقیاس گسترده تلاش کرد. 90 درصد از معاملات در اقتصاد غیررسمی مبتنی بر پول نقد است و بیش از 60 میلیون بزرگسال نیجریه ای علیرغم گسترش محصولات مالی دیجیتال بدون بانک هستند.

Cash همچنان پادشاه است، و Nomba دو سال پس از پخش زنده با چت بات خود، کسب و کار خود را برای تطبیق با این روایت تغییر داد. با اجرای یک مدل بانکداری آژانس، هزاران نفر از افراد و صاحبان مشاغل کوچک (که به عنوان نمایندگان آن عمل می کردند) پایانه های POS را برای ارائه خدمات مالی ضروری مانند برداشت وجه نقد، انتقال و پرداخت قبض به نیجریه ای های بدون بانک و فاقد بانک ارائه کرد. فین تک در حال حاضر بسیار بیشتر از آن است. تغییر نام آن نشان می دهد که: Kudi، سیستم ساده وجه نقد، پرداخت و پرداخت و جمع آوری POS، به Nomba، یک پلتفرم همه کانال با طیف وسیعی از ابزارهای تجاری و مدیریتی برای انواع مختلف کسب و کار، که برای سایر مشاغل نیز جذاب است. فین‌تک‌ها خدمات قابل تعویضی مانند Moniepoint، OPay و FairMoney را از طریق خرید CrowdForce ارائه می‌کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین چاپگر لیزری برای استفاده خانگی در سال 2023

تمرکز اصلی ما این بوده است که چگونه به کسب و کارهای کوچک در مقیاس اساسی کمک کنیم. مدیر عامل Adewale در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: شرکت Shopify در این دور به این موضوع بستگی دارد که چه نوع ابزار نرم افزاری ارائه می کنیم که به طور بالقوه می تواند هزینه عملیات آنها را کاهش دهد و دید بهتری برای کسب و کار آنها فراهم کند. غول تجارت الکترونیک جهانی دارای تجربه فراوانی در ارائه ابزارهایی برای کسب و کارهای کوچک برای مقیاس پذیری عملیات خود است.

Nomba به سه بخش تجاری خدمات می دهد که بر اساس گردش مالی آنها طبقه بندی می شوند، که به طور نسبی نوع راه حل های پرداخت و ابزارهای نرم افزاری آنها را تعیین می کند. اول، نمایندگان و بازرگانان واحدی هستند که کسب و کارهای خرده فروشی را اداره می کنند که معمولاً کمتر از 100000 دلار درآمد سالانه تراکنش دارند. آنها معمولاً یک پایانه POS با ویژگی‌های برداشت فوری وجه نقد و پرداخت قبوض از جمله یک حساب Nomba و داشبورد برای نظارت بر این تراکنش‌ها ارائه می‌کنند. بخش دیگر کسب و کارهای متوسط ​​با درآمد سالانه 100000 دلار تا یک میلیون دلار است. آن‌ها به پایانه‌های POS Nomba و ابزارهای نرم‌افزاری دسترسی پیدا می‌کنند تا پرداخت‌ها را تطبیق دهند و مجموعه‌ها را در رسانه‌های مختلف تجاری دنبال کنند. در نهایت هستند مشتریان سازمانی (معمولاً مشاغل چند فروشگاهی) که درآمد تراکنش‌های آنها بیش از 1 میلیون دلار است و به قابلیت‌های POS و ابزارهای نرم‌افزاری برای صورت‌حساب، سفارش و مدیریت موجودی و APIهایی برای تطبیق و پردازش پرداخت که در سیستم‌ها یا جریان‌های کاری موجود آنها تعبیه شده است، دسترسی دارند.

نومبا

داشبورد تجاری Nomba

بیش از 300000 کسب‌وکار از این سه بخش حداقل از یک محصول مبتنی بر Nomba استفاده می‌کنند و طبق گفته فین‌تک، یک میلیارد دلار تراکنش ماهانه را پردازش می‌کند. Adewale در این تماس فاش کرد که فین تک همچنین از سال 2020 شاهد رشد 150 درصدی درآمد خود نسبت به سال گذشته بوده است.

این شرکت گفت که سرمایه‌گذاری جدید به آن امکان می‌دهد تا راه‌حل‌های پرداخت و عملیاتی متناسب با کسب‌وکارهای خاص، از جمله شرکت‌های مواد غذایی و رستوران‌ها، و همچنین شرکت‌های لجستیکی و حمل‌ونقل را ارائه دهد تا شکاف‌ها را در فرآیندهای پرداخت خود برطرف کند. Nomba با استفاده از یک دستگاه POS که هنوز راه اندازی نشده است به نام Nomba MAX، قصد دارد رستوران ها را برای دسترسی به منوها، مدیریت موجودی، دریافت پرداخت ها و انجام عملکردهای دیگر از همان سخت افزار، قادر سازد. و برای شرکت های حمل و نقل و لجستیک، آنها را قادر می سازد تا تراکنش های خود را به طور مستقیم به پرداخت ها متصل کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین هدفون بی سیم برای بازی

ما می دانیم که بازرگانان شرکت های متوسط ​​تا بزرگ مشکلات پرداختی دارند که معمولاً مبتنی بر زیرساخت است. بنابراین، در حالی که راه حل های ما به آنها کمک می کند تا نرخ موفقیت در تراکنش ها را بهبود بخشند، ما فکر نمی کنیم که یک ارائه دهنده پرداخت به اندازه کافی خوب باشد.» نوپا با پشتوانه پارتک، در فضای مدیریت رستوران. «نحوه ای که ما می بینیم این است که ما باید نرم افزاری بسازیم که اساساً با کاهش زمان سفارش و ساده کردن سفارشات در یک مکان، ما را برای این مشاغل بسیار ارزشمند کند. و ما می‌خواهیم کسب‌وکار آن‌ها را از جلو تا دفتر کار درک کنیم.»

به کنار توسعه محصول، مدیر اجرایی همچنین خاطرنشان کرد که Nomba، در تلاشی برای تکرار موفقیت خود در نیجریه، توسعه پان-آفریقایی را بررسی خواهد کرد. ما در حال بررسی چند بازار هستیم، اما برای به اشتراک گذاشتن چیزی خیلی زود است. این چیزی است که ما زمان زیادی را صرف آن می کنیم.»

لوسی فونسکا، شریک Base10، در مورد این سرمایه گذاری گفت: «سوابق نوبا و کارایی سرمایه Nomba، آن را به یکی از هیجان انگیزترین استارت آپ ها در آفریقا تبدیل کرده است. ما خوشحالیم که از آنها حمایت می کنیم تا راه حل های تغییر دهنده خود را برای رشد قدرت و موفقیت مستمر برای مشاغل در نیجریه و فراتر از آن ارائه دهند.” این شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر از API نیجریه فین‌تک Okra و اتوماسیون خرده‌فروشی تازه‌کار Bumpa حمایت کرده است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Jvh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *