از آنجایی که ارزش استارت‌آپ از بین می‌رود، نقدینگی ضعیف ممکن است به توانایی VC برای افزایش سرمایه آسیب برساند.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم از آنجایی که ارزش استارت‌آپ از بین می‌رود، نقدینگی ضعیف ممکن است به توانایی VC برای افزایش سرمایه آسیب برساند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

نقدینگی است بحران ناشی از سرعت آهسته خروج استارتاپ ها به جمع آوری کمک های مالی برای سرمایه گذاران خطرپذیر آسیب می رساند؟

داده‌های اخیر در سه‌ماهه دوم، پشتیبانی از این نظریه را تا حدودی آسان می‌سازد، با توجه به اینکه استارت‌آپ‌های کمتری خریداری یا عمومی می‌شوند و VCها با سرعت کمتری نسبت به پنج سال گذشته یا بیشتر، سرمایه جدید جذب می‌کنند.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


بر اساس داده های اولیه PitchBook، سرمایه گذاران خطرپذیر در ایالات متحده تا پایان سه ماهه دوم سال 2023، 33.3 میلیارد دلار جذب کردند. این رقم در مقایسه با رکوردهای ثبت شده در سال های 2021 و 2022، زمانی که سرمایه گذاران خطرپذیر بیش از 160 میلیارد دلار در سال جمع آوری می کردند، کمتر است. اگر سرعت تعیین شده در سه ماهه اول 2023 ادامه داشته باشد، 66.6 میلیارد دلاری که VCها امسال جمع آوری خواهند کرد، حدود 60 درصد کمتر از سطوح اوج سال های اخیر خواهد بود.

همزمان، خروج استارت‌آپ‌ها در ایالات متحده کاهش یافته است. در سال 2017، ایالات متحده به ازای هر PitchBook، چیزی بیش از 100 میلیارد دلار خروج استارتاپ داشت. این رقم در سال 2018 حدود یک چهارم افزایش یافت و به 128 میلیارد دلار رسید.

سپس اوضاع داغ شد: خروج استارت‌آپ‌ها در سال 2020 به نزدیک به 250 میلیارد دلار و در سال 2021 به 777.2 میلیارد دلار رسید.

رقم آخر آنقدر بزرگ است که ممکن است تا مدتی دیگر آن را نبینیم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/yDm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *