دولت بنگلادش اطلاعات شهروندان افشا شده را حذف می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم دولت بنگلادش اطلاعات شهروندان افشا شده را حذف می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

دولت بنگلادش روز یکشنبه داده‌های حساس شهروندان را که در فضای مجازی منتشر کرده بود، حذف کرد.

روز جمعه، TechCrunch گزارش داد که یک متعلق به دولت بنگلادش اطلاعات شخصی شهروندان این کشور از جمله نام کامل، شماره تلفن، آدرس و شماره شناسه ملی را فاش می کند.

در آن زمان، ما فاش نکردیم که کدام وب‌سایت به طور خاص درز کرده است زیرا داده‌ها هنوز در دسترس بودند. اکنون می توانیم گزارش دهیم که مشکل مربوط به اداره ثبت احوال، وب سایت ثبت ولادت و فوت بوده است.

تیم پاسخگویی به حوادث ای دولت الکترونیک بنگلادش (CIRT) گفت که داده ها اکنون حذف شده اند.

ویکتور مارکوپولوس، محققی که برای Bitcrack Cyber ​​Security کار می‌کند، داده‌ها را در پایان ماه ژوئن پیدا کرد و سپس به CIRT هشدار داد. طبق برآورد وی، این وب سایت اطلاعات حدود 50 میلیون شهروند بنگلادشی را به بیرون درز کرده است.

هفته گذشته همچنین با CIRT و همچنین دفتر مطبوعاتی دولت بنگلادش، سفارت آن در واشنگتن دی سی و کنسولگری آن در شهر نیویورک تماس گرفتیم. هیچ‌کدام به درخواست ما برای اظهار نظر در هفته گذشته پاسخ ندادند و بلافاصله به درخواست‌های بعدی برای این داستان پاسخ ندادند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  3 روش برتر برای تنظیم تنظیمات مهلت زمانی صفحه نمایش ویندوز 11

در یک بیانیه مطبوعاتی در روز شنبه، CIRT گفت که “به سرعت” به نقض داده ها رسیدگی کرده و “حرفه ای بودن و تخصص خود را با شروع سریع تحقیقات کامل در مورد این موضوع نشان داده است، و هیچ قدمی برای درک میزان و تاثیر این موضوع باقی نگذاشته است. نقض داده ها.»

زُنید احمد پالاک، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بنگلادش گفت: «هیچ وب سایت دولتی هک نشده است. اطلاعات شهروندان به دلیل آسیب پذیری وب سایت افشا شد.

اسدوزمان خان کمال، وزیر کشور بنگلادش گفته است که سازمان های مجری قانون در حال بررسی این حادثه هستند.


آیا اطلاعاتی در مورد نشت یا نقض اطلاعات مشابه دارید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. از یک دستگاه غیر کاری، می‌توانید با Lorenzo Franceschi-Bicchierai به‌طور ایمن از طریق Signal به شماره 1 917 257 1382+ یا از طریق Wickr، Telegram and Wire @lorenzofb یا ایمیل lorenzo@techcrunch.com تماس بگیرید. همچنین می توانید از طریق SecureDrop با TechCrunch تماس بگیرید.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/bWn
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *