استارت‌آپ تشخیص آتش‌سوزی Pano AI 20 میلیون دلار سری A خود را با 17 میلیون دلار دیگر تمدید کرد.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استارت‌آپ تشخیص آتش‌سوزی Pano AI 20 میلیون دلار سری A خود را با 17 میلیون دلار دیگر تمدید کرد.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

همه موارد استفاده برای منطقی نیستند، اما هوش مصنوعی Pano در ستون “بله” کمک می کند. همین هفته گذشته، این شرکت توانست هشدارهای اولیه درباره آتش‌سوزی جاده کوچ را که در نزدیکی کوه کوچ در شهرستان یام هیل، اورگان رخ داد، ارسال کند. این شرکت به من نشان داد که چگونه می تواند آتش را تشخیص دهد و 14 دقیقه قبل از اولین تماس 911 یک هشدار صادر کند – که ارزش آن را برای آتش نشانان نشان می دهد، حتی اگر هزینه مجوز برای هر ایستگاه 50000 دلار باشد.

راه حل این شرکت نصب های با وضوح بالا با کنترل از راه دور است. آنها می توانند به صورت دستی توسط یک اپراتور انسانی کار کنند، یا به حالت اسکن بروند، جایی که در حدود یک چرخش در دقیقه می چرخند. این فیلم توسط یک هوش مصنوعی بررسی می شود که به دنبال دود و آتش است. اگر چیزی ببیند، زنگ خطر را به صدا در می آورد.

ما شبکه ایستگاه ها را طوری طراحی می کنیم که بتوانیم آتش سوزی را از دو ایستگاه ببینیم. در مرحله بعد، ما الگوریتم اختصاصی خود را داریم که در آن طول و عرض جغرافیایی را مثلث می کنیم و محاسبه می کنیم که واقعاً حیاتی است زیرا شما این را از تماس 911 خود دریافت نمی کنید.» سونیا کاستنر، مدیر عامل Pano AI توضیح می دهد. «تنها 5 درصد از تماس‌های 911 در واقع آتش‌سوزی است، بنابراین تماس با 911 باید با اعزام کامیون تأیید شود. این زمان زیادی طول می کشد و شما نمی توانید تنها بر اساس یک تماس پاسخ سنگینی را ارائه دهید. ما آن را دوبار بررسی می کنیم [what the AI detected] قبل از اینکه ما به رئیس آتش نشانی هشدار دهیم، یک آتش سوزی واقعی است.

ترکیبی از تشخیص زودهنگام و وفاداری بسیار بالاتر هشدارها – هم از نظر آنچه شناسایی شده است و هم از نظر مکان، به این معنی است که امدادگران اورژانس می توانند هلیکوپترها و بولدوزرها را در زمانی که واقعاً مورد نیاز نیستند، با خیال راحت پارک کنند – یا شروع به حرکت آنها به سمت آتش کنند. ساعت‌ها قبل از سیستم‌های Pano AI می‌توانستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین هدفون بی سیم ارزان قیمت زیر 50 پوند در بریتانیا

این شرکت به تازگی یک برنامه افزودنی سری A را بسته است، و اشاره می کند که محیط جمع آوری کمک مالی در حال حاضر سخت است.

«اگر بازار VC دچار رکود نمی شد، امسال سری B را افزایش می دادیم. اما یک عقب نشینی در بازار سرمایه گذاری خطرپذیر وجود دارد. ارزش‌گذاری‌ها کاهش یافته بود، اما دیوانه‌وار در حال رشد هستیم و تصمیم گرفتیم سرمایه کمتری جذب کنیم. او معتقد است که در حالی که ما صحبت می کنیم، بازار در حال بهبود است. “ما قادر خواهیم بود یک سری B بزرگ و خوب ایجاد کنیم و به برنامه های سری B خود ادامه دهیم. سرعت آتش‌سوزی‌ها کاهش نمی‌یابد، بنابراین این سرمایه اضافی اکنون به این معنی است که ما نیز نیازی به کاهش سرعت نداریم.»

Pano AI می‌گوید که افزایش 17 میلیون دلاری فعلی سری A خود را با ارزش کمی بالاتر از 20 میلیون دلار سری A در سال گذشته افزایش داده است. T-Mobile Ventures and Salesforce.

ما شاهد ظهور Pano AI به عنوان یک رهبر نمونه در سازگاری با آب و هوا بوده ایم. Abe Yokell، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت Congruent Ventures در بیانیه ای گفت: تعهد تزلزل ناپذیر تیم به نوآوری به توسعه راه حل های تحول آفرین و مقیاس پذیر برای کمک به مبارزه با ویرانی فزاینده ناشی از آتش سوزی دامن می زند. فوریت برای کاهش و جلوگیری از اثرات آتش‌سوزی‌های جنگلی هرگز واضح نبوده است و ما مفتخریم که به حمایت از تلاش‌های پانو برای مقابله با این تهدیدات ادامه می‌دهیم.

همکاری با T-Mobile بسیار جالب است. هوش مصنوعی Pano از این شرکت برای شبکه 5G خود استفاده می کند و حتی از برخی از همان دکل ها برای نصب سخت افزار خود استفاده می کند. مدل تجاری این شرکت جالب است: Pano AI دوربین ها و زیرساخت ها را در اختیار دارد و مجوزهای نرم افزار خود را به شرکت ها و سازمان ها می فروشد. در حال حاضر، Pano AI می‌گوید که بیشتر مشتریان آن شرکت‌های برق، مالکان خصوصی (مانند استراحتگاه‌های اسکی) و سازمان‌های آتش نشانی دولتی، چه در سطح محلی، منطقه‌ای یا فدرال هستند. مشتریان برجسته Pano AI عبارتند از PacifiCorp، Xcel Energy، Portland General Electric (PGE)، Holy Cross Energy، Big Sky Fire Department، Aspen Fire Protection District، Telluride Fire Protection District، Boulder County، Washington DNR، Forestry Corporation of NSW (استرالیا) ، جنگل های صلیب جنوبی (استرالیا) و برنامه FireTech Connect شورای نوسا (استرالیا).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Daily Crunch: IBM می گوید پلتفرم جدید watsonx یک «استودیوی سازمانی برای سازندگان هوش مصنوعی» است.

“قیمت ما بسته به مشتری متفاوت است. ما پیشنهاد را سفارشی می کنیم، اما قیمت معمولی 50000 دلار در هر ایستگاه در سال به ازای هر مشتری است.» کاستنر توضیح می دهد. این شرکت می‌گوید در حال حاضر روی اولین محصول خود تمرکز کرده است و به تقاضای بین‌المللی برای پلت فرم تشخیص حریق خود پاسخ می‌دهد، قبل از اینکه محصول خود را با تامین مالی سری B در سال 2024 تولید کند. بنابراین برای مشتری که مشترک 20 ایستگاه است، تقریباً یک میلیون دلار در سال خواهد بود.»

این شرکت در حال حاضر حدود 45 نفر را استخدام می کند و می گوید که به طور فعال بیش از 6 میلیون هکتار زمین را زیر نظر دارد.

کاستنر توضیح می دهد: “من فکر می کنم ما حدود 100 واحد مستقر داریم و تا پایان امسال به صدها واحد خواهیم رسید.” «ردر حال حاضر ما در ایالات متحده و استرالیا به سرعت در حال رشد هستیم. ما در حال حاضر در شش ایالت در ایالات متحده، دو ایالت در استرالیا مستقر شده ایم. ما در اروپا نیز در حال شروع چند بحث اولیه هستیم.»

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hFb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *