جدیدترین پروژه هنری گوگل یک پرنده متحرک – و هوش مصنوعی – را برای نواختن ویولن سل استخدام می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم جدیدترین پروژه هنری گوگل یک پرنده متحرک – و – را برای نواختن ویولن سل استخدام می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

گوگل ممکن است این روزها مانند اکثر رقبای فناوری بزرگ خود بر روی هوش مصنوعی مولد تمرکز لیزری داشته باشد. اما این غول جستجو را از حمایت از پروژه های هنری زیبای خارج از کشور، وفادار به ریشه های تجربی خود، منع نکرده است.

جدیدترین ساخته شده از آزمایشگاه هنر و فرهنگ Google، Viola the Bird را وارد کنید، که از هوش مصنوعی برای درک ترکیبات ویولن سل و ویولن استفاده می کند. در این اثر ویولا – پرنده ای متحرک که شخصیت خیابان کنجد را تداعی می کند – قطعات زهی معروف بتهوون، ویوالدی، هلست و راول را “اجرا می کند” در حالی که کاربر موس خود را در امتداد یک ویولن سل مجازی در مرورگر وب خود به جلو و عقب می برد.

دیوید لی، هنرمند پشت ویولا، با نوازندگان ویولن سل و ویولن و همچنین تنظیم‌کننده‌های موسیقی برای توسعه هوش مصنوعی کار کرد و سپس از آن برای ایجاد یک موتور سنتز صوتی استفاده کرد که صداهای ویولن سل یا ویولن را بر اساس حرکات ماوس کاربر تولید می‌کند.

گوگل ویولا

ویولا در حال پخش موسیقی با استفاده از هوش مصنوعی.

پاملا پیتر آگبیا، مدیر برنامه در Google Arts & Culture، در یک پست وبلاگ می‌نویسد: «نتیجه یک آزمایش موسیقی تعاملی است که هم سرگرم‌کننده و هم آموزشی است». ویولا پرنده یک راه عالی برای هر کسی است تا درباره سازهای زهی بیاموزد و خلاقیت خود را از طریق موسیقی کشف کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از ChatGPT در Google Sheets در ویندوز و مک

پس از گذراندن مدتی با ویولا، می توانم بخش “سرگرم کننده” آن را تأیید کنم – اما تا آنجا پیش نرفتم که بگویم این پروژه است آموزشی. نت یا نت‌هایی را برای همراهی «نوازندگی» شما ارائه نمی‌کند، و هیچ حفاظی برای جلوگیری از اجرای آهنگ‌های غیرمنتظره وجود ندارد.

آموزش‌های مشکوک به کنار، به اندازه‌ای کافی است که حتی طرفداران کلاسیک معمولی را برای یک دقیقه سرگرم کند، مانند یک ویژگی ضبط و یک حالت آزاد که به شما امکان می‌دهد تا زمانی که سیر شوید، از طریق ویولا، روی ویولا، جم کنید.

اگر در تعطیلات ناهار بعدی حوصله‌تان سر رفته است – یا بچه‌های جوانی دارید که سرگرم شوند – ویولا را امتحان کنید. رایگان است. فقط انتظارات خود را کنترل کنید – بر خلاف برخی از دیگر کاوش‌های اخیر گوگل با هوش مصنوعی در موسیقی، این پرنده دقیقاً ذهن شما را متحیر نمی‌کند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/nBH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *