نحوه استفاده از ChatGPT در Google Sheets در ویندوز و مک

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه استفاده از ChatGPT در در و مک
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

چند ماه پیش، همه از توانایی‌های یک چت بات که تقریباً برای هر سؤالی که شما به آن می‌پرسیدید، پاسخی داشت، متحیر شدند. اکنون OpenAI به شما امکان می دهد ChatGPT را با سایر محصولاتی که در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم ادغام کنید! در این مقاله، می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه از ChatGPT با Google Sheets استفاده کنید و پتانسیل یک محصول دارای ویژگی‌های موجود از Google را به حداکثر برسانید.

این فرآیند با تولید یک کلید API از OpenAI و افزودن آن به برنامه افزودنی در Google Sheets کار می کند. بله، ممکن است پیچیده به نظر برسد و ممکن است تصور کنید که بسیاری از نکات فنی در آن دخیل هستند، اما به ما اعتماد کنید – این روند بسیار آسان است.

پس از نصب برنامه افزودنی GPT برای کاربرگ‌نگار، ما قابلیت‌هایی را که برای کاربرگ‌نگار Google ارائه می‌کند به شما نشان می‌دهیم. دنبال کنید.

همچنین بخوانید: 20 بهترین ابزار رایگان آنلاین برای کسب و کار یا استفاده شخصی شما

نحوه اتصال ChatGPT با Google Sheets

برای استفاده از ChatGPT با Google Sheets باید دو مرحله را دنبال کنید.

  1. یک کلید API از OpenAI ایجاد کنید.
  2. GPT برای برگه‌های افزودنی را دانلود و تنظیم کنید.

اجازه دهید اکنون با تولید یک کلید API از Open AI شروع کنیم.

1. کلید OpenAI API را ایجاد کنید

OpenAI امکان اتصال ChatGPT را به سایر محصولات و برنامه ها با استفاده از کلیدهای API فراهم کرده است. کلیدهای رابط برنامه نویسی برنامه – یا کلیدهای API ابزارهایی هستند که توسط توسعه دهندگان استفاده می شود و به آنها اجازه می دهد تا سرویس های مختلف را برای کاربران متصل و یکپارچه کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین چراغ امنیتی در فضای باز با دوربین در بریتانیا

هنگامی که یک کلید API را دانلود کردید، می‌توانید به برنامه افزودنی در کاربرگ‌نگار Google اجازه دهید از ChatGPT استفاده کند. در اینجا نحوه دانلود یک کلید API از OpenAI آورده شده است.

مرحله 1: به وب سایت OpenAI بروید.

گام 2: با حساب OpenAI خود وارد شوید یا اگر حساب موجود ندارید یکی ایجاد کنید.

مرحله 3: روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و “View API Keys” را انتخاب کنید.

مرحله 4: بر روی دکمه “ایجاد کلید مخفی جدید” کلیک کنید. این یک کلید API ایجاد می کند.

کلید سری جدید ایجاد کنید

مرحله 5: گزینه ای برای نام گذاری کلید API دریافت خواهید کرد و هنگامی که برای شما پیش نمایش شد، روی دکمه کپی کلیک کنید.

روی Copy API Key کلیک کنید

حالا می‌روید – کلید API اکنون تولید می‌شود و می‌توانید از آن برای ادغام ChatGPT و Google Sheets استفاده کنید. اجازه دهید نحوه انجام آن را در بخش بعدی ببینیم.

2. GPT را برای پسوند Sheets دانلود و تنظیم کنید

مرحله 1: Google Sheets را در مرورگر وب خود باز کنید.

گام 2: اکنون روی Extensions -> Add Ons -> Get add-ons کلیک کنید.

مرحله 3: با استفاده از نوار جستجو، پسوند “GPT for Sheets” را جستجو کنید.

مرحله 4: پسوند را انتخاب کنید.

مرحله 5: افزونه را نصب کنید. بر روی دکمه Install کلیک کنید.

مرحله 6: حساب Google را که می‌خواهید با آن پیوند دهید انتخاب کنید و روی Allow برای اعطای مجوز کلیک کنید تا برنامه افزودنی بتواند به شما در استفاده از ChatGPT در صفحات گسترده کمک کند.

مرحله 7: روی Next کلیک کنید.

مرحله 8: برای تکمیل مراحل نصب روی Done کلیک کنید.

مرحله 9:

مرحله 10: کلید API را که کپی کرده اید قرار دهید و روی Next کلیک کنید.

پاسخی دریافت خواهید کرد که می گوید کلید OpenAI API شما معتبر است.

مرحله 11:

شما می روید – این تنها کاری است که برای نصب و فعال کردن برنامه افزودنی باید انجام دهید. در بخش بعدی، نحوه استفاده بهینه از آن را خواهیم دید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ارائه دهنده خدمات پرداخت آفریقایی Nomba 30 میلیون دلار با حمایت Base10 Partners و Shopify جمع آوری می کند.

بهترین استفاده را از ChatGPT با Google Sheets داشته باشید

بدون شک ChatGPT باید یکی از تواناترین ابزارهای در اختیار ما باشد. و با افزونه‌ای که به تازگی نصب کرده‌اید، می‌توانید از توانایی‌های ChatGPT در صفحه‌گسترده Google Sheets خود نیز استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که از تابع ‘GPT_()' استفاده کنید و دستورالعمل های خود را در پرانتز تایپ کنید. با این حال، چند توابع از پیش تعریف شده مانند GPT_LIST (که لیستی از موارد را بر اساس دستور شما ارائه می دهد) و GPT_TABLE (که نتایج فرمان ChatGPT شما را جدول بندی می کند) نیز وجود دارد.

اجازه دهید تمام توابع را به همراه یک دستور یا فرمان مثال بررسی کنیم.

10 عملکرد برای استفاده از GPT برای Sheets در Google Sheets

در اینجا برخی از عملکردهایی که می توانید با ChatGPT در Google Sheets استفاده کنید آمده است:

نام تابع قابلیت های عملکردی قابلیت های عملکردی
GPT این تابع به سادگی به شما امکان می دهد از نتیجه یک فرمان ChatGPT در یک سلول استفاده کنید. GPT (“نوشتن مقدمه ای برای گزارش مالی”)
GPT_LIST نتیجه یک دستور ChatGPT را به عنوان لیستی در سلول های متوالی یک ستون خروجی می دهد. GPT_LIST («فهرست ده کشور برتر با بالاترین تولید ناخالص داخلی»)
GPT_TABLE نتیجه یک اعلان ChatGPT را به عنوان یک جدول خروجی می دهد. GPT_TABLE (“ده ارز برتر جهان و نرخ تبدیل آنها به USD”)
GPT_EDIT به شما کمک می کند تا اشتباهات تایپی و گرامری را در یک متن معین تصحیح کنید. GPT_EDIT (“مجموع حساب 2021”)

اشتباهات کلمه “حساب” و اشتباهات دستوری جمله را تصحیح می کند.

GPT_EXTRACT به شما کمک می کند داده ها را از یک متن استخراج کنید و به صورت مقادیر جدا شده با کاما خروجی بگیرید. GPT_EXTRACT («نام من سوپریث است که در Guiding Tech کار می‌کنم»، «نام»، «شرکت‌ها»)
GPT_SUMMARIZE متن را در یک سلول یا محدوده ای از سلول ها خلاصه می کند. GPT_SUMMARIZE(آدرس سلول)
GPT_TRANSLATE متن را در یک سلول ترجمه می کند. زمانی که زبان مبدأ مشخص شده باشد بهتر عمل می کند. GPT_TRANSLATE («سلام، صبح بخیر»، «فرانسوی»)
GPT_CONVERT از یک فرمت به فرمت دیگر تبدیل می کند. مثال – xml به json. GPT_CONVERT(“
  • نام: جیمز

    سن: 27

  • نام: جنا

    سن : 28

, “json”)

GPT_CODE به شما کمک می کند تا یک کد مطابق با جزئیات موجود در اعلان ایجاد کنید. GPT_CODE (“به هم پیوستن دو رشته”، “Python”)
GPT_CREATE_PROMPT به شما کمک می‌کند سلول‌ها را به هم متصل کنید و از داده‌های از هم گسیخته یک درخواست ایجاد کنید. GPT_CREATE_PROMPT(محدوده سلولی)

این همه چیز است که باید در مورد نحوه استفاده از ChatGPT با Google Sheets بدانید. با این حال، اگر سؤال دیگری دارید، به بخش سؤالات متداول زیر نگاه کنید.

سوالات متداول در ChatGPT و Google Sheets

1. پسوند GPT برای Sheets برای من کار نمی کند. چکار کنم؟

اطمینان حاصل کنید که اعتبار کافی در حساب OpenAI خود دارید. می توانید آن را در زیر گزینه Usage در حساب کاربری خود بررسی کنید. با این حال، میانبر به سرورهای ChatGPT نیز وابسته است. بنابراین، اگر خراب است، باید منتظر بمانید تا بازیابی شود.

2. هشداری دریافت می‌کنم که می‌گوید «کلید API شما کار نمی‌کند» در GPT برای Sheets در Google Sheets. چکار کنم؟

سعی کنید کلید OpenAI API دیگری ایجاد کنید و آن را در برنامه افزودنی قرار دهید. یا، می توانید مدتی صبر کنید تا کلید API فعال شود.

از Google Sheets مانند یک حرفه ای استفاده کنید

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که از Google Sheets و ChatGPT استفاده کنید و قابلیت‌های ابزار صفحه گسترده رایگان Google را به حداکثر برسانید. به نظر می رسد انقلاب هوش مصنوعی اینجاست، و اگر چیزی وجود دارد که باید در آن مهارت داشته باشیم، آن نوشتن دستورات است! بنابراین، نگاهی به دو تا از راهنمای جامع ما بیندازید که به شما کمک می کند تا دستورات بهتری برای Dall-E 2 و ChatGPT بنویسید:



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qCaIhM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *