استارت آپ آبزی پروری اندونزیایی eFishery با ارزش گذاری تک شاخ 200 میلیون دلار به دست آورد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استارت آپ آبزی پروری اندونزیایی eFishery با ارزش گذاری تک شاخ 200 میلیون دلار به دست آورد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

پس از گزارش هایی مبنی بر جمع آوری بودجه جدید، استارت آپ آبزی پروری اندونزیایی eFishery امروز اعلام کرد که در سری D 200 میلیون دلار به دست آورده است. این شرکت که یک سیستم تغذیه برای شیلات می سازد، می گوید این اولین استارتاپ در صنعت آبزی پروری جهانی است. برای عبور از ارزش یک میلیارد دلاری. هدف آن رسیدن به یک میلیون حوضچه آبزی پروری در اندونزی تا سال 2025 و گسترش آن در خارج از کشور است.

این بودجه توسط 42XFund مستقر در ابوظبی رهبری شد و شامل مشارکت Kumpulan Wang Persaraan (Diperbadankan)، بزرگترین صندوق بازنشستگی بخش عمومی مالزی، مسئولیت مدیریت دارایی سوئیس و 500 Global بود. سرمایه گذاران فعلی Northstar، Temasek و SoftBank نیز برای دور برگشت بازگشتند و گلدمن ساکس به عنوان مشاور مالی انحصاری برای eFishery عمل می کند. TechCrunch آخرین بار زمانی که سری C 90 میلیون دلاری خود را در ژانویه 2022 معرفی کرد، این استارتاپ را پوشش داد.

EFishery به مطالعه موسسه جمعیت شناسی دانشگاه اندونزی (LDUI) اشاره می کند که نشان می دهد در سال 2022، eFishery 1.55٪ در تولید ناخالص داخلی اندونزی در بخش آبزی پروری سهم داشته است. این مهم است زیرا اندونزی دارای دومین صنعت بزرگ ماهیگیری و آبزی پروری در جهان است و تنها پس از چین در رتبه بندی قرار دارد. بر اساس گزارش اطلس جهانی، این کشور سالانه 5.8 میلیون تن ماهی تولید می کند.

ماهیگیری که در باندونگ، جاوه غربی در سال 2013 توسط مدیر عامل جبران حذیفه (تصویر بالا) تأسیس شد، در حال حاضر به 70000 پرورش دهنده ماهی و میگو در 280 شهر در سراسر اندونزی خدمات ارائه می دهد. پلتفرم eFishery علاوه بر سیستم تغذیه خودکار اینترنت اشیا، شامل بازارهایی برای فروش خوراک ماهی و میگو به کشاورزان، ماهی تازه و محصولات میگو به مصرف کنندگان B2B و محصولات مالی برای پرورش دهندگان ماهی است.

حذیفه زمانی که هنوز در کالج بود، یک تجارت پرورش گربه ماهی را راه اندازی کرد. او به TechCrunch گفت که در طی آن زمان، او فهمید که مدیریت خوراک بسیار مهم است زیرا 80٪ از کل هزینه تولید به تغذیه اختصاص می یابد. اما بسیاری از کشاورزان هنوز غذای دستی انجام می‌دهند و در نتیجه اندازه ماهی‌ها نابرابر می‌شود، زیرا همه به یک اندازه غذا دریافت نمی‌کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر صدای الکسا در آمازون اکو

این یک مشکل است زیرا خریداران اندازه های خاصی از ماهی را دارند که می خواهند خریداری کنند. با این حال، کمبود تغذیه تنها مشکل نیست – تغذیه بیش از حد منجر به روان شدن مواد مغذی می شود که آب را آلوده می کند.

حذیفه دید که چگونه فناوری بخش هایی مانند تجارت، خدمات مالی و رسانه ها را مختل می کند، اما «رویه پرورش ماهی هرگز در 30 سال گذشته تغییر نکرده است. به نظر من کاملاً طعنه آمیز بود که بسیاری از نوآوری ها برای حل مشکلات شهروندان شهری مانند خرید آنلاین و تحویل غذا ایجاد می شوند، اما بخش های اساسی مانند کشاورزی و آبزی پروری تقریباً نوآوری دیجیتالی صفر را مشاهده می کنند.

با این حال، پس از توسعه سیستم تغذیه هوشمند eFishery، حذیفه با مقاومت پرورش دهندگان ماهی مواجه شد. پس از ماه‌ها متقاعد کردن آنها، “آنها بالاخره خواستند تلاش کنند، نه به این دلیل که به فناوری اعتقاد داشتند، بلکه به این دلیل که برای من ترحم کردند.” یکی از دلایل آن این بود که بسیاری از کشاورزان کاربران عادی اینترنت نبودند. حذیفه گفت: «به یاد دارم که ما این اینترنت 101 را با کشاورزان داشتیم. ما به آنها نشان دادیم که چگونه یک ایمیل بسازند، از استفاده کنند، از یوتیوب اطلاعات دریافت کنند و موارد دیگر.”

حتی اگر آبزی پروری اندونزی در حال حاضر بسیار بزرگ است، حذیفه گفت که تنها به 7 تا 9 درصد از کل پتانسیل خود رسیده است. برخی از چالش هایی که با آن مواجه است شامل چندپارگی است. حذیفه توضیح می دهد که اندونزی دارای 34 استان با شیوه های مختلف تجاری است، بنابراین باید برای هر یک بومی سازی شود.

او گفت: “من به سختی یاد گرفتم که باید به کنان محلی احترام بگذاریم، از جمله استفاده از گویش محلی و ایجاد روابط با واسطه ها.” «در یک مورد، برخی واسطه‌ها حوض‌های ما را مسموم کردند. پس از بحث با آنها، متوجه شدیم که آنها فقط می خواهند تجارت کنند، که آنها نیز کارآفرین هستند. بنابراین ما راهی پیدا کردیم تا آنها را به شرکای محلی خود تبدیل کنیم، زیرا آنها خرد، ارتباطات، دارایی ها و غیره محلی را دارند.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دانزو با حمایت Reliance حقوق کارکنان را دوباره به دلیل جستجوی بودجه به تعویق انداخت

در مزارع، تغذیه 70 تا 90 درصد کل هزینه تولید را تشکیل می دهد و بیشتر آن هنوز به صورت دستی انجام می شود، درست مانند زمانی که حذیفه مزرعه گربه ماهی خود را اداره می کرد. eFisheryFeeder به طور خودکار خوراک ماهی و میگو را توزیع می کند و به کشاورزان کمک می کند تا با احساس اشتهای ماهی از طریق ارتعاشات، که با گرسنگی افزایش می یابد، غذا را کنترل کنند. این سیستم به کشاورزان اجازه می دهد تا استخرها را از طریق تلفن های هوشمند خود مدیریت کنند و داده هایی مانند مصرف روزانه ماهی، نوع و نام تجاری خوراک، تعداد ماهی تولید شده، رفتار و اشتهای ماهی، تراکم ذخایر و میزان مرگ و میر را جمع آوری می کند.

با توجه به اهمیت آبزی پروری برای اقتصاد اندونزی، دیگر استارتاپ های فناوری به جنبه های مختلف این صنعت می پردازند. علاوه بر eFishery، استارت‌آپ‌هایی که اخیراً بودجه جذب کرده‌اند شامل Aruna، Delos و FishLog هستند.

حزایفه گفت که برای بهبود صنعت آبزی پروری اندونزی و افزایش میزان صادرات آن، جوامع، دولت و نهادها باید برای بهبود زیرساخت های عملیات شیلات با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند حجم بیشتری از ماهی را مدیریت کنند و کیفیت محصول را بهبود بخشند.

این کشور باید شیوه‌های آبزی پروری پایدار مانند آموزش، ترویج تکنیک‌های پیشرفته و اطمینان از دسترسی به بذر ماهی با کیفیت، افزایش تولید ماهی را تشویق کند و همچنین برای جذب خریداران بیشتر در مذاکرات تجاری شرکت کند. Efishery قصد دارد با صادرات میگوی کاملاً قابل ردیابی و بدون آنتی بیوتیک به خارج از کشور گسترش یابد.

ایمان آدیویبوو، مدیر 42XFund در بیانیه‌ای درباره این بودجه گفت: «فناوری و راه‌حل‌های جامع آبزی پروری ارائه شده توسط eFishery تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت آکواتک گذاشته و کشاورزان کوچک اندونزی را سودمند ساخته است. ما مطمئن هستیم که eFishery به ترویج یک اقتصاد پایدار و فراگیر ادامه خواهد داد و همچنین به اهداف حفظ محیط زیست نه تنها در اندونزی بلکه فراتر از آن کمک خواهد کرد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kTM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *