اسپین آف ابری علی بابا ممکن است معیار خوبی برای ارزش گذاری همتایان بزرگتر خود باشد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم اسپین آف ابری علی بابا ممکن است معیار خوبی برای ارزش گذاری همتایان بزرگتر خود باشد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

غول فناوری چینی علی بابا در حال متزلزل ساختن ساختار شرکتی خود در مجموعه‌ای از اقدامات است که به بخش‌های بزرگی از کسب‌وکارش اجازه می‌دهد تا سرمایه جذب کند و حتی به صورت بالقوه عمومی شود.

این ممکن است ایده بدی نباشد، وقتی در نظر بگیرید که درآمد شرکت در سه ماهه اول 2023 حدود 2 درصد افزایش یافته است و سودآوری آن روند نزولی دارد (درآمد عملیاتی 9 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


شرکت‌های بزرگی مانند علی بابا اغلب راه‌های زیادی برای خوشحال کردن سهامداران در شرایطی که به سختی رشد می‌کنند، ندارند. اما یک راه مطمئن این است که کسب و کار را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و هر بخش را جداگانه ارزش گذاری کنید. بنابراین، اگر شرکتی تحت حمایت بخش با رشد آهسته‌تر با حاشیه‌های کم، کسب‌وکاری سریع در حال رشد با حاشیه‌های خوب داشته باشد، می‌تواند با اجازه دادن به بازار تصمیم‌گیری کند که قطعات فریبنده‌تر شرکت چقدر ارزش دارند، ارزش خود را باز کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Daily Crunch: Citizen Lab ادعا می کند که "حالت قفل" اپل به جلوگیری از حمله نرم افزارهای جاسوسی توسط گروه هکر NSO کمک کرده است.

طرح علی بابا برای ساختارشکنی خود دارای چند مرحله است. ابتدا، این شرکت در اواخر ماه مارس، عملیات خود را به شش شعبه اصلی تقسیم کرد، که همه آنها، به غیر از تجارت الکترونیک Taobao و Tmall، این شانس را خواهند داشت که مسیرهای مالی خود را ترسیم کنند. این شرکت در حال توسعه تجارت ابری خود است، در حالی که واحد تدارکات، Cainiao، و تلاش مواد غذایی آن، Freshippo، در مسیر عرضه اولیه هستند.

از این میان، اسپین‌آف ابری ارزش کمی صرف زمان را دارد، بنابراین ما می‌خواهیم نتایج Q1 آن را بررسی کنیم، عملکرد آن را با دیگر شرکت‌های ابری عمومی مقایسه کنیم، و حدس‌هایی را درباره ارزش آن به تنهایی انجام دهیم. .

برای کار!

ابری با احتمال نقره‌ای شدن

کسب و کار ابری علی بابا، شامل محصولات ابری عمومی (Alibaba Cloud) و پلتفرم شرکتی (DingTalk) آن، درآمدی معادل 2.71 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال 2023 داشته است که 9٪ از کل درآمد علی بابا را تشکیل می دهد. آن خیلی زیاد است!

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/IOOycx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *