کاهش تورم در ایالات متحده باعث کاهش اندکی برای ارزیابی فناوری می شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم کاهش تورم در ایالات متحده باعث کاهش اندکی برای ارزیابی فناوری می شود
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

تورم جدید آمریکا داده‌ها سهام‌های فناوری فهرست‌شده در بورس‌های آمریکا را افزایش می‌دهد و به سهام شرکت‌های ابری کمک می‌کند تا به قیمت‌هایی برسند که نزدیک به یک سال است که به آن نزدیک نبوده‌اند.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


اعداد جدید در مورد تورم نشان می‌دهد که بانک مرکزی آمریکا به زودی می‌تواند زنجیره افزایش نرخ بهره تهاجمی خود را متوقف کند و اگر این امر باعث کاهش نرخ بهره شود، می‌تواند سرمایه‌گذاران را ترغیب کند تا تمرکز خود را به سمت سهام‌های فناوری برگردانند. با توجه به کاهش ارزش‌گذاری فناوری در چند سال گذشته، هر گونه بهبودی خوشایند است.

TechCrunch+ در اواخر سه ماهه دوم 2023 اشاره کرد که ارزش گذاری های فناوری حداقل در بازارهای عمومی در حال افزایش است. امروز، به دنبال داده‌های جدید تورم، مجموعه‌ای از سهام ابری که توسط شرکت VC Bessemer ردیابی شده‌اند، 1.9 درصد افزایش یافت و به سود حدود 32 درصدی از سال تا به امروز رسید.

کاهش تورم، افزایش فناوری

سال گذشته برای بسیاری از شرکت‌های فناوری، که مورد توجه سرمایه‌گذاران در یک فضای اقتصادی که نرخ‌های بهره پایین آن‌ها را به سرمایه‌گذاری‌های جذاب‌تری تبدیل کرده بود، پرآشوب بود.

یک مبادله بسیار اساسی بین نرخ بهره و شرکت های رشد محور وجود دارد. نرخ‌های بهره پایین باعث بازده اوراق قرضه پایین‌تر می‌شود، که فضای سرمایه‌گذاری کمتر جذابی را برای دارایی‌های کم‌ریسک‌تر مانند اوراق قرضه ایجاد می‌کند. در عین حال، سهام های فناوری که اغلب بر اساس پتانسیل رشد سریع به جای سودآوری ارزش گذاری می شوند، جذاب تر می شوند زیرا سرمایه گذاران به دنبال به حداکثر رساندن بازده خود هستند.

محیط نرخ بهره پایین همچنین باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بتوانند پول را به شکل بدهی جمع‌آوری کنند، که می‌تواند استراتژی‌های خاص سهام خصوصی را تقویت کند. در مقابل، بدهی های گران قیمت خرید سهام خصوصی و سایر معاملات مرتبط را گران تر می کند و به طور بالقوه اشتهای بازار را برای استفاده از بدهی برای خرید و سرمایه گذاری در شرکت های فناوری کاهش می دهد. بنابراین، پایان افزایش نرخ بهره نیز می‌تواند به هموارسازی راه خروج استارت‌آپ‌ها به رهبری PE کمک کند.

با افزایش نرخ بهره، ارزش سهام فناوری کاهش یافته است. این نمودار افزایش نرخ بهره را با عملکرد شاخص ابری Bessemer (WCLD) مقایسه می‌کند:

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Jxd
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *