اینتل کامپیوترهای کوچک NUC خود را از بین می برد – پس چه کسی سستی را برمی دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اینتل اعلام کرده است که تولید واحد محاسبات بعدی خود را متوقف کرده است.NUC) خطی از های شخصی کوچک که برای استفاده به عنوان سرورهای فشرده، سینمای خانگی یا حتی کنسول بازی در نظر گرفته شده است.

اینتل برای اولین بار در سال 2012 شروع به تبلیغ خط مینی رایانه های شخصی کرد، اگرچه سخنگوی این شرکت در پاسخ ایمیلی به دنیای ، گزارش قبلی را تایید کرد خدمت به خانه که اینتل که بیشتر به خاطر کسب و کار تولید قطعاتش شناخته شده است، از تولید کناره گیری خواهد کرد کامپیوترهای کوچکو همچنین رایانه های شخصی به طور کامل.

آنها نوشتند: “ما تصمیم گرفته ایم سرمایه گذاری مستقیم در واحد بعدی کسب و کار رایانش (NUC) را متوقف کنیم و استراتژی خود را به گونه ای تغییر دهیم که شرکای اکوسیستم خود را قادر به ادامه نوآوری و رشد NUC کنند.” نه پشتیبانی آن از واحدهای موجود) در حالی که دیگران را رها می کنند تا باتوم را بردارند.

مردی که یک پیراهن رنگارنگ و یک هدست به تن دارد، یک بازی فانتزی عمومی را روی یک کامپیوتر کوچک Intel NUC 12 که به یک صفحه نمایش دوگانه متصل است، بازی می‌کند.

(اعتبار تصویر: اینتل)

RIP NUC

ما در این روزگار ما برای رایانه‌های شخصی با فاکتور کوچک انتخاب شده‌ایم. کیس‌های Mini-ITX (و مادربردهای متناسب با آن‌ها) به راحتی در دسترس هستند و می‌توانند با اجزای سیستم‌های رقیب که حتی در بلندترین کیس‌ها قرار دارند، نصب شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  فروش مک در سه ماهه دوم سال 2023 رشد 10 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد در حالی که سایر برندهای رایانه شخصی کاهش می یابند.

Raspberry Pis نیز وجود دارد که اگرچه کمتر از موجود از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 (حتی اگر این نویسنده اخیراً یکی را از یک فروشنده مستقر در بریتانیا خریداری کرده باشد)، احتمالاً کوچکترین هستند. ایستگاه های کاری ما برای مدتی این کار را خواهیم داشت، اما می توان بحث کرد که اینتل دیوانگی را آغاز کرده است.

با این حال، با وجود یک پسر 10 ساله که بخش محصولات را اداره می کند (‘Hades Canyon'، ‘Phantom Canyon' و ‘Raptor Canyon' همگی نام های واقعی محصول هستند، معادل فن آوری سفارش “Harlem Shake” در یک رستوران. ، و جمجمه های RGB در برخی موارد حک شده اندس)، شاید خوب باشد که به اشخاص ثالث واگذار شده است و مصرف کنندگان گزینه های بیشتری دارند.

من فقط به این موضوع اهمیت نمی دهم: در طول سال ها که NUC های اینتل را پوشش داده ایم، مشکلات افزایش یافته است. تغییر از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به پردازنده‌های آرک خود اینتل با افزایش قیمت مطابقت داشت و تمرکز بیشتر به سمت ایجاد خط مناسب برای بازار بازی به معنای فاکتورهای شکل بزرگ‌تر برای سازگاری با پردازنده‌های گرافیکی رومیزی پرچرب بود.

به نظر می رسید اینتل در پایان فراموش کرده بود که چرا خط NUC را راه اندازی کرد. حتی در نبرد بازی شکست خورد، با Deck و ROG Ally که مقدار مناسبی از قدرت را در یک فرم فاکتور قابل حمل به وضوح ارائه می‌دهند. راه‌هایی بدتر از راه‌اندازی آن‌ها به عنوان یک لپ‌تاپ کار وجود دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  شبکه سلسیوس و مدیر عامل سابق آن احتمالاً روز خوبی را سپری نمی کنند

واقعاً، در سال جاری، آیا کسی برای مرگ NUC با نام تجاری اینتل عزادار است؟

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xff
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *