اولین آیپد OLED در مسیر عرضه در سال 2024، مک بوک OLED تا سال 2027 به تعویق افتاد: گزارش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدت زیادی است که می شنویم که اپل به زودی به های OLED در iPad و MacBooks روی خواهد آورد. با این حال، گزارشی که اخیرا منتشر شده است، یک خبر خوب را برای دوستداران iPad به ارمغان می آورد و نه چندان برای کسانی که قصد خرید مک بوک در سال آینده را دارند.

گزارش The Elec اشاره می کند که اپل قصد دارد اولین خود را با صفحه نمایش OLED در سال 2024 عرضه کند که قبلاً توسط چندین افشاگر و تحلیلگر مشهور اپل شایعه شده است. اما، غول فناوری این طرح را برای آوردن نمایشگرهای OLED به مک بوک ها تا سال 2027 انجام داده است.

در ژانویه امسال، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای نوسازی بزرگ آی‌پد با افزودن نمایشگر OLED و اصلاح طراحی است. انتظار می رود مدل های جدید با طراحی های اصلاح شده و نمایشگرهای OLED در سال 2024 عرضه شوند.

در همین راستا، راس یانگ از مشاوران زنجیره تامین نمایشگر به اشتراک گذاشت که اپل در حال کار بر روی مدل های آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی با نمایشگرهای OLED است که در سال 2024 عرضه خواهند شد.

در مورد مک بوک، مینگ چی کو معتقد است که اپل همچنان در مسیر عرضه مک بوک OLED در سال 2024 است. با این حال، گزارش امروز Elec که به شرکت تحقیقات بازار Omdia استناد می کند، می گوید که اپل عرضه اولین مک بوک OLED را تا سال 2027 به تعویق انداخته است. برخلاف جدول زمانی مورد انتظار بازار در سال 2026.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ArtFull زیبایی شناسی اپلیکیشن iOS 17 Music را به دستگاه های جیلبریک شده می آورد

برنامه های بلند مدت اپل

در حال حاضر، اپل از نمایشگرهای mini-LED برای مدل 12.9 اینچی Pro iPad خود استفاده می کند، در حالی که مدل 11 اینچی با صفحه نمایش LED عرضه می شود. و برای مک بوک ها، اپل نمایشگرهای مینی ال ای دی را برای مدل های 14 اینچی و 16 اینچی پرو خود رزرو کرده است، مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی مجهز به نمایشگرهای LCD هستند.

OLED و Mini-LED یک بحث داغ در صنعت بوده است. در حالی که برخی از کارشناسان بر این باورند که OLED ها نمایشگرهای بهتری هستند زیرا هر پیکسل را می توان به طور مستقل کنترل کرد و رنگ مشکی بسیار دقیق است، برخی دیگر مینی ال ای دی ها را ترجیح می دهند.

مدت‌ها شایعه شده بود که اپل به سراغ مینی ال‌ای‌دی‌های OLED و LCD که در حال حاضر در محصولاتش عرضه می‌کند، روی می‌آورد. با این حال، ما می دانیم که این فقط یک قدم به سمت برنامه بعدی خود برای آوردن نمایشگرهای micro-LED سفارشی به همه دستگاه های خود است.

اپل یک برنامه بلند مدت برای پایان دادن به اتکای خود به شرکت هایی مانند سامسونگ برای نمایشگرها دارد. به همین دلیل است که می خواهد نمایشگرهای میکرو LED خود را توسعه دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه اپلیکیشن Photos را بر اساس مکان در آیفون مرور کنیم

اخیراً مشخص شده است که اولین محصولی که با نمایشگر میکرو LED وارد بازار می شود، اولترا خواهد بود و برنامه ریزی برای آن به دلیل مشکلات تولید تا سال 2026 به تعویق افتاده است.


سورج یک رئیس عملیات در تیم iGB است. او به بخش رسانه های اجتماعی همراه با نکات و ترفندهایی برای آیفون، اپل واچ کمک می کند. جدای از وبلاگ نویسی، او دوست دارد تا جایی که می تواند در سالن بدنسازی خود ورزش کند و عاشق گوش دادن به موسیقی یکپارچهسازی با سیستمعامل است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DAkzxD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *