فرشته گارد و دانشگاه ناتینگهام پلیمر ضد بیوفیلم جدیدی تولید کردند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دانشگاه ناتینگهام برای اولین بار با شرکت مدیریت آب فرشته گارد همکاری کرد تا پلیمری بسازد که می تواند جان هزاران نفر را نجات دهد.

آنها با هم یک پلیمر ضد بیوفیلم به نام Bactigon/KELT-7 ساخته اند که از تشکیل بیوفیلم باکتریایی جلوگیری می کند و خطر ع های کشنده را کاهش می دهد. این بدون نیاز به آنتی بیوتیک ها یا سایر عوامل سمی منتشر می شود، به این معنی که در ایجاد مقاومت ضد باکتریایی، که یکی از مسائل کلیدی مراقبت های بهداشتی آینده است که توسط سازمان بهداشت جهانی شناسایی شده است، کمکی نمی کند.

پلیمر ضد بیوفیلم کاملاً جدید یک ابزار حیاتی نه تنها برای محافظت از سیستم‌های آبی، جایی که در ابتدا مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه برای محافظت از سلامت عمومی نیز در کل است. همچنین با مشخصات بسیار منحصر به فردی ساخته شده است که امکان استفاده از آن را به عنوان یک مصالح ساختمانی پلاستیکی فراهم می کند. طراحی آن به آن اجازه می دهد تا به عنوان یک پوشش اسپری، فرآیند غوطه وری یا با استفاده از تکنیک های چاپ استفاده شود – دامنه کاربردهای احتمالی که می تواند برای آنها اعمال شود را بیشتر گسترش می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه فایل های اخیر را از دسترسی سریع در ویندوز 11 حذف کنیم

توسعه پلیمر Bactigon/KELT-7 تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا ویژگی‌های ضد بیوفیلم را در خط تولید موجود خود ایجاد کنند و اطمینان حاصل کنند که سیستم‌های آب بدون بیوفیلم باقی می‌مانند و از عفونت برای کاربران نهایی جلوگیری می‌کنند.

برخلاف محلول‌های افزودنی نقره و روی که اغلب با غوطه‌ور شدن در آب فواید خود را از دست می‌دهند، این اولین پلیمر جهان از رشد بیوفیلم باکتریایی پاتوژن حتی در صورت غوطه‌ور شدن در آب جلوگیری می‌کند و آن را به گزینه‌ای بسیار جذاب برای استفاده در آب، وسایل بهداشتی، اتصالات و لوله‌کشی تبدیل می‌کند. سیستم ها در میان بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر.

پروفسور درک اروین، استاد شیمی مواد در دانشکده مهندسی، گفت: «کار با فرشته گارد تجربه بسیار ارزشمندی داشته و همچنان ادامه دارد. این به ما این امکان را می دهد که برخی از تحقیقات بنیادی در حال تغییر الگوی خود را به تأثیر دنیای واقعی توسعه دهیم. بنابراین، به ما این امکان را می دهد که مزایای اجتماعی حاصل از سرمایه گذاری انجام شده در تحقیقات ناتینگهام توسط EPSRC، Wellcome Trust و Angel Guard را ارائه دهیم. این یک مثال بسیار قوی از این است که چگونه انتقال و تبادل دانش با صنعت می تواند برای مردم در سراسر جهان فواید داشته باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع لود نشدن نظرات فیسبوک در اندروید و آیفون

یکی از چالش‌های کلیدی در توسعه این ماده، یافتن پلیمر ضد بیوفیلم بود که بتواند دمای بالا را مطابق با روش‌های تمیز کردن داغ فعلی تحمل کند. پلیمر جدید، با خواص ضد بیوفیلم و بادوام، طراحی و نشان داده شد که می‌تواند حلقه‌های اورینگ مورد استفاده در سیستم‌های آب آشامیدنی را با استفاده از یک روش ساده غوطه‌وری پوشش دهد.

جاناتان واگات، مدیر عامل فرشته گارد، گفت: «این یک تجربه واقعاً ارزشمند بوده است. مشارکت بین سازمان‌های ما چیزی را ایجاد کرده است که نه تنها در بخش بهداشت و درمان و لوله‌کشی بسیار مورد نیاز است، بلکه می‌تواند شاهد تغییرات عظیمی در سلامت عمومی در سراسر جهان باشد. فرشته گارد تماماً در مورد استفاده از علم، فناوری و نوآوری برای نجات جان انسان هاست و ما احساس می کنیم که شرکای باورنکردنی در دانشگاه ناتینگهام پیدا کرده ایم و همچنان از نوآوری با آنها لذت خواهیم برد.”

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HVpwBp
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *