اپل برنامه ای برای عرضه مک مینی و مک بوک پروهای پیشرفته با تراشه M3 در پاییز ندارد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اکنون روندی را ایجاد کرده است که بر اساس آن میزبان رویدادی در ماه اکتبر است که در آن Mac های جدید معرفی می شوند. اگر اپل به این روند ادامه دهد، ممکن است شاهد تراشه جدید M3 و مک های جدید با جدیدترین تراشه در ماه اکتبر امسال باشیم.

با این حال، مارک گورمن، تحلیلگر برجسته اپل، نکات جدیدی را در مورد تراشه M3 و اولین مک هایی که ممکن است با تراشه جدید ببینیم، در آخرین نسخه خود از خبرنامه هفتگی Power On ذکر کرده است.

به گفته گورمن، مک مینی و مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی اولین مک هایی نخواهند بود که با تراشه M3 وارد بازار شوند. این یک شوک است زیرا Mac mini معمولاً یکی از معدود مک هایی است که اپل با تراشه های جدید عرضه می کند. ما این را زمانی دیدیم که اپل تراشه M1 را معرفی کرد و مک مینی یکی از اولین مک هایی بود که از تراشه جدید بهره می برد.

M3 Mac mini و Pros در سال 2024 وارد می شوند

گورمن می‌گوید: «این یک چیز مطمئن است که یک نسخه M3 از مک مینی در نهایت عرضه می‌شود». با این حال، او معتقد است که اپل عرضه مک مینی با تراشه M3 را تا سال 2024 به تعویق خواهد انداخت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه به روز رسانی موزیلا فایرفاکس در موبایل و دسکتاپ

یکی از دلایلی که فکر می کنیم این امکان وجود دارد که Mac mini امسال به روز نشود این است که اپل مک مینی را با تراشه M2 دو سال پس از عرضه M1 Mac mini منتشر کرد. بنابراین، به نظر می رسد اپل اکنون درک کرده است که مک مینی از معدود دستگاه هایی نیست که نیاز به ارتقاء سالانه دارد.

علاوه بر این، اپل مک مینی را در ژانویه امسال با تراشه‌های M2 و M2 Pro معرفی کرد، بنابراین منطقی نیست که این شرکت تنها پس از 9 تا 10 ماه یک نسخه جدید را منتشر کند.

به طور مشابه، گورمن همچنین معتقد است که اپل تراشه M3 را برای مک‌بوک‌های رده بالا نیز متوقف خواهد کرد. این بدان معناست که ممکن است شاهد عرضه مدل‌های مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه M3 در رویداد پاییز امسال نباشیم.

گورمن همچنین می گوید که مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی با چیپست M3 Pro و M3 Max وارد بازار خواهند شد، بنابراین انتظار می رود به جای امسال در اکتبر 2024 عرضه شوند.

اپل اخیراً در همان رویدادی که مک مینی جدید را معرفی کرد، مدل‌های رده بالای مک‌بوک پرو خود را با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max به‌روزرسانی کرد. بنابراین، برای اپل کاملا معقول است که مدل های جدید را حداقل پس از یک سال و نیم عرضه کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه برای رفع مشکل حافظه فیسبوک

هفته گذشته، گورمن در خبرنامه خود اشاره کرد که اپل در حال برنامه ریزی برای عرضه تراشه M3 در ماه اکتبر است و ممکن است مک بوک ایر 13 اینچی، مک بوک پرو 13 اینچی و آی مک 24 اینچی را به عنوان اولین مک هایی که با تراشه جدید سری M وارد می شوند، ببینیم.


جیبین جوزف ویرایشگر محتوا در iGeeksBlog است و توجه بسیار خوبی به جزئیات دارد. او خواننده ای مشتاق است، با علایق مختلف از فلسفه و تاریخ گرفته تا ژئوپلیتیک و فناوری. وقتی گرامر را نمی خواند یا تصحیح نمی کند، متوجه می شوید که او در حال بحث درباره فوتبال است. می توانید او را در توییتر و به آدرس 4ibin@ دنبال کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pTgWok
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *