اپل به‌روزرسانی Rapid Security Response را با شکستن وب‌سایت‌ها انجام داد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اپل به‌دلیل وجود اشکالی که برخی از وب‌سایت‌ها را در سافاری به درستی کار نمی‌کنند، موقتاً آخرین به‌روزرسانی «پاسخ امنیتی سریع» را لغو کرده است.

مرد جوانی که آیفون 12 پرو مکس را جلوی میز کار خود در دست گرفته است.  در پس‌زمینه، مانیتوری وجود دارد که از تصویر زمینه Big Sur و صفحه‌کلید خاکستری فضایی اپل و ترک‌پد استفاده می‌کند.
تصویر: Jonas Leupe/Unsplash

افراد آسیب دیده شکایت کرده اند که به روز رسانی امنیتی تعدادی از وب سایت ها مانند ، اینستاگرام، واتس اپ، زوم و دیگران را شکسته است.

در صورت بروز هر مشکلی، هرکسی که به‌روزرسانی را قبلاً نصب کرده باشد، می‌تواند آن را در هر زمان به صورت دستی حذف کند. اپل پس از رفع باگ آن را مجدداً منتشر خواهد کرد.

اپل آخرین به‌روزرسانی Rapid Security Response را ارائه می‌کند

Aaron توسعه دهنده اشاره کرد توییتر که به‌روزرسانی مدت کوتاهی پس از انتشار از سرورها حذف شد. گزارش ها در فروم های MacRumors ادعا می کنند که برخی از وب سایت ها را شکست.

این به روز رسانی در 10 جولای 2023 برای iOS 16.5.1، iPadOS 16.5.1 و macOS Ventura 13.4.1 حذف شد. این شامل یک وصله برای آسیب‌پذیری WebKit بود که در طبیعت مورد سوء استفاده قرار می‌گرفت.

WebKit موتور رندر اپل است که سافاری و برخی از مرورگرهای دیگر به آن متکی هستند. این آسیب‌پذیری به مهاجم اجازه می‌دهد محتوای وب تولید کند که به آن‌ها اجازه اجرای کد دلخواه را بدهد. این بدیهی است که به دلیل پیامدهای امنیتی و حریم خصوصی نگران کننده است، بنابراین شرکت باید سریع حرکت کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه دانلود و استفاده از نقشه های اپل به صورت آفلاین در آیفون و آیپد

اگر هشداری در سافاری مشاهده کردید که می‌گوید وب‌سایتی که می‌خواهید از آن بازدید کنید پشتیبانی نمی‌شود، می‌توانید به راحتی آخرین به‌روزرسانی Rapid Security Response را با دنبال کردن دستورالعمل‌های آموزش ما از دستگاه اپل خود حذف کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا به‌روزرسانی Rapid Security Response قبلاً روی دستگاه شما نصب شده است یا خیر

تنظیمات به‌روزرسانی خودکار برای پاسخ‌های امنیتی سریع در iOS 16.3 در آیفون
به روز رسانی سریع امنیتی شما را محافظت می کند | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

رفتن به تنظیمات > عمومی > درباره در یا خود در مک، به تنظیمات سیستم > عمومی > درباره. اگر «iOS 16.5.1 (a)»، «iPadOS 16.5.1 (a)» یا «macOS Ventura (a)» را مشاهده کردید، قبلاً آن را دارید.

نحوه فعال کردن پاسخ‌های امنیتی سریع

ویژگی Rapid Security Response این شرکت را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به به‌روزرسانی کامل نرم‌افزار، رفع سریع آسیب‌پذیری‌های روز صفر را ارائه دهد. این سیستم به منظور کاهش چشمگیر انتظار برای رفع مشکلات امنیتی حیاتی است. رفع‌ها بعداً شامل می‌شوند و از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار بعدی به همه کاربران تحویل داده می‌شوند.

ویژگی Rapid Security Response به طور پیش فرض روشن است. برای بررسی وضعیت آن در iOS و iPadOS، به Settings > General > Software Update > Automatic Updates. در مک خود، وارد آن شوید تنظیمات سیستم > عمومی > به روز رسانی نرم افزار، سپس بر روی آن کلیک کنید ⓘ (اطلاعات) دکمه کنار بروزرسانی های خودکار.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 بهترین راه حل برای کار نکردن دوربین مک در Google Meet

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BxY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *